Auteur Topic: Nieuw  (gelezen 1165 keer)

Offline PhDB

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Nieuw
« Gepost op: maart 28, 2016, 15:03:26 pm »
Hallo,

Ik ben Philippe uit Brugge en zo'n 30 jaar geleden heb ik ook als beginneling een tweetal bootjes gebouw en was ik gestart met een 3de, de Berlin van Corel. Voor die tijd en met de middelen die ik toen maar had duidelijk te hoog gegrepen. Bovendien was ik het zat om méér tijd te besteden aan het uit de kast halen en weer opbergen dan aan het bouwen zelf.
Heel recent kwam ik echter in contact met dit forum en was verbaasd door het enthousiasme, de aanwezige kennis en de gedrevenheid van sommige deelnemers en kreeg ik weer zin om mijn ouwe kit van onder het stof te halen.
Het plaatsgebrek is inmiddels opgelost, het gebrek aan materiaal zal dat binnenkort ook zijn.
Ik start wellicht binnenkort een bouwverslag als de staat van de kit nog een beetje presentabel is.

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Nieuw
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2016, 15:42:40 pm »
Welkom Philippe, start maar een bouwverslag met veel foto's .
Iedereen gaat je met plezier helpen.
Een goede raad, eerst vragen dan zagen en lijmen  :wink:
Groetjes

René

Offline luc

• Officier
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2016, 16:35:55 pm »
Welkom Phillippe, kan alleen maar Rene zijn raad herhalen
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline Jean B

• Vol matroos
  • **
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2016, 16:56:41 pm »
Tja, de Berlin, daar zeg je zo wat  :D.

Hartelijk welkom ook vanuit Maastricht, waar ik inmiddels al een poosje met dat bootje bezig ben. Overigens tot grote vreugde van een uit Berlijn afkomstige collega. Start een verslag en allicht kunnen we elkaar van dienst zien.

Groet, Jean
Groet, Jean

Offline PhDB

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2016, 17:23:05 pm »
Mooie en leuke stad, Maastricht!
Ik haal de boot zo snel mogelijk boven.
Hoop dat die niet teveel averij opliep want is inmiddels al paar jaar geleden alweer dat ik die zag. Ik meen dat ik ongeveer klaar was met de boot zelf en stilaan moest beginnen aan de touwtjes en dat mijn zin toen helemaal naar een dieptepunt gezakt is. Bovendien, zoals gezegd, is 20 à 25 jaar geleden opgestart en toen waren er geen fora waar je info kon vinden en ik heb dus slaafs de instructies gevolgd. Dat houdt in, en ik durf dat in dit gezelschap nauwelijks zeggen .... dat ik inderdaad het dek heb ingekrast volgens de aanwijzingen. Behalve een dek of twee waar ik de zaak helemaal had verprutst en plankjes heb gelegd.
Ik plaats zo snel mogelijk wat foto's (na weekend) maar koester geen te grote verwachtingen: ben een pure beginneling.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2016, 19:18:15 pm »
weet je  , als we allemaal heel eerlijk zijn, zijn we bijna met zijn allen ook zo vertrokken.
Ik zeker, en Isola2 kan dat beamen... wij hadden enkel op de club de boten van een ander en daar moest je leren stelen met je ogen. Bouw tips e.d. werd angstvallig voor zich gehouden. Boeken bestonden er ook niet.

Haal eerst nu je boot maar boven, stof hem even af  en neem wat foto's.
dan kunnen wij ook kijken hoever je staat en wat de volgende stappen zijn.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline PhDB

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2016, 02:27:37 am »
Dank u, dat is een hart onder de riem! Probeer ik volgende week. In de komende dagen een weekendje mee met mijn echtgenote en bijgevolg geen tijd daarvoor. We moeten de kerk in het midden houden nietwaar ...

Beste groet

Ph.