Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 821 keer)

320neptune

• Gast
even voorstellen
« Gepost op: april 14, 2016, 20:12:03 pm »
sedert enkele weken lid van dit scheepsbouwforum. Ik ben een gepensioneerd marine-officier met aleen maar vliegervaring, nooit gevaren.
Ik heb als erfenis van mijn schoonvader een romp van de Halve Maen schaal 1:30, met tekeningen en een oud versleten boekje over de bouw van Ing F. Baay.
Ik heb wel ervaring met modelbouw, maar het tuigen van een 17e eeuws zeilschip is different koek.
Alle hulp op afstand is welkom.
Tot nu toe heb ik drie kanons gebouwd, de onderste mastdelen op hun plek vastgezet met het bekende ra-werk.
Mijn schoonvader is er in 1948 mee begonnen dus aan mij de eer om het af te maken.

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2016, 20:27:26 pm »
Dit model is het koesteren waard!

Begin een bouwverslag en laat ons je helpen en mee genieten van dit prachtige scheepsmodel.

Plaats zoveel mogelijk plaatjes, vooral van de problemen waar je tegenaan loopt, en we helpen je graag verder.

De hier vaak gebruikte spreuk is: eerst vragen en dan pas zagen snijden of plakken.

Veel plezier op het forum.. en bij de bouw van de Halve Maen!
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2016, 06:15:49 am »
Welkom op ons forum, kan Kees alleen maar bijtreden.
Iedereen gaat je hier met plezier helpen  :)

Succes
Groetjes

René