Auteur Topic: H.M.S. Triplex 1:56 Admiralty model , tweede poging  (gelezen 34517 keer)

Shipbuilder

• Gast
Re: H.M.S. Triplex 1:56 Admiralty model , tweede poging
« Reactie #120 Gepost op: november 06, 2012, 14:48:24 pm »
Het binnenste is enigszins ontdaan van de triplexlook, zodat ik verder kan met wat er
boven zit, de dekken.

Om het mezelf makkelijker te maken heb ik de voorkant van de 2 grote dekhelften losgezaagd,
wat vooral het pasmaken van de zijkanten tegen de veel dikkere spanten vereenvoudigde.

Alles ligt nog los, behalve dan de gebruikte pushpin.
De ruggengraat, die er in het echt natuurlijk niet was, heb ik donker eiken gebuitst en
de rest van de spanten en zichtbare kiel licht eiken. Zo zal de massieve kern minder opvallen tussen
de spanten van onderen en de dekopening van boven.

Er zullen 2 valse dekken komen, waarvan 1 helft voor driekwart opengemaakt zal worden,
zodat het interieur gedeeltelijk te zien blijft. Op de gesloten helft komt het geschut te staan.

De 2 losliggende delen van het voorste stukje dek.

Ik krijg er weer plezier in :D Verhuizing en tegenslagen hebben me er te lang van weerhouden
om van dit gefreubel te kunnen genieten :wink:

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: november 06, 2012, 15:56:18 pm »
Straks ga je die Pegasus ook nog zelf doen!
Daar zijn heel mooie boeken over geschreven wat je aan dit kits allemaal nog kunt opleuken, aanpassenen verbeteren

Jan

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #122 Gepost op: november 06, 2012, 16:11:38 pm »
Vraag anders maar aan Remcoho, de Kingfisher is van dezelfde klasse

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: november 06, 2012, 17:47:02 pm »
Straks ga je die Pegasus ook nog zelf doen!
Daar zijn heel mooie boeken over geschreven wat je aan dit kits allemaal nog kunt opleuken, aanpassenen verbeteren

Jan
Tjah, dat was nu juist wat ik wilde voorkomen door de kit te verkopen.
Te veel begonnen, maar niet afgemaakte projecten :oops:

Als niemand interesse heeft misschien....voorlopig is ie nog te koop.
Vraag anders maar aan Remcoho, de Kingfisher is van dezelfde klasse
De Swann Class was wel de inspiratie voor dit project, ik heb zelfs de boeg ervan geprobeerd
na te apen :)
In het begin van dit verslag staat een foto van zo'n Kingfisher :wink:

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: november 06, 2012, 17:48:36 pm »

Deze dus.

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #125 Gepost op: november 06, 2012, 18:30:48 pm »
Het blijft elke keer weer pure schoonheid he?

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #126 Gepost op: november 06, 2012, 18:42:29 pm »
AO Kees, toch terug begonnen......

Doe ik bijna altijd de onderlaag voor de dekken in twee en soms zelfs in 3 delen maken.

Neen ik koop je kit niet, ander ga ik in jouw voetsporen lopen :lol: :lol: zit nu al met 3 niet afgewerkte projecten...
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: november 06, 2012, 19:18:58 pm »
Neen ik koop je kit niet, ander ga ik in jouw voetsporen lopen :lol: :lol: zit nu al met 3 niet afgewerkte projecten...
Gelijk heb je Erik.
Al die niet afgebouwde projecten en nieuwe kits zorgen bij mij alleen maar voor te veel afleiding van waar ik
mee bezig ben :?

Proberen me nu te concentreren op dit project :)

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: november 17, 2012, 18:56:49 pm »
Vergeet helemaal m'n updates te plaatsen, maar er gebeurt ook zo veel interessants op
het forum, lees nieuwe verslagen/updates 8)
Morgen zal ik wat foto's van de laatste ontwikkelingen plaatsen :wink:

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: november 18, 2012, 15:39:01 pm »
Met enige gène een update van de "Triplex"
Nu ik regelmatig bij Remco kijk, ziet dit er allemaal wel heel knullig uit.

Maar het blijft nog wel leuk om te doen, dus gaan we rustig verder :)

De opening voor het doorkijkje onderdeks gemaakt en de draagbalken op de juiste afstand geplaatst.

Het dek ligt er nog los op.

Alle dekken op de plaats, ook op de achterste ruimtes dekken geplaatst.
Hier komt een rooster en een trap, dus hier komen ook dekplankjes op.

