Auteur Topic: Ex Prins Willem ---> Voltooid  (gelezen 8139 keer)

Offline luc

• Officier
  • Geslacht: Man
Re:Ex Prins Willem
« Reactie #30 Gepost op: februari 08, 2010, 09:13:26 am »
zeer goede uitleg,simpel als je het leest maar doe het maar is.

Mijn lantaarntjes zijn simpel tov deze sierstukjes en ik heb al afgezien,want alles moet perfect zitten met deze onderdeeltjes.

Dus echt hoedje af Boris.

ps : doe ons ook nog een pleziertje als het schip af is.Doe mee aan een wedstrijd zodat de russen is een keer niet met het goud gaan lopen.  :drink :drink
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #31 Gepost op: februari 08, 2010, 15:04:51 pm »
Al weer een prachtige update Martin. Geen wonder dat het even heeft geduurd met al dat werk aan de lantarens. Ze zijn echt schitterend en wat een geduld moet jij hebben om zoiets te kunnen maken. Chapeau!
Jan

Offline wim500

• Officier
« Reactie #32 Gepost op: februari 08, 2010, 18:00:53 pm »
Bedankt voor de heldere uitleg.
Als je het leest klinkt het simpel, met de nadruk op KLINKT.
Het is de tijdsinvestering meer dan waard geweest, want ze zien er geweldig uit!

Offline Ronald

• Vol matroos
  • **
  • Door omstandigheden even afwezig
« Reactie #33 Gepost op: februari 08, 2010, 19:29:00 pm »
dat klinkt inderdaad simpel maar dat is het volgens mij niet,..
Het ziet er trouwens echt mooi uit, jammer dat er niet meer foto's zijn gemaakt van het proces zelf.

maar de uitleg gaat in een word document voor als ik aan lantaarntjes toe ben  :angel
Groeten Ronald

Boris279

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: februari 13, 2010, 01:40:55 am »
Dank voor alle reacties

Vandaag maar even een korte update, ben afgelopen tijd bezig geweest, met het uitzoeken en nadenken hoe ik de ankers moet gaan maken,

Het eerste anker !!!!
het leeuwendeel van het anker is gemaakt uit 8 mm vierkant aluminium staaf, had liever messing of brons gehad maar dat was helaas niet verkrijgbaar op het eiland (nadeel van wonen op een eiland  :( ) dus maar gegaan voor het aluminium, na een aantal avonden frezen, vijlen, schuren, had ik het hoofd deel klaar, de bladen heb ik gemaakt van messing uit een deur scharnier, vond het op zich wel jammer om een gloednieuw behoorlijk duur scharnier te verzagen, maar ja het is niet anders, kon anders niets van messing krijgen wat die dikte had.

Alles is aan elkaar bevestigd middels roodkoperen klinken, die ik vervolgens heb weg geschuurd en daarna de oneffenheden heb opgevuld met "marinetex" vloeibaar metaal, vervolgens het geheel bij 200 graden 15 min in de oven plaatsen, na het afkoelen het geheel glad schuren, en je anker is in basis vorm klaar, zodat ik op een later tijdstip alles kan voorzien van een kleur.

de foto's zo oordeel zelf.

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #35 Gepost op: februari 13, 2010, 08:39:35 am »
Ziet er bijzonder realistisch uit Martin. Van marinetex heb ik nog nooit gehoord. Je hebt wel een ongelofelijk inzicht in materialen naast je kundigheid en handighed. Kortom een zeer talentvolmens ben jij.
Jan

Boris279

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: februari 13, 2010, 10:30:50 am »
Dank Jean voor je woorden,

heb hieronder de link naar marintex, het is een product uit de VS en wordt hier veel in de boten wereld gebruikt, is op zich nogal prijzig maar daar tegenover wat je er mee kan doen is geweldig, is tot op heden toch wel een van de meest duurzame en sterke materialen wat ik ben tegen gekomen.

http://www.marinetex.com/marinetexepoxyputty.html

Offline luc

• Officier
« Reactie #37 Gepost op: februari 13, 2010, 11:32:37 am »
Boris ,als ik uw werk zie,doe je mij denken aan de oorlogsgevangen van vroeger.

Terecht gekomen in een kamp(eiland) en met beperkte grondstoffen kunstwerken bouwen.

