Auteur Topic: We maken een hoeker naar Chapman  (gelezen 969 keer)

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: We maken een hoeker naar Chapman
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:49:14 am »
Ik ben iig sprakeloos Ab :aplaus: Prachtig werk, en dat in nog geen 2 maanden tijd. Enig idee hoeveel uur dat het je gekost heeft? (het bouwen, zonder onderzoek)

Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2017, 13:09:32 pm »
Dank je wel voor het compliment.
Wat bedoel je met twee maanden? Zo goed ik me kan herinneren heeft deze hoeker me ruim drie weken gekost. De tijd die ik gemiddeld per dag zit te knoeien is zo'n vijf uur, dus reken maar op ongeveer 100 uur.
Een grove schatting natuurlijk,want vrouwlief wil af en toe ook wel een flinke fietstocht maken, dus er gaat nog wel wat af. Het eerste model, de pinas, kostte me wel drie maanden,maar toen moest ik ook nog uitvinden wat de beste materialen waren en waar ze te krijgen waren. Veel van dat soort informatie heb ik gejat van onze Oost-Europese vrienden. Met name in Polen staat de papierbouw op een ongelofelijk hoog peil. Daar durf ik me niet eens mee te vergelijken. Kijk maar eens op papermodelers.com en zoek naar een dame die Doris heet. Daar word je pas echt sprakeloos van.
Ab

[mod-mode] wie wil kijken.
http://www.papermodelers.com/forum/ships-watercraft/8615-my-shipyard-home.html

Offline SuperSylvester

• DEKSCHROBBER
  • Officier
« Reactie #32 Gepost op: augustus 20, 2017, 06:13:37 am »
Ai, vergeef mijn lompheid  :oops: Ik ga die Poolse site maar eens doorspitten  :P
Don't only practice your art, but force your way into its secrets, for it and knowledge can raise men to the divine - Ludwig van Beethoven

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #33 Gepost op: oktober 14, 2017, 06:40:38 am »
Ik had nog beloofd dat als ik betere foto's had van de hoeker, dat ik dan van me zou laten horen.
Nou, hierbij dan:

Met natuurlijk het in een natuurlijke setting geplaatste afbeelding van een Hoeker, de zeilen drogende door Emiel:

Verder heb ik onlangs een statenjachtje gefrutseld, waarvan hier wat beelden:

Met ook hier een magistraal ‘Gezicht op Dordrecht’ :-):

Groet,
Ab

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #34 Gepost op: oktober 17, 2017, 06:57:45 am »
Mooi "frutselwerk"!
(Mooie foto's ook trouwens)

Van wat voor materiaal zijn de versieringen van dat statenjacht gemaakt?

Jan

Offline tartane

• Bootsman
« Reactie #35 Gepost op: oktober 17, 2017, 08:43:59 am »
Graag zou ik die foto's waar ze in hun element staan als een groot schilderij in huis willen hebben. Het is een feest om naar te kijken!

Constant

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #36 Gepost op: oktober 25, 2017, 15:21:47 pm »
Sorry voor mijn late reactie. Er lijkt weinig te doen op het forum tegenwoordig. :(

Jan: de versieringen zijn deels papier, deels kneedbaar staal van Bison. Ik ben bezig andere materialen te onderzoeken op bruikbaarheid. 5 minuten om een beeldje te maken is erg kort.

Constant: Misschien kan ik je binnenkort helpen. We gaan posters drukken die te bestellen zijn. Let op de volgende Scheepshistorie.