Auteur Topic: Lenox  (gelezen 134 keer)

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
Lenox
« Gepost op: september 09, 2018, 14:13:20 pm »
Het is een beetje saai hier de laatste tijd. :lol:

Wordt er niet meer gebouwd? Met dat hete weer kan ik me daar iets mij voorstellen. Deze romp kostte me drie maanden. Bij slecht weer was dat korter geweest.

Wat moet ik er over vertellen? Ik maak nooit buitenlandse schepen (het voelt als vreemd gaan), maar als je een mooie photoshop afbeelding van een slag uit de Engelse oorlogen wilt maken, dan heb je toch een Engels schip nodig. ik heb het boek van Ensor: the Restoration Warship gekozen. Prachtig werk met bijna alles wat je nodig hebt om te bouwen. Behalve een goede afbeelding van de spiegel. Maar daar kom je uiteindelijk ook wel uit. Wel jammer van het donkere weer. Daardoor zijn de foto's niet al te best geworden.
Maar misschien vinden jullie dat niet zo'n groot probleem. Nu staat er tenminste weer wat op het forum.  :P

Online ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Lenox
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2018, 17:04:59 pm »
Dat ziet er weer prachtig uit  :klasse:
We kunnen dus binnenkort een zeeslag verwachten ,   :roll:
Groetjes

René

Offline schipper

• Global Moderator
  • Scheepsjongen
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2018, 08:17:40 am »
bedankt voor de foto's, prachtig resultaat alleen omdat ze zo klein zijn moet ik er op klikken om ze in het groot te zien.
gr. simon

klaar:          Albatros van Constructo
bezig met : Halifax van constructo, statenjacht BB, lilla dan van BB en de Artur van Igra

Offline tartane

• Bootsman
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2018, 08:57:05 am »
Dat ziet er weer puik uit!
Die omkransingen aan de zijkanten van de romp, zijn dat allemaal de markeringen van de geschutspoorten? Hoe verder je naar de spiegel gaat hoe minder goed ik dat kan zien.
Wat ik vooral mooi gelukt vind is de kleur van al het goudwerk. Er zijn nogal wat kleurverschillen op de diverse scheepsmodellen die ik langs zie komen.

constant

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2018, 13:16:32 pm »
Bedankt heren.

Ja, de foto's zijn niet best, maar ik hoop dat later goed te maken met echte foto's. Hier zijn er nog een paar. Ik doe dat tegenwoordig bij Postimage, omdat ik van Google Photos geen goede adressen krijg die werken op het forum. Maar misschien heb ik wel een set verkleinde foto's geupload. Dat verklaart dan het gebrek aan grootte. :roll:

De kransen om de poorten zitten alleen bij de bovendekken. De poorten van de overloop hebben ze niet. Gelukkig ook maar. Man, wat een versierlust hadden die Engelsen. Rare jongens. Het geel van het snijwerk is gewoon Humbrol (24 geloof ik), met na langdurig drogen een wash van matte schilderijenvernis met Rembrandt Asphalt als toevoeging. Maakt het allemaal wat minder schril van kleur.
Het is wel grappig dat officiële modellen altijd alle snijwerk met bladgoud hebben bedekt, terwijl duidelijk is dat het slechts om gele verf ging. Die gouden modellen zijn prachtige objecten om naar te kijken, maar als je werkelijkheid wilt benaderen, dan zul je toch echt geel moeten gebruiken.

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2018, 18:40:09 pm »
Mooi 'snijwerk' zo rond de poorten en aan de spiegel.
Jan

Offline Beagle

• Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2018, 07:23:23 am »
knap gedaan...
model doet me denken aan het voorbeeld in het boek van "Deans-Doctrine"
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2018, 16:10:10 pm »
Deane schreef zijn boek in 1670. Dit schip dateert van 1678. Geen wonder dus. Lenox was een 'third rate', voerde 70 kanonnen en was 150 (Engelse) voet lang, gemeten over het geschutsdek.
Ik kan Richard Endsors boek The Restoration Warship van harte aanbevelen.