Auteur Topic: Engelse Carronade (Mantua, 1:17) ---> Voltooid  (gelezen 24031 keer)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: Engelse Carronade (Mantua, 1:17)
« Reactie #60 Gepost op: november 09, 2010, 19:09:35 pm »
alles ziet er heel netjes uit arjan  zelvs vind ik het schilderwerkje iets te netjes  ( te nieuw )  maar dit kan komen door het kunst licht.

tog petje af  want het dekje is heel erg mooi hoor  :cool:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #61 Gepost op: november 09, 2010, 19:18:05 pm »
Ja, het schilderwerk wordt zo misschien wel te netjes. Maar ik heb helemaal geen ervaring met weatheren en zo. Ik zat er wel aan te denken om er mee te gaan experimenteren op deze kit.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline wim500

• Officier
« Reactie #62 Gepost op: november 09, 2010, 20:05:11 pm »
Ziet er zeer strak uit Arjan.

Zou me niet zo druk maken over onregelmatigheden op het kanon, dat mag volgens mij best wel. Echte overlangse gietnaden zou ik wel weghalen, dat is onnatuurlijk.

Het dek ziet er nog zeer proper uit, je kunt eens experimentern met een beetje donkere olie hier en daar.
Heb zelf ook wel eens testje gedaan met een soort plakkaatverf, mits met beleid aangebracht en een beetje vegen geeft dat mooie verweerde resultaten.
Probeer maar eens op een los plankje.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #63 Gepost op: november 09, 2010, 20:14:27 pm »
een zwarte wach zou mischien ook mooi zijn.

doe 1 druppel zwarte verf en ongeveer 1 soeplepel water meng dit  en  met een penseel strijk je het over de gevervde delen  en laat dit drogen.

eerst wel ff op een ander stukje proberen of het niet te donker of te licht is  :drink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #64 Gepost op: november 09, 2010, 20:30:33 pm »
Ik had al geprobeerd om een grijs verweerd effekt aan het dek te geven (zo als op de Batavia) met een grijze wash, maar dat leek nergens op. 
Ik zal de onderkant van de wagen ook schilderen en dan daar eens wat dingen op uitproberen  :wink:

@Wim: die onregelmatigheden in het kanon vind ik prima. Maar als ik de naden wegschuur hou ik daar een glad stuk over dat ik het zelfde effekt moet geven. Daar ligt de uitdaging.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #65 Gepost op: november 13, 2010, 18:12:15 pm »
Vandaag begonnen aan de deknagels. Een heleboel gaatjes boren dus, en ze daarna weer dichtmaken met een heleboel prikkers :grin:

De eerste prikkers geplaatst.....

En de eindstand van vandaag

Ik heb het beplankingspatroon gekopieerd van het kant en klare dekje dat bij de kit zat. Achteraf bezien komen daardoor de verschillende rijen met nagels te dicht bij elkaar. Dat moet dan maar want ik ga het niet meer opnieuw doen  :evil: Gelukkig is straks een groot stuk van de middelste rij niet meer te zien vanwege het kanon.

Offline wim500

• Officier
« Reactie #66 Gepost op: november 13, 2010, 19:43:00 pm »
Netjes gedaan Arjan, maar ik zie niet dat ze te dicht bij elkaar zouden zitten of ik zie het natuurlijk helemaal verkeerd  :huh:.

Mr. Mark

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: november 13, 2010, 21:02:40 pm »
sja, lijkt mij prima
lekker bezig

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: november 14, 2010, 07:47:42 am »
Toch wel mooi om te zien, het bouwen op die grote schaal.
Je kan je lekker te buiten gaan aan de detailering :cool:

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #69 Gepost op: november 14, 2010, 07:55:43 am »
Schitterend dekje. Ik neem aan dat dit een showroom model wordt en dat je niet gaat verouderen?

Jack
Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #70 Gepost op: november 14, 2010, 09:17:53 am »
Jack, ik ik twijfel nog tussen showroom of gebruikt :wink: Dit is zo'm projektje waarbij ik vooraf nog niet weet waar ik ga eindigen. Ik ga bijvoorbeeld een compleet andere verschansing maken, compleet met watergangen en zo. Maar hoe die er precies uit gaat zien dat moet nog blijken.

Dick

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: november 14, 2010, 18:53:40 pm »
Netjes Arjan, en ook ik zie niet dat het te kort bij elkaar zit maar als jij zegt van wel zal het zo zijn.
Wel ben je in mijn ogen verkeerd bezig want je haalt hout weg en vervolgens stop je er weer hout in. (geintje):green: :green:

Dick

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #72 Gepost op: november 16, 2010, 20:27:49 pm »
Het dekje is klaar en staat in de olie. Verder is er nog wat schilderwerk gedaan aan de verschillende onderdelen.
Om eens te kijken hoe het er straks allemaal uit gaat zien heb ik even een dry-fit gedaan van wat er al af is.

Het kanon zelf is ook zwart geschilderd en het resultaat bevalt me. Precies de juiste zijdeglans die ik wilde bereiken  :cool: Hiervoor heb ik Revell aqua color gebruikt omdat ik die veel mooier vind opdrogen dan de enamel versie.

Ik heb ook al gezien dat ik bijna alle blokken, oogjes en touwwerk moet vervangen omdat het spul dat bij de kit zat veel te klein was in verhouding tot het kanon. Waarschijnlijk ga ik wat blokken bestellen bij JB models.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #73 Gepost op: november 16, 2010, 20:35:32 pm »
ziet er knap uit arjan.
wat me nu wel opvalt is dat  onder het paart bij jou  de voorste en achterste hout bijna even dik zijn . als ik op de foto van de victory kijk staat het  presies veel schuiner  en zit er achteraan bijna  geen hout onder.  ik weet niet wat nu juist is .

het dekje en het kanon zien er  wel  prachtig  uit  :drink:

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #74 Gepost op: november 16, 2010, 20:41:20 pm »
ik heb ff gegooglet  en zie nu pas dat er zelfs wielen onder staan

dat wist ik dus ook niet  :wink: