Auteur Topic: overzet schuit 1:35 ---> voltooid  (gelezen 12729 keer)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: overzet schuit 1:35
« Reactie #60 Gepost op: mei 03, 2012, 16:34:40 pm »
de eind fotos komen in de galerei  maar hier is er ééntje van  en hier eindigt dit bouwverslagje ook
wat een dagje scheepsvaart muzeum wel niet kan doen  :wink:

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: mei 03, 2012, 17:04:47 pm »
Het is een heel mooi totaalplaatje geworden Dirk.
Vooral dat water is goed gelukt, maar ook koets en werklui zien er prima uit.
Dames zijn vaak lastig weer te geven :lol: ik denk dat het contrast van echte textiel van hun kleding
en de andere (plastic) materialen te groot is. Maar wel mooi gedaan met de beperkingen van het materiaal.

Chapeau :aplaus: en :drink: op het resultaat 8)

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #62 Gepost op: mei 03, 2012, 17:11:31 pm »
Het is weer prachtig gedaan Dirk ! En weer even snel als altijd in je onnavolgbare stijl
 :drink:
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: mei 03, 2012, 17:13:19 pm »
Nou zit ik de plaatjes in de galerij nog eens goed te bekijken, maar er viel me nu op dat er iets ontbreekt.

De dissel van de koets. De paarden hebben een tuig, maar kunnen niet aan de koets
vastgemaakt worden. In het midden van de vooras hoort een balk (dissel) waar de paarden middels
het tuig aan vastgemaakt kunnen worden....

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #64 Gepost op: mei 03, 2012, 17:41:41 pm »
Weer knap gedaan Dirk, kees heeft wel een punt waar is de dissel? zonder dissel kunnen paarden de vooras niet draaien en gaat de kar bergaf op de achterbenen van de paarden terecht komen  :(
Groetjes

René

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #65 Gepost op: mei 03, 2012, 17:53:25 pm »
Op die tekening of gravure zie je ook duidelijk de disselboom die omhoog geklapt staat aan de voorkant van de koets.

Maak dat er nog even bij dirk. Een paar stukjes hout en een paar minuten werk  :wink:
Oh, en doe dan ook meteen een touw aan het halster van de paarden. Die knollen zullen nooit los op het dek hebben gestaan.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #66 Gepost op: mei 03, 2012, 18:06:50 pm »
a dat zal ik dan nog vermaken  ik had wel een dessel maar wist niet goed waar ik hem moest laten daarom dacht ik hem er maar niet bij te leggen.
had hem niet opgemerkt op de tekening .  dit  zal ik nog veranderen  als ook  een touw om het paart vast te binden  :wink:

het stof  en de andere plastic jassen  vloekt wel een beetje maar het is nu in iedergeval beter  dan daar voor .  het heeft me wel 2 dagen gekost om die kleren in elkaar te stikken  :lol:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself