Auteur Topic: HMS Sackville/Snowberry - in droogdok -  (gelezen 10588 keer)

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
Re:HMS Sackville/Snowberry
« Reactie #15 Gepost op: november 29, 2009, 17:32:10 pm »
Beagle
Misschien helpt dit:
Ik heb even een stukje ebogen en de stappen even op de foto gezet, misschien wordt het wat duidelijker
Soms is het even puzzelen welke buiggang je als eerste doet, om later jezelf niet in de weg te zitten.

Leg het te buigen onderdeel met de vouwranden naar boven op je buigbankje, in dit geval de Hold&Fold

Positioneer het onderdeel zodanig dat de vouwrand een fractie van de buigrand af is en plaats je buighulp, in mijn geval een scheermesje, onder het onderdeel, haal dan het scheermesje naar boven en als het goed is zal het onderdeel strak op de vouwrand buigen

Hier zie je de eerste buiggang klaar

Plaats nu je tweede buiggang onder het apparaat en buig deze ook in positie, je ziet nu waarom een beetje vooruit plannen nodig is, de eerste buiggang kan het buigen tegenwerken omdat het tegen de buigrand aan kan komen voordat je klaar bent

Dus dat zou hier het geval zijn geweest, ik heb daarom de buigrand omgedraaid en kan nu via de "vingers"werken, waardoor ik meer ruimte over heb

Hier ligt het kant en klaar gebogen onderdeel klaar voor verlijming

Ik hoop dat dit toch een beetje hulp kan bieden

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #16 Gepost op: november 29, 2009, 17:32:41 pm »
Ik heb inmiddels ook het reddingsvlotplatform in elkaar gezet, tevens het kit model ter vergelijking. Deze was met een minuut of 5in elkaar gezet, het PE model duurde wel even wat langer. Maar das ook te zien toch? Het haalt het model echt wel op, daarbij nog het nodige scratchwerk en dan wordt het echt een mooi model, althans tot nu toe ik moet het nog wel tot een goed einde brengen.
De kitversie

Hier even een reddingsvlot toegevoegd

De PE versie

Ook met een reddingsvlot erop

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #17 Gepost op: november 29, 2009, 17:33:20 pm »
k ben toch heel benieuwd wat je dan voor kit heb?

Maar ik heb de onderdelen maar eens even los op de romp gezet om te kijken hoe het zou worden, tja, als je op de vierkante mm aan het werk bent geweest wil je soms ook even het grote geheel zien, dus diverse dingen zoals dek, ankerwinch, stuurhut ed staan allemaal los

Maar ik ben zeker niet ontevreden met wat ik zag, echt mooie details.
De ankerwinch komt ook uit het verrassingspakket van Beagle en is hoogstpersoonlijk door de man in elkaar gezet, wie zei dat hij hier niet mee om kon gaan
Ik heb even mijn eigen 4"kanon er los opgezet, het nieuwe kanon is veel mooier, al moet ik darvan dus ook de granaathouders in elkaar zetten  

Maar goed, hier zijn de plaatjes zonder verdere begeleidende tekst

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #18 Gepost op: november 29, 2009, 17:34:03 pm »
Ikhad onderstaand onderdeel gemaakt, maar voreg mij toch af hoe nu het andere platform nabij de brug gemaakt moest worden. Op de site van dat dio  met een Corvette en U-boot (daar heen verwezen door de ontwerpers van de PE set voor de corvette, omdat deze bouwer de PE set van hun gebruikt heeft) zag ik de oplossing

Hier zie je 2 platforms in 1, maar op de volgende foto's zie je dat de platforms gescheiden zijn en dus meteen mijn probleem heeft opgelost. Nu weet ik niet of dit bij de originele ook zo was, de Sackville kan ik niet geheel als referentie gebruiken, maar het ziet er wel beter en geloofwaardig uit

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #19 Gepost op: november 29, 2009, 17:34:54 pm »
Ik heb zojuist mijn laptop naar de dokter gebracht, tja, het geflikker en geflakker werden wel heel erg, dus ik ben even PC loos. Ik kan op de PC van mijn betere helft alleen foto's zetten wanneer ik de hele kast hier verbouw om een USB slotje te vinden, misschien doe ik dat ook wel als de repapratie te lang duurt.

