Auteur Topic: Prins Willem (1:75)  (gelezen 51052 keer)

Offline jean

• Bootsman
  • Geslacht: Man
Re:Prins Willem
« Reactie #45 Gepost op: januari 19, 2010, 11:18:15 am »
Heb je helemaal gelijk in Jack: ik vind het ook minder fraai maar op een gegeven moment heb je het gehad als je al zo'n 10 roosters in de kliko hebt zien verdwijnen. Bij de volgende zal ik erop letten. Ze zijn overigens niet gemaakt van pallissander maar gewoon linden met een beetje beits erop.
Jan

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #46 Gepost op: januari 19, 2010, 11:42:57 am »
Ah, lindenhout, daar wil ik het ook mee doen. Dat gaat weer een hele uitdaging worden.
Maar, waarom de kliko in, breken ze zo snel of zijn ze niet goed aan de maat ofzo?

Jack

Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #47 Gepost op: januari 19, 2010, 14:40:05 pm »
Je moet heel secuur zijn met zagen. Je moet telkens je geleider verstellen met een latje ertussen (zoals ik eerder heb laten zien)en als je dan 20x0,05 mm verschil zaagt heb je al 1mm verschil in lengte van je roosters. En wat is nu 0,05mm dat is gewoon dikke lucht. Ik bedoel maar te zeggen dat je heel snel een verschil hebt. En dan kun  je wel weer opnieuw gaan beginnen, maar op een gegeven moment is het genoeg en dan neem je genoegen met een compromis. Als het schip klaar is kijk je niet alleen meer naar die roosters en valt het niet zo erg op. Het is nu met die macro foto dat je ook alles ziet hoor in het echt valt het reuze mee en ik vind het mooi genoeg zo. Bij het zagen vallen er nogal eens wat tandjes uit de latjes die de roosters moeten vormen, maar als de roosters in elkaar zitten lijm ik daar gewoon weer stukjes in (stukjes van 1x1x1 mm) je kunt ze nauwelijks zien. Maar verder werkt dat lindenhout prima hoor. ;D ;D ;D :tongue:
Jan

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #48 Gepost op: januari 19, 2010, 14:48:19 pm »
Sugestie eerst de roosters maken  ??? , en dan de openingen in het dek  ;D
Groetjes

René

Offline wim500

• Officier
« Reactie #49 Gepost op: januari 20, 2010, 19:56:34 pm »
Die roosters zitter er strak in en voor het oog recht en helemaal als je bedenkt dat dit met de nietsontziende macro-stand werkt.

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #50 Gepost op: januari 21, 2010, 08:39:22 am »
Helemaal gelijk Wim, maar ik wil toch iets te zeuren hebben hehe  ;D

Straks zal ik er ook aan moeten en dan mag Jan gaan miere... :D :D

Jack
Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline jean

• Bootsman
« Reactie #51 Gepost op: januari 24, 2010, 12:21:42 pm »

Eens even wat deurtjes gemaakt onder het halfdek. Als het dek er straks opzit kom ik daar niet zo goed meer bij. Het dek zit overigens nog los en niet geheel op z'n plaats (voordat ik daar commentaar op krijg). Dat geldt ook voor het hoekje van het stukje dek tussen de roosters dat wat omhoog staat. Het is voor het eerst dat ik het waarneem dankzij, of ondanks, de macro foto. Je ziet echt meer als met het blote oog en dat is soms heel frustrerend. De hengsels van de voorste deurtjes heb ik gemaakt van loodfolie. Een goede fles wijn opengemaakt en daar zat gelukkig nog een mooi stukje omheen. Vastgelijmd met secondelijm en gekleurd met een watervaste viltstift. Daarna heb ik de zaak in de Danish Oil gezet, je kunt precies zien waar ik gebleven ben. De hengsels van de achterste deurtjes heb ik alleen met een viltstift gemaakt.                   
Jan

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #52 Gepost op: januari 24, 2010, 13:23:01 pm »
je zult mij niet horen zagen hoor ik vind het er  heel goed uit zien.  wel spijtig dat  de plaat er nog los opligt  mooilijk te zien  hoeveel bolling je hebt op het dek  maar  het ziet er geruststellend uit als je links en rechts  naar de opening  kijkt.  mischien kan je nog een klink ( hantvat ) aan de deur maken een  zwart stalen nageltje  in kloppen en er een paar mm laten uit steken geeft al direkt een ander zicht
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Mega

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 24, 2010, 14:45:34 pm »
Schitterend werk Jan.
Macro foto's zijn inderdaad meedogenloos...maar jouw werk komt glansrijk door de macro test!
Mooi om te zien wat je nog meer met een fles wijn kunt doen. ;)

Groeten, Rinie

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #54 Gepost op: januari 24, 2010, 15:45:34 pm »
Ah, jij bent al lekker bezig met de details, het mooiste werk (vind ik althans).
Prachtig gemaakt ook, het straalt al gelijk de sfeer van destijds uit.
Onder deze camera-hoek vind ik ook de roosters mooi uitzien, net echt  :drink

Jack

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #55 Gepost op: januari 24, 2010, 15:50:44 pm »
schitterend werk.
Mooi gedaan met die loodfolie voor je scharnieren. Nu nog even te tip van Amazone en een kopnageltje erin, wat laten uitsteken voor de handgreep.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

pauwels

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 24, 2010, 15:59:51 pm »
schitterend gebouwd maar, loodfolie?....loodfolie? vertel Jan

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #57 Gepost op: januari 24, 2010, 16:28:12 pm »
Ja henk  , je gaat van je pronciepes moeten afstapopen?
Geen melk meer maar de betere wijntjes.  :lol: :D :P

Wel drinken na het modelbouwen... anders komt er van het knutselen niet veel terecht.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Ronald

• Vol matroos
  • **
  • Door omstandigheden even afwezig
« Reactie #58 Gepost op: januari 24, 2010, 16:34:15 pm »
ziet er zeer netjs uit, waar je fles wijn al niet handig voor is,

voor een kleine indruk hoe groot zijn die deurtjes? 2cm ?
Groeten Ronald

pauwels

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 24, 2010, 16:41:19 pm »
Ja henk  , je gaat van je pronciepes moeten afstapopen?
Geen melk meer maar de betere wijntjes.  :lol: :D :P

. Dit is geen principe jammergenoeg, heeft iets te maken met enbrel  ;) Maar nog steeds geen howto