Auteur Topic: HMS Sackville/Snowberry - in droogdok -  (gelezen 10280 keer)

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
Re:HMS Sackville/Snowberry
« Reactie #45 Gepost op: november 29, 2009, 17:56:15 pm »
Frontaanzicht

Stuurboord

bakboord

Even ter verduidelijking, ik werk momenteel van voor naar achter met opbouw en afwerking
BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #46 Gepost op: november 29, 2009, 17:57:35 pm »
Tussen slapen overdag, eten koken, bij zinnen komen en geestelijk voorbereiden toch maar weer wat gedaan aand e boot, met name deze keer aan het 4 inch kanon welke voorop staat.

Dit zijn aftermarketsets van witmetal en veel PE, bij bijvoorbeeld de mantel zit op de opening voor de loop 3ringetjes. En dat te bedenken dat ze amper beet te pakken zijn

Maar goed, de foto's vertellen het verhaal denk ik

Hier de beide onderdelen af maar nog niets geschilderd, de mantel is 2 bij 2cm

Even droogpassen om te zien of het wat wordt. De beugels aan het kanon dragen de mantel

De gun en binnenzijde in de kleur egzet. Bijna alles was een soort grijs, ik mix dit met Valleja neutraal grijs en Stone grey (60/40) en breng dit verdunt op in meerdere laagjes
Ik heb de loop zo gelaten omdat ik deze steeds beet moet pakken, kan ik het beter nog even ongeschilderd laten

Het chippen. Niet zo nauwkeurig als ik op andere meer zichtbare delen zou doen, je ziet er niet zoveel van terug, dus werk ik dit niet zo netjes af

Even wat vervuiling aangebracht op de kopsekant met een zwarte wash

Hier in vergevorderde staat van "af'
Ik moet nog wat roeststrepen aanbrengen, maardaarvoor moet het geheel weer even een daggie uitgehard zijn. De rest werk ik af zodra de gun gemonteerd staat op het dek omdat ik dan het geheel vloeiend kan inwashen en zo

BertUS

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #47 Gepost op: november 29, 2009, 17:58:47 pm »
Opnieuw wat vorderingen, ik weet het het gaat retetraag, en zo langzmerhand vraag ik mij af waa ik aan begonnen ben, tis enorm veel werk om alles te vervuilen en je kan maar een stukje per keer doen omdat je anders je concentratie kwijt ben. In het begin leek het makkelijk, maar je gaat je steeds blinder staren op het geheel. maar om mezelf te kietelen heb ik wat op het achterdek, annex machineruim gezet, puur om een wat vollediger beeld te kunnen verkrijgen voor mijzelf en de indruk te krijgen dat het opschiet ...ja tuurlijk

Maar goed, ik heb de luchtkokers, de 2 pndr, de skylight en wat vervuiling aangebracht. Daar ik 2 valkparkieten heb die op de tafel zitten waar ik normaal mijn foto's schiet, leek het mij niet zo veilig om het daar te doen, dus dan maar op de bank staan en dan op de boots vaste plekje wat foto's geschoten, tevens een maritieme uitvoering van een Homiefoto geproduceerd, weliswaar met photoshop effe gauw, maar het geeft wat afleiding :lol:  :lol:  :lol:

Hier de boot in zijn geheel, wordt wel erg he?

Hier wat dichterbij wat er opstaat en....

hier van achter.
het dek is nog gewoon blauw en alles staat nog in de hoogglans vandaar het rare kleurtje en het glimmen

Het voordek, ik zag pas op de foto dat de lichtinval verkeerd was dus moest ik effe een beetje softwarematig bijlichten, de ankerkettingen hangen nog raar om de bolders, maar dat gaat echt wel goedkomen. Aan het voordek zelf doe ik niets meer denk ik, behalve dan de reling.

En hier dan een aangepaste Homiefoto. Ik had toevallig nog een foto met bijna dezelfde opname hoek bedacht ik ij en dan is het effe een kwestie van kleuren voor de sfeeropname

BertUS

admin

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: november 29, 2009, 18:27:59 pm »
sta ik toch weer met open .... Mond zonder tanden, te kwijlen bij je verweringsprocess.....
Dat moet ik eerlijk toegeven, daar ben je een meester in.

Offline wim500

• Officier
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: december 13, 2009, 14:46:06 pm »
Vandaag eens even de tijd genomen het een en ander door te nemen,
een heel mooi stukje werk !!
Voor mij een voorbeeld als ik een plastic schip ga bouwen, maar nu nog niet,
dan worden het ook weer tig projecten  ;D en ik heb er nu al 2 lopen en 1
in de voorbereiding.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #50 Gepost op: december 13, 2009, 16:40:25 pm »
de verwering is inderdaat 1 klas werk   
ik vind heel het schip  heel mooi gemaakt  .
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #51 Gepost op: december 13, 2009, 17:58:30 pm »
thanks, ik moet toch eindelijk eens tijd vinden om hem af te maken.tis niet echt veel werk meer (afstoffen gaat langer duren)
dieptebommenrekken
C-bridge
antennes
verweren van achterschip
kleine onderdeeltjes zo her en der

Showcase

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #52 Gepost op: december 14, 2009, 16:16:17 pm »
Schitterend die upgrade van het basic pakket van Revell. heb indertijd ook de Revell-kit gebouwd, echter deze valt in het niet bij dit resultaat.

