Auteur Topic: H.M.S.Triplex 1:56 Admiralty model --->Gestopt.  (gelezen 13579 keer)

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: H.M.S.Triplex 1:56 Admiralty model
« Reactie #90 Gepost op: april 20, 2011, 20:20:53 pm »
Citaat
Ik bekijk het net als een vakantie, waarbij voor mij de reis net zo belangrijk is als de bestemming

Ja, maar jij reist via Keulen naar Parijs en keert dan halverwege om en zoekt een nieuwe bestemming  :mrgreen:
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #91 Gepost op: april 21, 2011, 09:54:06 am »
Heb je toch fijn heel europa gezien  :wink:

Jan

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: april 21, 2011, 11:13:15 am »
Ja, maar jij reist via Keulen naar Parijs en keert dan halverwege om en zoekt een nieuwe bestemming  :mrgreen:
Eigenlijk is dat de essentie van scratchen, niet steeds de kortste weg nemen om je doel te bereiken, maar..... :wink:

Shipbuilder

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: april 22, 2011, 15:43:27 pm »
Blijkbaar heb ik de grenzen van het mogelijke met triplex overschreden toen ik de centrale constructies verwijderde :(
Ik was vanmorgen bezig met de achterste spanten en had daarbij het model (zoals ik wel vaker deed) bij twee van de middelse spanten vast
en ze braken af als luciferhoutjes :? Ik heb ze weer op hun plaats gelijmd, maar heb het vertrouwen in mijn constructie verloren.
De volgende spanten die ik zou plaatsen zitten op nog minder plaatsen vast en die zal ik dan achteraf nog in de juiste vorm
moeten stroken.

Een en ander heeft er toe geleid dat ik heb besloten niet verder te gaan met dit project.
Ik heb er tot nu toe wel veel van geleerd en heb hierdoor ook al heel wat ideeén voor de volgende keer,
maar voorlopig ga ik even verder met m'n tussendoortje. Ff bezinnen en de scratchbatterys opladen :sail:

Sorry dat ik jullie teleurstel, maar dit verslag gaat niet verder en kan wat mij betreft gesloten worden.

Offline jpdl

• Bootsman
« Reactie #94 Gepost op: april 22, 2011, 16:13:46 pm »
Dat is spijtig om te horen. Het zag er allemaal zo mooi uit en vond het een heel intresant
project om te volgen. Maar wel fijn dat je er toch iets van geleerd hebt natuurlijk.

jean-pierre

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #95 Gepost op: april 22, 2011, 16:32:46 pm »
Het is zeer jammer Kees, maar als ik de foto's bekijk snap ik wel dat het een zwakke constructie is geworden. Niet alle experimenten zijn succesvol, maar meestal wel leerzaam  :wink:
Een les voor de volgende keer: Maak een spantrconstructie zo als de echte schepen die ook hadden. Dat is stukken steviger. Dus toch maar Hahn volgen ?
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving