Auteur Topic: Re: Kitbeoordeling  (gelezen 2370 keer)

Drububu

• Gast
Re: Kitbeoordeling
« Gepost op: februari 25, 2011, 21:57:28 pm »
Misschien nog prijs/kwaliteit verhouding erbij. Een kit met maar twee of drie plusjes is niet wat je wellicht wenst bij een kit van 500 euro, maar kan best goed zijn bij een kit van 150 euro.

En wellicht wat structuur aanbrengen per fabrikant. Misschien een topic per fabrikant.

En evt een moeilijkheidsgraad. Bv aantal plusjes. + is gemakkelijk. En ++++ is voor de experts.

Maar een idee.

Hans

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: Re: Kitbeoordeling
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2011, 09:24:00 am »
@Hans:

De moeilijkheidsgraad is subjectief en hangt erg af van het nivo van de bouwer. De hulp die de bouwer op de diverse forums krijgt is ook erg belangrijk.
Aangezien de beginners hier meteen kits als de Friesland en Santa Ana in elkaar zetten kunnen we wel concluderen dat moeilijkheidsgraad overbodig is  :wink:

Een topic per fabrikant of zelfs per kit zou kunnen, maar dan moeten we een apart 'hoekje' aanmaken op het forum. Gaat misschien wat ver, maar ik laat de beslissing over aan de kapitein.

Wat betreft prijs/kwaliteit: ik denk dat die goed moet zijn, ongeacht de prijs van de kit. Voor de een is een kit van 150 euro al duur, terwijl de ander fluitend 500 euro neerlegt. Je moet gewoon waar voor je geld krijgen.

Ik denk verder dat een stukje tekst voor 'overig commentaar' wel goed is bij iedere beoordeling. Daar kun je dan dingen kwijt die je niet met plusjes en minnetjes kunt weergeven. Zo als bijvoorbeeld scheve spanten bij Mamoli  :evil: :wink:

Oh, en nog een belangrijk iets waar ik net aan denk: Plaats pas een beoordeling van de kit als hij afgebouwd is (of definitief in de kliko ligt  :oops:). Eerste indrukken en emoties tijdens de bouw zijn soms anders dan wat je er op 't eind van vindt
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

debart

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2011, 05:08:24 am »
Is het mischien niet beter cijfers te zetten in plaats van kruisjes, b.v. 1 t/m 10, hoe hoger het getal hoe beter het is?

Citaat
Wat betreft prijs/kwaliteit: ik denk dat die goed moet zijn, ongeacht de prijs van de kit. Voor de een is een kit van 150 euro al duur, terwijl de ander fluitend 500 euro neerlegt. Je moet gewoon waar voor je geld krijgen.

Daar heb je gelijk in dat de kwaliteit het zelfde moet zijn, de Falcon koste 149,- euro en de santa ana 540,-, als ik het verschil ga kijken qua de moeilijkheidsgraad ( hoeveelheid ankers ) zie ik weinig verschil, b.v; kanonnen  zijn meer onderdelen en het schip is groter en mijn portemone is leger
p.s. Ik heb ook moeten sparen voor de Santa Ana.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2011, 11:55:47 am »
ik ben wel geen kidbouwer  en dit omdat de prijs veel te hoog is.
dat is ook de reden waarom ik direkt met schratch bouw begonnen ben.
dat je voor een kid van 500 euro moet sparen lijkt me niet meer dan normaal.
ik vind 150 euro al heel veel voor een kid.

dus de kwalitijt moet zeker het zelvde zijn voor een kid van 150  als  een kid van 500.

moest ik voor 500 euro hout gaan halen  kan ik de rest van mijn leven voort met schepen bouwen zonder  nog hout bij te gaan halen.
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

debart

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2011, 12:18:40 pm »
Toen ik de Falcon kocht in die winkel zag ik de Santa Ana en de Victory liggen en wist toen dat ik 1 van de 2 zou kopen en heb een paar zaterdagen gewerkt voor de santa ana in die tussentijd en heb hem gekocht toen de falcon klaar was,

P.S. ik heb geen kwade bedoelingen met mijn vorige reactie, ik wou gewoon even laten weten dat ik er voor gewerkt heb om hem te kopen, mijn excuus als het een beetje grof over kwam. :oops:

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2011, 12:23:22 pm »
Even de mod-pet op  :police:  :wink:

Graag alleen beoordelingen in dit topic ! Discussies kunnen in de staminee (kroeg) plaatsvinden.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving