Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 204 keer)

Offline eddie

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Hallo allemaal
« Gepost op: mei 22, 2018, 19:40:24 pm »
Ik ben dus Eddie, 52 jaar en werkzaam als planner/ werkvoorbereider. Ik had me een tijdje geleden geregistreerd maar waarschijnlijk heb ik een mail gemist of per ongeluk gewist. Anyway ik dacht zojuist ik zal eens even kijken en ik kon me zowaar aanmelden.

Ergens in 2015 (ik geloof July/Augustus) was ik begonnen met de Titanic van Mantua. Ik had de eerste doos besteld van in totaal vier want ik wou hem statisch maken en dan heb je doos nummero vijf niet nodig. Na het vinden van een nieuwe liefde en een verhuizing de boel weer helemaal op de rit en dacht ik weer aan de Titanic te kunnen werken. Maar wat we ook vonden.........................geen Titanic, wel de bouwplank maar zonder bouwpakket heb je daar vrij weinig aan  :wink: Diverse keren met het idee gelopen om hem weer opnieuw te bestellen maar steeds maar niet gedaan. Totdat mijn vriendin mijn getreuzel waarschijnlijk een beetje moe was en in Maart van dit jaar stond er een grote doos in de kamer met daarin alle vier de delen van de Titanic  :shock: :shock:
Ik ben daar nu rustig mee aan het werk (ligt momenteel eventjes stil) maar ben zo blij als een kind dat ik hem weer heb.

Ik zal morgenavond een topic openen met de bouw van dit schip.

Offline TORRO

• Scheepsjongen
  • *
  • en de boer ploegde voort
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2018, 11:50:30 am »
welkom Eddy,

ben zelf al 3 jaar bezig met de bouw van dit model, dus geduld ermee
eric
afgewerkt : Nordkap 476 (Billing Boats), Marina II (Artesiana Latina), Calypso (Billing Boats)
op de werf : Titanic (Mantua)

Offline Beagle

• Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2018, 14:41:54 pm »
welkom op het forum...

plaats maar snel dan een bouwverslag en laat ons genieten van je bouwkunsten...

en bij twijfel .... eerst vragen dan pas plakken..
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline eddie

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2018, 16:53:58 pm »
Dank je wel Eric en Erik.

Ik was ook niet van plan om er haast achter te zetten Eric. Het is een hobby hé  :wink:

En aan Erik. Eerst vragen als je twijfelt is wel belangrijk. Een fout is zo gemaakt maar herstellen kan uitlopen op een drama.

Voor dat ik ermee begon heb ik op brouwers eerst eens goed gelezen en had een verslag van Mega gevonden. Helaas heeft photobucket besloten dat mensen moeten gaan betalen dus de foto's zijn onzichtbaar geworden. Na verder zoeken naar een forum wat op scheepsbouw gericht is kwam ik hier uit. De Titanic is niet het soort schip wat hier de boventoon voert maar ik hoop dat hij/zij welkom is. En misschien dat er na deze monsterklus een driemaster ofzo in huis komt. Maar laat ik eerst deze maar eens af zien te krijgen voordat ik verder ga.

Offline schipper

• Global Moderator
  • Scheepsjongen
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2018, 08:50:43 am »

Wees welkom,

Misschien interessant voor je , op de modelshow in Bataviastad stond ook een bouwer van de Titanic met een schitterend model van de wrakken op de zeebodem in papier, je gelooft je ogen niet. Hij heeft ook een website    www.ruudkats.nl
gr. simon

klaar:          Albatros van Constructo
bezig met : Halifax van constructo, statenjacht BB, lilla dan van BB en de Artur van Igra