Maar goed, in ieder geval heb ik de patrijspoorten van PE gemonteerd, maar das een helse klus en het is niet eens zo moi als ik gedacht had, ligt niet aan de PE maar aan mij, ik heb nu een volledig PE dek, het achterdek zit dus nu ook
Verder ben ik bezig met de C bridge, de open brug boven de stuurhut, aan de hand van foto's enzo probeer ik hier een wat beter gelijkende brug te maken dan Revell ons doet geloven dat het niet beter kan
Verder heb ik de Vallejo kleuren is huis gehaald, want binnenort moet de romp er toch aan gaan geloven en waarempel, twee strengen knoflook om je nek, een zilver kruis in de hand houden het Spook aardig op afstand. Hij heeft het wel geprobeerd en had zlfs al een PE setje voor een willys jeep in mijn hand gelegd maar heeft zich toch bedacht en ging weg (de overige klanten trouwens ook)

Op het bouwmatje liggen nu de onderdelen voor de kabelhaspels met de bedoeling deze in elkaar te gaan vouwen en plakken dus ik heb weer even wat te doen
BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #20 Gepost op: november 29, 2009, 17:35:23 pm »
Goed weer een paar foto's. Ik hoop dat ik nu wel alle lettertjes op het scherm krijg :lol:

Ik heb hier een aantal foto's van het PE dek, verder ben ik bezig geweest met de C Bridge, Hier had ik helaas geen PE delen voor dus ben ik hier en daar maar even met Evergreen bezig geweest. De zijkanten waren bij het echte schip van een canvas of zeildoek wat tegen een hekwaerk bevestigd was. Ik de heb de kit onderdelen beplakt met vloei om een soortgelijk beeld te krijgen, bij het achterscherm van de middensectie heb ik wat panelen uitgesneden om een opener beeld te krijgen.
Ik ben nu bezig om een rek te maken voor de zwemvesten want het kitonderdeel is mij te grof
Goed, plaatjes...........

BertUS[

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #21 Gepost op: november 29, 2009, 17:36:21 pm »
Zo ik zal ook maar weer eens wat laten zien, al haalt het bij lange na niet de kwaliteit die Dhr beagle ons voorschoteld :lol:
Nee, wat hij maakt is gewoon heel netjes

Ik gebruik zijn afbeeldingen en zijn ingescande PE Raampjes om de kit onderdelen te verbeteren, dat kost natuurlijk tijd en creativiteit, maar goed
Ik heb inmiddels de 271 radar klaar, althans dat dacht ik, op de foto zag ik ee enorme groffe onafgewerkte rand dus ik moet nog wat afwerken, de kleur is er alleen voor het beeld gedaan, het wordt allemaal nog gespoten
De radar zelf heb ik wel helemal opnieuw gemaakt incl de datakabel en dataverwerkingskastje. Ook het platform is doorgeboord.
Nu het glas r voor en klaar.
Verder had ik van Beagle een ingescand raampje van de oerlikon en 2 ponder gekregen, adhv dat heb ik een steun voor de 2pndr bandstand gemaakt, ik gebruik de kitbandstand al maak ik de rand wat dunner en maak er nog een soort van "leuning"op.

De radar:

De bandstand:

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #22 Gepost op: november 29, 2009, 17:36:55 pm »
Tja, er wordt door mij eigenlijk meer in Beagle's topic gepost dan in mijn eigen :lol:

Ik heb een tijdje weinig gedaan omdat ik ook met een Spitfire bezig ben, maar zo tussen de bedrijven door doe ik nog wel eens wat.
Ik ben nu bezig met de 2 pndr die op het achterdek in een bandstand staat, in de vorige posting is hierover al wat geplaatst.
De gun zelf is als kitonderdeel bar en boos, dus wordt er een geheel nieuw standaard omheen gebouwd. Ik maak hiervoor gebruik van een copietje van de PE set welk ik als leidraad gebruik, ook de foto's van de Sackville helpen, al kreeg ik van Beagle betere tekeningen. Ik bouw alles op met evergreen en zo af en toe restonderdeeltjes van andere kits, tja waarom ook niet.
Goed hier even twee foto's van het stadium waari ik nu ben.
Ik moet nog wel 1 en ander plamuren en schuren en nog wat details gaan aanbrengen. Hij is nog niet compleet, maar we gaan lekker zo, toch?

