Auteur Topic: Prins Willem, 17de eeuw Zeeland, (1:50), (HIS)  (gelezen 104684 keer)

Offline michiel

• Bootsman
  • Geslacht: Man
PW-2
« Reactie #750 Gepost op: juni 27, 2016, 19:22:24 pm »
het resultaat van mijn eerste poging tot drybrushen...

voor de schaal, de banden zijn 0.7 mm
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
Re: PW-2
« Reactie #751 Gepost op: juni 27, 2016, 21:02:35 pm »
Prachtig 8-o Mooiste geschut dat ik ooit gezien heb in deze schaal :aplaus:
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
Re: Prins Willem, 17de eeuw Zeeland, (1:50), (HIS)
« Reactie #752 Gepost op: juni 28, 2016, 00:38:43 am »
[admin mode.]
Op vraag  zijn de posting betreffende  het "giet model 7-prov" uit deze blog gehaald.
 verplaatst naar board "Overige" --> 3D Gietmodel van 7 Provinciën
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #753 Gepost op: juni 28, 2016, 08:06:55 am »
je mag ook even een wasje leggen met dat venitiaans groen , een wash in de randen van je ringen en in het "VOC" symbool.
Na aanbrengen zoveel mogelijk met een droge vot wegwrijven, zonder echt met de vod in de kieren te komen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

Grtz Erik

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #754 Gepost op: juni 28, 2016, 19:24:33 pm »
bedoel je

2443    Golden Fluid - acrylverf - flacon 119ml - serie 1 - H - viridiaansgroen imit.
GOL2443119

?
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #755 Gepost op: juni 29, 2016, 02:54:28 am »
ik bedoel dan specifiek van Golden #2060 30 ml. Chromium Oxide green. Schlieper heeft die ook in potjes van 30 ml.

Grtz Erik

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #756 Gepost op: juni 29, 2016, 06:26:07 am »
Sorry ik zie het, oxide groen zit er al op. Ik dacht dat je bedoelde in nog een iets blauwer groen verdere accenten te maken. Ik zal vanavond een foto maken met witter licht. Dan kan je zeggen wat je ervan vindt. Er zit nu eigenlijk overal een beetje een groene waas over, voor mij lijk het nu echt op brons. Het lukt me alleen nog niet echt goed om het in de randen te krijgen. Niet helemaal zoals het van de werf komt maar meer na een paar jaar zeelucht  :wink:

ps. dit is mijn oefen model.

N. WITSENS

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #757 Gepost op: juni 29, 2016, 06:30:07 am »
by the way, ik heb nu een plan voor de kastanje, een doorsnede model 1:24 van de 7p. De stukken laat ik dan in rvs printen en dan bouw ik er een ontsteker in zodat ze ook echt kunnen schieten.  :lol: :lol: :lol: :lol:
N. WITSENS

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #758 Gepost op: juni 29, 2016, 09:37:30 am »
Sorry ik zie het, oxide groen zit er al op. Ik dacht dat je bedoelde in nog een iets blauwer groen verdere accenten te maken. Ik zal vanavond een foto maken met witter licht. Dan kan je zeggen wat je ervan vindt. Er zit nu eigenlijk overal een beetje een groene waas over, voor mij lijk het nu echt op brons. Het lukt me alleen nog niet echt goed om het in de randen te krijgen. Niet helemaal zoals het van de werf komt maar meer na een paar jaar zeelucht  :wink:

ps. dit is mijn oefen model.

hier moet je wat meer uitleg krijgen van onze vriend" shipbuilder".  Die kan het echt goed uitleggen hoe je een wash legt. :klasse:
Ik zal een poging doen. je neemt een paar druppels groene verf. vermits het acryl is , voeg er een paar druppels water aan toe.
Dip je punt van je penseel in de verf  en dan raak je met de punt van je penseel de binnenkant van de ring aan( tussen loop en ring) en laat de verf uitzichzelf  rond vloeien. Het overlollige neem je om met een vod( zonder hiermee in de hoekjes te gaan)

(Als ik dat geweten had... had ik je het laten zien hoe het moet. toen je hier was.)

Grtz Erik

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #759 Gepost op: juni 29, 2016, 12:47:03 pm »
Vergeet niet een drupje afwasmiddel aan het water toe te voegen om de vloeistofspanning te breken.
Op die manier vloeit het in alle randen, naadjes en kieren. Na een tijdje drogen de rest wegvegen met een zacht doekje.

Wel experimenteren natuurlijk. Zelf gebruik ik tegenwoordig het liefst de instant washes van Lavado .
Na experimenteren ben ik er achter gekomen dat je die het beste nog meer kan verdunnen met Tamiaya acryl thinner.

De thinner is wel iets agressiever dan water gedragen verf. Ook hier natuurlijk eerst mee experimenteren.

Momenteel ben ik bezig met testjes van water gedragen beits van Cetabever op kunstof. Tot dusver ziet het er goed uit :)

(edit, met Lavado, bedoelde ik de instant washes van Vallejo)
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #760 Gepost op: juli 01, 2016, 11:43:22 am »
wauw, dat is mooi geworden Michiel

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #761 Gepost op: juli 24, 2016, 11:47:51 am »
Vakantie projectje

Ik had een beetje een probleem met hoe de staart te doen. Als je op de tekeningen kijkt staat die tegen de kam aan getekend. Maar omdat die toch echt in het midden van de leeuw zit en de kam ook.... Hij krult nu eerst naar bakboord en gaat dan door de kam naar stuurboord. Je moet wat...

nog een beetje afwerken en dan de volgende balk.

Groeten,
Michiel
N. WITSENS

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #762 Gepost op: juli 24, 2016, 12:47:31 pm »
 :whow:
dat is een mooi gesneden boegbeeld...

Grtz Erik

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #763 Gepost op: augustus 05, 2016, 11:11:20 am »
Nog wat foto's met mijn nieuwe foto box...

N. WITSENS

Offline pauwels

• Bootsman
« Reactie #764 Gepost op: augustus 06, 2016, 17:03:18 pm »
  :D Ik had weer mooie platen van je verwacht Michiel maar ik zie alleen een drietal kruisjes.