Zeer mooi gedaan.
mvg Luc

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #38 Gepost op: februari 13, 2010, 11:36:53 am »
Heel inventief gedaan. Ik zat zelf idd ook te denken aan messing, en dit solderen maar
dit kan natuurlijk ook. Mooi spul dat Martin(t)-ex.

Kan ik eventueel wat ankertjes bestellen?  :ship: :ship:

Jack

Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #39 Gepost op: februari 13, 2010, 11:53:53 am »
prachtig gedaan.  ok nog nooit gehoord van die marinetex

Mag ik je vragen waarom je de ankerarmen rond hebt gemaakt.

In mijn boek van de 7-prov geeft men juist de ankers weer met een geknikte rechte armen. Weeral een tegenstrijdigheid die ik dan moet gaan opzoeken. Gebruikte men in de  hollandse 17e eeuw gebogen of geknikte armen????

Ps mag ik ook ankers bestellen.  ik wil desnoods wel de messing opzenden...... :lol: :lol: :lol: :drink
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Boris279

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: februari 13, 2010, 12:32:51 pm »
dit komt uit het boek van Ketting, op basis van dat, en een aantal tekeningen van de PW ben ik tot het besluit gekomen om de ankers zo te gaan maken, heb inderdaad zelf ook de gebogen en hoekige variant gezien.
Maar denk dat dit wel de juiste keuze is geweest, staan in het boek van Ketting nog meerdere tekeingen waaruit je kan zien dat het een "rond" anker is.

en wat betreft je ankers, zou het graag willen doen maar moet je aanbod helaas afwijzen. (sorry)  :?

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
Re: Ex Prins Willem
« Reactie #41 Gepost op: juni 19, 2010, 12:20:04 pm »
meer dan 120 dagen geen Update ........
ondertussen is het anker wel al sterk verroest zou ik denken....

Martin  hoe zit het met de ex.pw ... al enige vorderingen.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

Grtz Erik

Boris279

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 19, 2010, 13:35:50 pm »
Het is inderdaad al enige tijd geleden dat ik heb gepost, heb de romp plus alles daarom heen klaar, maar heb het even stop gezet 1 omdat ik onlangs mijn eigen bedrijf ben gestart, en 2 in nabije toekomst een eigen huis ga bouwen, dus alles zal zijn nodige tijd vergen,  en omdat  ik het model mooi wil houden als ik ga verhuizen naar het nieuwe huis, dus met masten en tuigage is het allemaal vrij kwetsbaar, dus bewust even gestopt (wat me wel veel pijn doet, want wil het graag klaar hebben)

Maar om mijn bouw kriebels toch enigszins te bevredigen heb ik me onlangs een model gekocht van de SMS Emden schaal 1/96 is een model van Deans Marine, maar er blijft weinig over van wat bij de kit is geleverd, heb reeds veel vermaakt en her maakt, daar veel me niet aanstaat wat bij de kit is geleverd, ging me eigenlijk hoofdzakelijk om de romp
Heb normaal niet zoveel met modernere schepen, maar de romp lijnen van die lichte kruisers uit die tijd zijn vind ik buitengewoon mooi, dus daarom ook de reden van de aanschaf van dit model. hieronder een link naar een side van Peter Gunter Huff die in mijn ogen een zeer mooi model heeft gemaakt.

http://www.steelnavy.com/emden100.htm

Dus mijn Ex PW staat even netjes onder een laken te wachten tot we ons nieuw huis betrekken, zal zeker niet in de vergetelheid verdwijnen, dus niemand getreurd, heb er teveel energie en tijd en toewijding in gestoken.

zal binnen kort wel even een nieuwe posting maken in het plastic-scratch forum plaatsen

Martin.

Offline luc

• Officier
« Reactie #43 Gepost op: juni 19, 2010, 13:43:49 pm »
we zullen wachten  :wink: :wink:

Nog veel geluk met je nieuw bedrijf en veel bouwplezier aan je nieuw huis.
mvg Luc

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #44 Gepost op: juni 19, 2010, 13:55:36 pm »
Martin  Suc6 met je bedrijf en je nieuwe toekomstige woonst.

wel geen gemakkelijk schip die SS.Emden.
en voor de PW, in die omstandigheden van verhuis een wijze beslissing om even te wachten.

Grtz Erik