Ik heb wel een vraagje.Veel latjes komen natuurlijk niet op de spanten uit.Geeft dat geen problemen met de stevigheid van het dek?Lijkt mij ook best moeilijk om het mooi vlak te krijgen.
Het is zoals Mark het beschrijft, ook ik smeer lijm op de zijkanten en ook op de kopse kanten zo krijg je 'n heel stijf geheel waar niets mee gebeuren kan.
We lijm ik het dek in vierverbands naar voorbeeld van Beagle, dit houdt in dat naast de Koningsplankiedere vijfde plank met de kopse maat overéén komt met 5 planken verder. Je kunt hier 'n voorbeeld vinden onder vragen over dekbeplanking. Je moet wel goed opletten want je gaat zo in de fout.
Daar ik nog geen papierwaren heb ( deze zijn volgens de leverancier onderweg en komen in de loop van de week binnen) heb ik nog niet helemaal stilgezeten en ben vast begonnen met de reddingboot want hier is toch geen tekening van.
Hier volgen enkele foto's.
Eerst even iets uigetekend zodat ik ongeveer weet hoet het moet gaan worden.

Daarna de spanten uitgezaagd en op de kiel geplakt.

Wat resthout onder de voorplecht gedrukt waar zometeen de latjes tegenaan komen.

De hele boel even geplamuurd.

Natuurlijk moet het één en ander nog geschuurd worden maar het wordt mij te heet op de werf.
De latjes die ik ga gebruiken moet ik eerst in de lengte opsnijden omdat deze anders te breed worden naar mijn zin

Dit was het weer even want zoals ik net zei wordt het veel te warm.
Dick
[mod-mode] even wat overtollige spaties verwijderen. Het maakt de zaak wat meer overzichtelijk