Auteur Topic: Le Magnifique (The Playboy)  (gelezen 545 keer)

Offline † Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
Le Magnifique (The Playboy)
« Gepost op: maart 25, 2017, 14:54:13 pm »
Dit is een beeldje van Guillermo Formigo.

De vitrine heb ik laten maken bij Terraglas en vanmorgen ontvangen.

M'n projectje is het maken van een geloofwaardige watermassa op de onder plank die passend is voor dit beeldje.
Ik wil een boeggolf en hekgolf maken die passend op de MDF plank zal komen.

Tips tricks en gigs zijn meer dan welkom.
En heren, verkijk je niet te veel op de blonde dame, ze gaat alleen voor het grote geld :wink:

Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".
groetjes, Kees

Rust In vrede beste vriend.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
Re: Le Magnifique (The Playboy)
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2017, 09:16:20 am »
kijk eens voor watermassa hoe Dirk het in zijn diorama's heeft gedaan .
Of kijk eens bij de model treinmannen...
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2017, 14:55:28 pm »
er zijn verschillende manieren maar de mooiste die ik al gezien heb zijn de gene gemaakt met behanglijm en keuken rol.
steek de keuken rol vellen in  afgemaakte behang pap , en schik ze dan op je houten ondergrond laat  het uitharden en verven maar.
waar je een boeggolf wil  leg je het er wat dikker op en in strookjes zodat je dit later wit kan drybruchen als een watergolf.
de gewone golftopjes kan je  maken  door met een pinset het papier ff naar boven te trekken ( stuk trekken ) zodat je een klein golfje hebt.

je kan ook eerst je  houtenplankje blauw verven ( kleur van water dat je wil ) en daarna kleurloze silicone over spuiten. de toppen van de golven kan je naderhand wit maken met verf.  maar denk dat de schaal daar wat groot voor is  dit is erg mooi bij 1/48 modellen

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline † Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2017, 09:35:55 am »
er zijn verschillende manieren maar de mooiste die ik al gezien heb zijn de gene gemaakt met behanglijm en keuken rol.
steek de keuken rol vellen in  afgemaakte behang pap , en schik ze dan op je houten ondergrond laat  het uitharden en verven maar.
waar je een boeggolf wil  leg je het er wat dikker op en in strookjes zodat je dit later wit kan drybruchen als een watergolf.
de gewone golftopjes kan je  maken  door met een pinset het papier ff naar boven te trekken ( stuk trekken ) zodat je een klein golfje hebt.

je kan ook eerst je  houtenplankje blauw verven ( kleur van water dat je wil ) en daarna kleurloze silicone over spuiten. de toppen van de golven kan je naderhand wit maken met verf.  maar denk dat de schaal daar wat groot voor is  dit is erg mooi bij 1/48 modellen
Bedankt Dirk, ik denk dat ik voor de keukenrol/behang pap methode ga . De resultaten zal ik hier natuurlijk plaatsen :)
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".
groetjes, Kees

Rust In vrede beste vriend.