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #23 Gepost op: november 29, 2009, 17:37:24 pm »
Okee blozend zal ik het  vervolg brengen
Ik heb mbv een hondenvlooienkam wat klinknagels geimiteerd (ja, als je geen proffesioneel gereedschap heb) en daar wat details van gemaakt.
Moet alles nog wel een beetje fijn schuren.

Nu alleen de richtmiddelen maken en het frontpansterscherm fabriceren
BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #24 Gepost op: november 29, 2009, 17:37:58 pm »
Als eerste schaf je een hond aan naar keuze, Beagle heeft er al 1 dus dat scheelt. Waarom? Omdat een vlooienkam in huis zonder een hond ongetwijfels vreemde vragen zal opwerpen, maar dat terzijde.
Het is een zeer eenvoudig procedé gebaseerd op een oud kindervermaakspelletje

Met neme een stukje dus Evergreen of aanverwantsoortig kunststof en de vlooienkam (merk de perfect uitgelijnde afstand tussen de tanden op)

Teken een lijn op het kunststof
Zet dan de tanden van de kam op de lijn en tik er met een hamertje een paar keer stevig op, door ondervinding leer je hoeveel keer je moet slaan

Zoals je ziet heb je nu op regelmatige basis ingeslagen punten, keer nu het stukje kunststof om en zeg "Bedankt BertUS, hier was ik nu nooit zelf op gekomen"

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #25 Gepost op: november 29, 2009, 17:38:30 pm »
Zo, op een paar kleine dingetjes na (verbinding tussen de achterste armen en een beugeltje voor op de loop vind ik het wel best. Niet zo strak als sommige andere brouwers, of zoals ik het zelf zou willen, maar naar mijn bescheiden mening heb ik toch een redelijke 2 pdr QF MARK VIII Gun gefabriceerd.Ach, alles is beter dan de kit gun
u alleen de kleur en verwering en dan kan die ook bij de verzameling onderdelen

BertUS (die net nog even wat onderdeeltjes recht gezet heeft)

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #26 Gepost op: november 29, 2009, 17:39:13 pm »
Het is een tijdje geleden dat ik wat liet zien, teveel projecten en te weinig tijd

Maar goed, de romp is in de primer gespoten (helaas de grijze primer weigerde dus heb ik de zwarte maar weer genomen)
je ziet op 1 foto opvallend duidelijk waar de beide rompgedeeltes zijn samengevoegd, grap is dat je dit in het echt dus niet zo ziet. De patrijspoorten zijn PE delen

Verder een aantal foto's van de C-bridge waarop ik even de bemanning heb gezet. Als je zo'n figuurtje op de romp zet krijg je toch een aardig idee van de grootte van zo'n corvette, tis toch groter dan ik dacht, of de schal voering was niet juist

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #27 Gepost op: november 29, 2009, 17:40:28 pm »
Het lukt me echt niet, nr 23 op 24 plakken, zoals ook al in de offtopic gemeld, zo'n kit onderdeel volgens de tekening

Het ziet er uit als bagger
Nu zijn er toch een aantal soorten dieptebomrekken, dus ik heb er maar een mengelmoes van gemaakt en ben begonnen, pas de 4e poging begon ergens op te lijken.
Eerst maar even een foto van het rek zoals revell deze bedacht heeft

Ja leuk toch, als je een badkuip heb en je badeendje kwijt bent

Nu heeft Louise Elskamp een hele tijd geleden ook deze kit gemaakt en ik maak zo'n beetje zijn rekken na
ja ja de foto is al eens getoond, maar staat nu in zjn eigenlijke topic

