Zo, bij deze weer eens een (mondelinge) update. Ik heb ondertussen 2 stukken messing van ongeveer een meter binnengekregen en de laatste 2 talierepen gemaakt. Nog bedankt voor de tips, ik heb een mail gestuurd naar een winkel hier in Nederland, die het per brievenbuspost wilden versturen) Het messing werd wat minder zwart dan wat er bij de kit zat, maar de verschillen zijn klein.
De talierepen zitten er nu allemaal op. Ondertussen heb ik ook de boegspriet gemaakt. Gewoon een accuboor tussen mijn benen geklemd, het rondhout erin (met tape aan de onderkant) en een schuurpapiertje ertegen. Dat ging allemaal prima en ik ben best blij met het resultaat.
De ankers, die ik nieuw binnengekregen had van Constructo heb ik ook deels in elkaar gezet. Ik moet nu nog touwtjes ter versteviging rond het houten gedeelte doen. Het touw bij de kit is echter meer groenachtig dan zwart. Het liefst heb ik het gewoon zwart als ik het om de ankers doe, hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik heb nog wel een potje matzwarte modelbouwverf staan. Is het een idee om het touw gewoon aan te brengen en dan met een kwast wat verdunde verf erop te doen?
Overigens heb ik ook nog even naar de kanonnen gekeken. Ik ben het ermee eens dat de ronding in de paarden van de kanonnen niet echt mooi is en dat een trapsgewijs verloop beter zou zijn, maar gezien de vorm die er nu inzit wordt het moeilijk om dat erin te vijlen. Sowieso wil ik terugslag touwen aan gaan brengen, die dan over dat gedeelte van de paarden heen vallen, waardoor het minder zichtbaar zal zijn. Ik laat het dus denk ik maar zo.
Nog een laatste vraag: Voor het bevestigen van de talierepen heb ik secondenlijm gebruikt. Nu wil dat nog wel eens een beetje wit uitslaan. Gelukkig ging het steeds beter met morsen, maar ik vroeg me af of er een manier is om dit witte een beetje minder te maken. Het is niet heel storend, maar als ik het een beetje weg kan halen is dat altijd meegenomen natuurlijk!