Ik ga hem echter niet meer aanpassen dus hij blijft maar in de kist staan om er af en toe eens mee te varen.
Heb dit topic en die van Beagle wel doorgestuurd naar de collega leden uit onze club die ook de Revell kit gebouwd hebben om eens verlekkerd naar te kijken. (mogelijk blijft er nog een hangen als lid :) )
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #53 Gepost op: december 14, 2009, 19:50:34 pm »
als het ooit lukt van die 7Prov klaar te krijgen.... :'( :'( :'(

en dan nog de inbouw van de motor en de geluidinolatie van de ander boot ( dan is het al minstens mei )

Dan hoop ik dat BerTUs zijn verslag hier klaar heeft, want dan ga ik er aan beginnen aan mijn vervolg op de corvet  en dan ga ik heel veel hulp en raad nodig hebben, zeker al voor het bouwen maar vooral voor schilderen en verweren.
Bertje  doe je best, het hoeft niet morgen maar wel graag tegen einde zomer  :D :D :D ;D ;D ;D

Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis.

Grtz Erik

Jean-Pierre

• Gast
Re: HMS Sackville/Snowberry
« Reactie #54 Gepost op: mei 02, 2010, 09:34:58 am »
Schitterende modellen van een prachtig schip. 

Zelf heb ik er een gebouwd begin de jaren 90.  Het was toen nog verpakt onder de naam Matchbox en de grofheid van de onderdelen zijn dus aan Matchbox te wijten, niet aan Revell.  Toch blijft deze kit ten rechte belangstelling krijgen.

Toen ik het model bouwde bestond er inderdaad reeds een upgrade kit van Parkins, maar die was volledig gericht op Bluebell en het was zeker niet zo uiitgebreid als de huidige bouwpakketten waaraan jullie toch een flink pak geld zullen uitgegeven hebben.

Ook was er een Engels bedrijf dat een aantal kits verkocht van de bewapening o.a.

Als informatie hebben wij nu uiteraard de mooie foto's van Sackville (o.a. op http://www.steelnavy.com/Sackville.htm)  maar toen moesten wij het doen met de eerste editie van het John Lambert boek, een boek over de Canadese corvettes en later, toen het model bijna voltooid was, het Agassiz boek van Anatomy of the Ship.

Van de ca. 1000 stuks in de kit heb ik er ook zeker 1/3 laten liggen, en uiteidelijk ben ik uitgekomen op het gebuik van zo'n 3500 stukjes plastic, hout, metaal, papier, touw, enz...

Mijn keuze moest Snowberry worden, want daarvan toonde het Lambert boek de beste foto's plus een profiel in kleur (mei 1943).  Een foto uit september 43 toont al wat veranderingen aan het schip EN een erbarmelijke toestand van het schilderwerk.  Dat dus maar niet, want ik vind dat te veel "weathering" de aandacht afleidt van het schip zelf.
Nu, da's mijn verhaal.  Ik ben blij jullie bouw te mogen volgen.

Succes!

JP

P.S. wat kost het volledige superdetail pakket?

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #55 Gepost op: mei 02, 2010, 10:07:28 am »

P.S. wat kost het volledige superdetail pakket?
Dat wil je niet weten  :wink: :grin: :grin: :grin:  .  voor die prijs koop je wel minstens 2-3 ander kits van de snowberry.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis.

Grtz Erik

Jean-Pierre

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 25, 2010, 10:20:03 am »
Hello allemaal!
Die upgrade kits vind ik fantastisch, tussen haakjes, en zolang onze vrouwen de prijs niet kennen.... :tongue:

Misschien vinden jullie het interessant on de foto's te zien van mijn Snowberry, die dus gebouwd werd tussen 1992 en 1994, zoals vermeld in mijn vorige post:http://modelshipworld.com/phpBB2/gallery/album/.

Hier ook heb ik weathering toegepast, maar ik heb het duidelijk licht willen houden.  Nu weet ik wel dat die schepen er soms schandalig smerig uitzagen, maar te veel weathering op een model stoort ergens de verdere kwaliteiten van het model en leidt ergens de aandacht af van wat echt belangrijk is, nl hoe mooi het schip was, an hoe mooi het nagebouwd werd.  Verder moet er rekening mee gehouden worden, dat de kleuren op een model minder fel moeten zijn dan op het echte schip.

Dit is maar een persoonlijke mening, en het hier getoond model zal er zeer zeker schitterend uitzien.  Ik verheug me op de volgende foto's!

JP

edwin

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 25, 2010, 15:57:04 pm »
Dat is een knap staaltje bouwwerk,mag je trots op zijn.

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #58 Gepost op: oktober 21, 2010, 18:17:14 pm »
Thanks

Het wordt eindelijk eens tijd om dit schip af te maken, en qua verwering, ik ben een liefhebber van overdone wheatering, omdat deze modellen vaak van een afstand bekeken worden en dan een te subtiele verwering wegvalt. Maar zoals eerder vermeld, het is een persoonlijke smaak