Ja, daar is de volgende alweer !

Als welkome afwisseling van het touwknopen aan de Rattlesnake heb ik een kitje uit de kast gehaald dat ik al een tijdje in huis heb, De HMS Resolution van Corel. Een leuk scheepje in schaal 1:50. Bouwtechnisch geen grote uitdaging, maar daardoor kan ik me focussen op kwaliteit en details. Laat ik de lat eens hoog leggen en gaan voor een resultaat dat niet zou misstaan in een museum

De bedoeling is dat er het nodige aangepast gaat worden voor een beter en mooier eindresultaat. Ik heb bijvoorbeeld al gezien dat de spiegel ook hier weer zo'n afzichtelijk gegoten metalen prul is. Dat wordt dus scratchen zo als bij de Rattlesnake. De schaal laat het ook toe om nagels weer te geven in romp en dek, dus dat gaat zeker gebeuren. Voor de rest weet ik het nog niet precies, maar dat komt vanzelf

Het wordt vrijwel zeker geen opengewerkt model. Daarvoor leent de "plank on bulkhead" bouwmethode van kits zich gewoon niet.
Even een paar foto's om je een idee te geven van wat het moet worden:

Een eerste indruk van de kwaliteit van de kit: Mooie, gedetailleerde tekeningen en een beknopte handleiding met goede nederlandse vertaling (service van Authentic Shipmodels). Het hout is van mooie kwaliteit en het meeste beslag ook, behalve dan die spiegel

Oh, en de romp is dubbel beplankt
En nog even wat over de Resolution zelf: Het schip heeft in het midden van de 18e eeuw dienst gedaan voor het bewaken van de engelse kusten tegen smokkelaars en piraten. De cutters waren zeer snelle en wendbare scheepjes en daardoor erg geschikt voor dit werk. Het model is gebaseerd op originele tekeningen, in combinatie met schilderijen uit die periode.
Tot ze ver deze intro. Binnenkort de eerste bouw update