Auteur Topic: San Juan Nepomuceno (Artesania Latina; 1:90)  (gelezen 2205 keer)

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
  • Geslacht: Man
San Juan Nepomuceno (Artesania Latina; 1:90)
« Gepost op: mei 29, 2011, 10:38:57 am »
Ik ben aan deze kit begonnen maar heb hem nooit afgebouwd. Wel genoeg er van gezien om een, hopelijk objectieve, beoordeling te kunnen geven.
Mijn beoordeling bestaat uit een cijfer van 1 tot 10, waar nodig voorzien van uitleg.

Hout: 8                      # Rechte latjes die overal van gelijke dikte en breedte zijn (erg belangrijk !)
Kiel & spanten: 8      # Lasergesneden en lekker dik voor een goede stevigheid
Beslag: 5                  # Gegoten delen van zeer slechte kwaliteit. De gedraaide kanonnen en metalen geschutspoorten zijn absoluut niet realistisch.
Bouwbeschrijving: 6 # Onduidelijke zwart/wit foto's; summiere tekst
Tekeningen: 6,5       # Gewoon matig vergeleken met bijvoorbeeld Corel of Mamoli
Realisme: 4              # Veel dingen zijn niet op schaal of niet realistisch. In het tuigage veel onjuiste blokken.

Prijs/kwaliteit: 6,5   # De relatief lage prijs maakt de kit net weer acceptabel voor het geld

Gemiddeld cijfer: 6,5

Eindoordeel: Een kit voor de niet-kritische bouwer die een mooi schip voor op het dressoir wil. De kwaliteit van de onderdelen is goed, maar realisme en schaal kloppen vaak niet. De prijs/kwaliteitsverhouding maakt deze zaken weer enigzins goed (kits als de Victory, Friesland of PW zijn ruim 100 euro duurder)

"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Dick

• Gast
Re: San Juan Nepomuceno (Artesania Latina; 1:90)
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2011, 16:26:00 pm »
Arjan, ik ben het met je beoordeling helemaal eens en wat dat betreft scheelt het mij om zometeen als ik de SJN af heb 'n beoordeling neer te zetten. :mrgreen:
Wel wil ik eraan toevoegen dat je er met 'n beetje scrachtwerk best 'n leuk schip van kan maken al kloppen de feiten niet altijd.
De BB is idd.super slecht zowel de tekeningen, wat dat betreft is zelfs Billing Boats beter maar het is wel 'n uitdaging om er toch nog het beste van te maken.
Als ze éénmaal klaar is ziet het er voor 'n leek goed uit en dat zijn de meeste toch?
Voor mij is het 'n uitdaging om er wat van te maken na jaren niets te hebben gedaan en om te kijken of ik het gevoel nog heb.
Maar ik gooi niks weg. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: