Luc, ik zal eens naar die link kijken als ik even tijd heb maar ik heb nu nog even wat foto's.
Allereerst heb ik uit de hand 'n trapje gemaakt die ik niet echt geslaagd vind maar hij moet er maar mee dooromdat hij naar beneden moet en je er weinig meer van ziet, wel moet ik nog 6 trappen maken die meer in het zicht komen maar daar ga ik nog 'n mal voor maken.

Kijk, nu hij beneden staat valt het allemaal erg mee.

Omdat ik nu niet meer beneden hoef te zijn kan ik ook het voordek sluitend maken.

En de boel is rondom kloppend dicht.

Het luizenplechtje en zoals jullie zien loopt alles mooi in één lijn door.

Nu de afwerrk planken om dat gat gemaat en wel in verstek natuurlijk en ik moest er ook 'n balk onderslaan omdat het dek wat rondloopt, maar ook dat is gelukt.

Hierna heb ik het hele bovendek geschraapt en het resultaat is van dien aard dat ik niks meer wil schuren.
Ik weet niet of het op de foto te zien is maar met het blote oog wel, het onderdek heb ik geschuurd en het bovendek geschraapt, dit ziet er nu al veel natuurlijker uit ( het hout is niet dicht geslipt ) als je er met je vinger overheen gaat is het onderdek spiegelglad en het bbovendek natuurlijk ook maar je voelt de nerf van het hout en dat mis je met schuren als jullie snappen wat ik bedoel.
Als het zo meteen in deolie staat moet het er nog beter uitzien denk ik.

Gr.Dick