Auteur Topic: Voorstellen Jan  (gelezen 844 keer)

Offline Jalemidy

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Voorstellen Jan
« Gepost op: februari 29, 2016, 16:50:13 pm »
Hallo beste forumleden,
Mijn naam is Jan en een beginnend modelbouwer. Ben een man van 55 jaar, getrouwd met Leonie en we hebben samen 2 zonen van 25 en 21 jaar oud. Ik werk als productiemedewerker in een fabriek in de auto-industrie.

Als beginnend enthousiasteling ben ik begonnen met het Spaanse galjoen  “San Juan S.XVI”. Heb vroeger in mijn jeugd wel aan plastic modelbouw gedaan, maar vond houtbouw altijd interessant en mooi om te zien. Ook uit oogpunt van geschiedenis vind ik de bouw van deze schepen mooi.

Zoals gezegd ben ik begonnen met een Spaans galjoen om mee te beginnen en te kijken of ik de uitdaging aankan (je weet het maar nooit hé). Nou weet ik niet of ik het mijzelf moeilijk heb gemaakt maar ben al tegen wat problemen aangelopen. Maar ook geen problemen die niet opgelost konden worden. Ik wil met dit schip en misschien meerdere wat meer ervaring opdoen alvorens ik aan de “Batavia” begin.

Ben op jullie forum terecht gekomen tijdens mijn zoektocht naar meer informatie over houtmodelbouw en zag al enkele tips voorbij komen en hoop hier nog meer handige tips te kunnen krijgen en sta ook open voor ervaringen van de echte kenners die hier komen.

Ik hoop dat ik nog vele bezoeken aan dit forum zal hebben en zie jullie suggesties en tips met plezier tegemoet!!
Met vriendelijke groet,
Jan

Offline pauwels

• Bootsman
Re: Voorstellen Jan
« Reactie #1 Gepost op: februari 29, 2016, 17:36:35 pm »
Zeer Welkom Jan. Hier,  op dit kleine forum , lopen genoeg  jongens rond die je uitleg kunnen geven over het bouwen van een houten schip. Veel foto's plaatsen en alles komt voor elkaar.  :D

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #2 Gepost op: februari 29, 2016, 17:47:53 pm »
Ha die Jan,

Een klein forum, maar inmiddels moeten we de Jannen gaan nummeren :)
En die tips, die willen we best wel geven. Als je een bouwverslag begint en je vragen daar stelt, dan laten de antwoorden nooit lang op zich wachten.

Jan

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #3 Gepost op: februari 29, 2016, 17:57:06 pm »
Welkom Jan, we zijn benieuw naar je project, open maar snel een topic met veel foto's, nog een goede raad eerst vragen dan zagen en lijmen  :wink:
Groetjes

René