Goed en nu mijn idee wat nu voor de helft klaar is, ik heb het origineel er even bijgezet
Het uittekenen en uitproberen was het meeste werk

Goed, het project schiet op he Bwoehoe hahahaha
Nou ja, schoorsteen is er ook al
BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #28 Gepost op: november 29, 2009, 17:41:17 pm »
Ok, om te laten zien dat ook een slak vooruit komt

De schoorsteenpartij, met net zoveel onderdelen als een 1/72 vliegtuig geloof ik. Nu nog een paar kleine dingetjes eropzetten zodat kisten op kisten gaan lijken, dus wat sluitingen her en der , althans het idee
Dan kan deze ook pas gemaakt worden en in kleur gezet worden

De C-bridge. nu totaal 4 keer in kleur gezet en elke keeer beviel het mij niet, nu nog steeds niet, het groen moet grijzer worden. Ach gelukkig schilder ik veel met verdunde verf. Maar goed, eerst de spreekbuizen de beide Oerlikons en wat antennes eropzetten

Me rotlopen zoeken naar de kast met munitie, althans ik neem aan dat dit de kast hiervoor was, dus maar zelf gemaakt. de ontluchting is gemaakt van PE onderdelen van een Guntruck, ach het kleurde leuk. De eerste kleuren zitten er op voor het idee

Ach, wat zeur ik toch, ben al op de helft. Ik heb nog hier en daar wat doosjes staan met onderdelen die ik gebruikte om te passen of om te kijken of deze beter konden

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #29 Gepost op: november 29, 2009, 17:42:22 pm »
Goed, je koopt een bouwdoos, ok beetje groot, beetje veel onderdelen, maar goed, zo recht uit de doos bouwen moet kunnen, al gauw zie je zaken die toch wel iets verbeterd kunnen worden. Je ziet een medebouwert met hetzelfde doosje, maar dan met mooier spul en je gaat dat ook een beetje namaken. Je gaat je wat mee verdiepen in het model (geloof me, je vindt eerder de sexuele escapades van Paris Hilton dan info over dit model), maar goed, je komt wat meer te weten en dan................op een dag, zie je opeens een schets dat je een sounding machine moet maken. Nu weet ik niet veel van maritieme zaken, maar souding machine, zal wel een luchtalarmsirene oid zijn, anders zou je het geen sounding machine noemen. Plaatje zag er ook uit als zo'n WW2 luchtalarmding die ze op het land gebruikte, dus Google opgestart, ingetypt en gelijk de optie Afbeeldingen gekozen, want geef nou toe, je wil wete of de schets klopt met de werkelijkheid
Nou dat klopte..........................ten dele, want het is alles behalve een sirene
Dit is dus een afb van het app

Toch net zo'n appparaat voor alarmering??

Niet dus, dit is een dieptemeter, de Kelvite MK IV souding machine en ga dan maar weer eens zoeken, Ja de nieuwste versies voor de sportvisser vind je, maar echt info over zo'n app. Ja ik weet nu ho het ongeveer wertk, maar nu moet ik allerlei wazige zwartwitfoto's gaan bekijken om te zien waar dat stomme ding hoort. Het schijnt op de brug te staan, okee, lijkt mij logisch, maar die gewichten moeten dus wel een beetje het water in volgens onderstaande tekst

The earliest method of measuring the depth of water underneath a ship was with a line and a lead weight but it was very time-consuming. During the 19th century there were a number of attempts to mechanise the process. The first commercially successful device was patented by Edward Massey in 1802. An improved sounding machine by Sir William Thomson (Lord Kelvin) received a patent in 1876 and was still being produced with only minor modifications in the 1960s. A glass tube, lined inside with a substance which changed colour on contact with water, was attached to piano wire which was wound onto a drum fitted with winding handles and a brake. As the tube was lowered increasing pressure pushed the water further up and when it was recovered the depth was read off against a scale.

Goed, ik ga zoeken en misschien dat iemand hier iets zinnigs weet?
BertUS