Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 2046 keer)

Offline michiel

• Bootsman
  • Geslacht: Man
Voorstellen
« Gepost op: november 28, 2011, 12:56:49 pm »
Hallo,

Ik ben Michiel. Ik heb ondertussen twee modellen af, de zuiderzee botter en de president, beide uit een kit. Op het moment ben ik met een scratch bouw van de Prins Willem bezig, volgens het boek van Ketting. Meer op http://modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16957.

Groeten,
Michiel
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2011, 13:42:53 pm »
welkom op dit forum Michiel.

Het is hier wel de gewoonte dat we niet op ander forums gaan kijken voor een bouwverslag te volgen.
Dus wij hopen dat je hier snel ook een bouwverslag opent in onze zelfbouw afdeling.
Voor raad en expertise ben je hier wel aan het goede adres...
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2011, 14:41:59 pm »
hoi Michiel ik was je bouw verslag op msw ook aan het volgen maar zou het zeer fijn vinden moest je het hier ook neer zetten , mijn engels is als mijn chinees  :lol: een dikke o dus.

en ik ben er ook van overtuigt dat je hier beter zit voor holandse scheepsbouw als op msw.
 het is een pracht van een model dat je aan het maken bent dus zouden we het hier zeker  graag zien verschijnen  :wink:

en natuurlijk welkom op het forum
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline jpdl

• Bootsman
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2011, 15:03:18 pm »
Michiel welkom op dit ontzettend leuke forum. Hier zijn er genoeg
die je kunnen helpen en adviseren. Ik hoop dat je hier
ook een verslag gaat bijhouden.

jean-pierre

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2011, 15:08:02 pm »
Hi Michiel,

Leuk jou te treffen op dit forum. Toevallig vanmorgen je verslag op MSW gelezen. Ik hoop ook dat je hier je verslag gaat bijhouden. Er zijn hier verschillende PW bouwers, maar ook genoeg andere schepen en bouwers te bewonderen.
Jan

debart

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2011, 15:08:13 pm »
Hoi Michiel,

Wlkom op het forum.

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2011, 15:56:40 pm »
Welkom Michiel

had je verslag ook al op MSW zien langskomen
er zijn er meerdere hier die ook daar een verslag bijhouden, maar hier is het toch eenvoudiger in het NL
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2011, 17:04:45 pm »
Ah, de weg gevonden zie ik  :D Welkom ook vanuit Sittard. Je zult hier in ieder geval veel meer respons krijgen
op je bouwverslag als op MSW (dat is tenminste mijn ervaring  :wink:) Nadeel: de bouwers hier zijn kritisch...  :D :mrgreen:

Jack
Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #8 Gepost op: november 29, 2011, 16:00:39 pm »
Ok heren, tegen zoveel reacties kan ik niet op. Ik zal binnenkort ook hier een log beginnen. Voor mij is Engels ondertussen bijna makkelijker dan Nederlands. Laten we het zo zeggen, ik heb de laatste jaren meer Engels geschreven dan Nederlands... En wat kritisch betreft, ik zit in de wetenschap, onderzoek doen artikelen schrijven, opsturen naar een wetenschappelijk tijdschrift, en dan krijg je het na een paar weken met een berg commentaar terug, niet altijd even zinnig of opbouwend...

Groeten,
Michiel
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Dick

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 29, 2011, 19:29:39 pm »
Ook van deze kant welkom aan boord Michiel.

jannes

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2011, 19:16:52 pm »
Een beetje laat maar alsnog welkom aan boord Michiel