Het volgende zal het lijmen van de hoofddekdelen zijn die daarna "beplankt" worden met linde fineer.

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #130 Gepost op: november 18, 2012, 16:38:24 pm »
We refereren nu steeds naar het niveau van Remco, en dat is hoog, maar ik denk niet dat het de bedoeling is van Remco om ons op deze manier stumpers te laten voelen en dat we idd stumpers zijn. Ik kijk naar het wek van Remco zoals ik naar de scores van een tophandboogschutter kijk. Waarom haalt hij betere scores dan ik, is het de uitrusting, is het de houding? En daardoor bied ik mijzelf ook de ruimte om te gaan verbeteren. De een heeft een steilere leercurve dan de ander, maar zoals Remco het al beaamde en de topschutter ook, het belangrijkste is nog steeds dat je er lol in hebt en dat het geen verplichting wordt

Of te wel, jij bent ook verrekte goed bezig, ziet er ook strak uit en ik geloof werkelijk dat wanneer jij de boeken en de materialen heb, jij net zo knap werk kan neerzetten als o.a Remco

Schat, ik wil een andere boog

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: november 18, 2012, 17:27:00 pm »
We refereren nu steeds naar het niveau van Remco, en dat is hoog, maar ik denk niet dat het de bedoeling is van Remco om ons op deze manier stumpers te laten voelen en dat we idd stumpers zijn. Ik kijk naar het wek van Remco zoals ik naar de scores van een tophandboogschutter kijk. Waarom haalt hij betere scores dan ik, is het de uitrusting, is het de houding? En daardoor bied ik mijzelf ook de ruimte om te gaan verbeteren. De een heeft een steilere leercurve dan de ander, maar zoals Remco het al beaamde en de topschutter ook, het belangrijkste is nog steeds dat je er lol in hebt en dat het geen verplichting wordt

Of te wel, jij bent ook verrekte goed bezig, ziet er ook strak uit en ik geloof werkelijk dat wanneer jij de boeken en de materialen heb, jij net zo knap werk kan neerzetten als o.a Remco

Schat, ik wil een andere boog
Bedankt Bert, jij hebt de gave om mensen te motiveren.

Echter, bij je laatste zin ontbreekt nog 1 onmisbaar element, doorzettingsvermogen. Daar ga ik meestal de mist in.
Het komt misschien ook wel door te veel afleiding van andere interesses, maar ik ben al zo veel projecten begonnen en niet afgemaakt waardoor het alleen maar lastiger wordt.
Op een of andere manier verlies ik steeds de interesse in een project :?

Aan de andere kant heb ik wel het plezier gehad bij het bouwen, ook als het project/model niet af is.
En al doende leer ik daar ook weer van. Nu nog leren de eindstreep te halen...

@mooie sport trouwens boogschieten 8)

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #132 Gepost op: november 18, 2012, 17:41:17 pm »
we zullen je hier wel in de gaten houden en op zijn tijd motiveren.
ik zal niet toestaan dat deze weer in de mottenballen terecht komt :)
je moet per slot van rekening toch niet het record van Jan gaan verbreken :D
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: november 18, 2012, 18:53:30 pm »
Jan is wel lang bezig, maar zelfs dan heeft hij meer afgemaakt dan ik op dit forum :wink:

Maar we gaan ervoor, ik beloof nix :lol:

Remco

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: november 18, 2012, 21:40:52 pm »
t Is zeken niet mijn bedoeling om iemand dan ook maar enigszins een minderwaardigheids complex te bezorgen of uit te laten kijken naar een andere hobby  :wink:

Ik zie hier op het forum allemaal mannen (en vrouwen?) met een mooie passie voor schepen, techniek en die een hoop plezier beleven aan deze hobby. Wat mij betreft gaat het daar ook om plezier hebben, leren en kijken hoe je elke dag weer een stapje beter kan worden door of te kijken hoe een ander het doet of door zelf fouten te maken en er van leren.

Tuurlijk helpt het als je goed materiaal en goed gereedschap hebt om een mooi model te maken, maar wat is belangrijker de reis of de bestemming? Ik kon vroeger ook geen model af maken en heb talloze bouwpakketjes onafgemaakt weg gedaan omdat ik niet meer geïnteresseerd was. Tot dat ik een paar jaar geleden de knop om heb gezet en met een ander doel ben gaan bouwen. Genieten van elk uurtje dat ik in mn hobby kamer zit en elk onderdeeltje beschouwen als een bouwpakketje anzich. Niet bang zijn om iets overnieuw te maken en vooral niet bezig zijn met wanneer is ie af en kan ik aan de volgende beginnen......