Auteur Topic: Engelse Carronade (Mantua, 1:17) ---> Voltooid  (gelezen 24031 keer)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: Engelse Carronade (Mantua, 1:17)
« Reactie #60 Gepost op: november 09, 2010, 19:09:35 pm »
alles ziet er heel netjes uit arjan  zelvs vind ik het schilderwerkje iets te netjes  ( te nieuw )  maar dit kan komen door het kunst licht.

tog petje af  want het dekje is heel erg mooi hoor  :cool:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #61 Gepost op: november 09, 2010, 19:18:05 pm »
Ja, het schilderwerk wordt zo misschien wel te netjes. Maar ik heb helemaal geen ervaring met weatheren en zo. Ik zat er wel aan te denken om er mee te gaan experimenteren op deze kit.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline wim500

• Officier
« Reactie #62 Gepost op: november 09, 2010, 20:05:11 pm »
Ziet er zeer strak uit Arjan.

Zou me niet zo druk maken over onregelmatigheden op het kanon, dat mag volgens mij best wel. Echte overlangse gietnaden zou ik wel weghalen, dat is onnatuurlijk.

Het dek ziet er nog zeer proper uit, je kunt eens experimentern met een beetje donkere olie hier en daar.
Heb zelf ook wel eens testje gedaan met een soort plakkaatverf, mits met beleid aangebracht en een beetje vegen geeft dat mooie verweerde resultaten.
Probeer maar eens op een los plankje.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #63 Gepost op: november 09, 2010, 20:14:27 pm »
een zwarte wach zou mischien ook mooi zijn.

doe 1 druppel zwarte verf en ongeveer 1 soeplepel water meng dit  en  met een penseel strijk je het over de gevervde delen  en laat dit drogen.

eerst wel ff op een ander stukje proberen of het niet te donker of te licht is  :drink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Arjan68