Auteur Topic: Prins Willem (1:75)  (gelezen 61434 keer)

Boris279

• Gast
Re:Prins Willem
« Reactie #120 Gepost op: februari 13, 2010, 11:16:37 am »
Neem aan dat je deze bedoeld ?

sorry voor de iet wat kleine foto

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: februari 13, 2010, 11:33:53 am »
Jan, da's lef hebben hoor. Wel goed dat je het doet.

En trouwens, achter die deurtjes zit nog een plank  ??? ??? daar kan sowieso niemand doorheen  :green :green

Jack
Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #122 Gepost op: februari 13, 2010, 11:35:44 am »
auw dat is wel dristis zo de deurtjes slopen  :-\

ik vond ze anders best goed gelukt.

maar nu ze er tog uit liggen proberen van betere te maken  .  veel plezier met het maken van de  nieuwe deurtjes en stijlen  ;)
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #123 Gepost op: februari 25, 2010, 13:08:48 pm »

Bezig tegen de binnen verschansing de "valse" spanten aan te brengen. Was even in Nieuwersluis en daar zag ik een paar leuke kanonnen. Heb ze meegenomen voor een wel zeer zacht prijsje (€1,45) voor beiden. Ga er later eens een paar rolpaarden bij maken. Ze zijn lekker groot (veel te groot voor mijn schip) maar dan kan ik eens lekker knutselen en veel detail laten zien. Leuk plaatje trouwens op de site van zo'n rolpaard. 
Jan

pauwels

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: februari 25, 2010, 13:33:44 pm »
Dat wordt een prachtschip Jan, ik hoop stilletjes dat je haar niet gaat verven  :lol:

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #125 Gepost op: februari 25, 2010, 13:45:43 pm »
Wees niet bang Henk, aan mij is geen schilder verloren gegaan.
Jan

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #126 Gepost op: februari 25, 2010, 13:59:11 pm »
Je bent weer lekker bezig geweest  :P Mooi strak dek en ook het ebbenhout geeft een mooi contrast.
En die kanons, van messing? Is die Authentic Shipmodels nou nog steeds niet leeg gekocht? (Of blijft hij toch stiekum bestaan?)

Jack

Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #127 Gepost op: februari 25, 2010, 14:29:35 pm »
heel mooi jan maar ik dacht dat je de trapjes voor je uitsprongetje ging zetten  nu zie ik dat ze tegen de hut staan . of komen daar ook nog  2 trapjes te staan ?

en de kanon lopen zijn juweeltjes  die zou ik ook niet kunnen laten liggen  :lol: :lol:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #128 Gepost op: februari 25, 2010, 15:01:02 pm »
@Jack, Hij woont daar en blijft daar wel z'n winkeltje houden. Geen stukje touw meer te koop (iemand uit Sittard weggehaald) maar nog wel wat accessoires, maar dat wordt ook minder. Je kunt nog wel bestellen maar dan wat grotere partijen bijvoorbeeld 100 latjes van 1x4 mm peren.

@Dirk, Er komen nog trapjes voor de overstekken hoor. Wees gerust ik zorg goed voor het scheepsvolk.
Jan

Offline luc

• Officier
« Reactie #129 Gepost op: februari 25, 2010, 16:56:59 pm »
prachtig ,zeer mooi.

Wilde dat er ook zo'n winkeltje in de buurt was.
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #130 Gepost op: februari 27, 2010, 13:29:45 pm »

Speciaal voor Dirk! Ze staan nog los want ik moet er nog achter zijn om wat geschut te plaatsen.. later.
Jan

pauwels

• Gast
« Reactie #131 Gepost op: februari 27, 2010, 14:00:19 pm »
'T is weer netjes Jan, mooi werk. Ik ga afwachten hoe je de stuurhuisinrichting gaat doen, want daar snap ik op tekening nog niet alles van  :oops. ik heb daar nog geen beeld bij  :).

Offline luc

• Officier
« Reactie #132 Gepost op: februari 27, 2010, 14:18:06 pm »
mooie plannen,zatten die bij het boek of ergens apart gekocht.

mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

pauwels

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: februari 27, 2010, 14:46:39 pm »
Deze tekeningen zijn kopieen van de orginele Prins Willem (voc Japan). Inclusief de stalen balken en de verbindingen, van architecten bureau De Groot uit Bloemendaal, gekregen van een lotgenoot. Je kunt ze nu als behang gebruiken.  :lol:

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #134 Gepost op: februari 27, 2010, 15:29:38 pm »
Leuk behangetje Henk. Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik maak er geen stuurinrichting in. Er komt alleen een roer achter de steven met een stukje kolderstok van enkele mm daar aan vast. Binnen is er niets te zien in mijn schip. Ik ga haar ook niet openzagen zoals jij dat van plan bent te doen. Maar toch leuk die tekeningen. Daarmee kun je toch zo'n schip bouwen lijkt me. Voor die stalen balken gebruik je gewoon hout.
Jan