Hallo Erik,
Je moet voor de aardigheid maar eens in die doos van je kijken, maar de Corel uitvoering heeft geen dek onder het bakdek. Alle knechten (ketting tekent er een stuk of 5 onder het bakdek op zijn bovenaanzicht), worden gesuggereerd via gaten in het bakdek.
De plek waa het grote gat zit (waar dat blokje in moet) correspondeert vrij aardig met de tekening van ketting, met maar 1 afwijking: het zit rechts achter de mast, ipv links. Omdraaien kan, maar dat moet je dan doen voordat je spantje nummer 5 vastmaakt. Daarna wordt het lsatig.
Verplaatsen van rechts naar links heeft ook weinig meerwaarde, anders dan de wetenschap dat het 'volgens Ketting' staat.
Knecht hoort achter de mast te staan, dus de tekening die jij laat zien is een beetje van het soort "Ketting heeft moeite met perspectivisch juist tekenen".
Knecht hoort ook uit het midden te staan, omdat anders het kardeel door de stag heen loopt....
Ik zou het lekker laten zoals Corel het aangeeft.
Edit: eventjes een fotootje van mijn exemplaar

In de roze cirkeltjes de gaten die in je bakdek horen omdat daar 'in het echt' de knechten onder staan.
De grote knecht staat eigenlijk aan de verkeerde kant van de middellijn. (die achter de grote mast staat wel op de juiste plek (voor zover er een juiste plek is, want volgens mij maakte het niet zo veel uit waar dat ding stond, zolang het maar uit de middellijn van het schip was.
Als je goed kijkt, kun je zien dat ik een beetje laat was met het uitboren van de gaatjes in mijn dek....
Jan