Auteur Topic: Voorstellen Robert  (gelezen 966 keer)

Offline Rschotman

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Voorstellen Robert
« Gepost op: oktober 18, 2015, 19:53:03 pm »
Hallo, mijn naam is Robert. Ik ben 49 jaar en enthousiast modelbouwer. Begonnen met radiografische modellen (Robbe Neptun, Billing Boat Calypso, Graupner Commodore) en sinds enkele jaren overgestapt op statische modelbouw.

Ik heb de afgelopen jaren een aantal papieren modellen gebouwd en ben nu bezig met de Papegojan van Shipmodels. Een VOC schip uit 1624 in Nederland gebouwd en verkocht aan Zweden.

Ik hoop in de toekomst een schip uit de 17e eeuw te bouwen van hout en vanaf tekening. Misschien de Prins Willen of de 7 provincien. Tot het zover is probeer ik zo veel mogelijk informatie te verzamelen. Ben wel een beetje afgeschrikt door het forum van de 7 provincien ☺

Groet Robert

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
Re: Voorstellen Robert
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2015, 20:09:45 pm »
Welkom op het forum Robert !

De Papegojan ligt bij mij op de plank en wordt het volgende projekt na de Berbice (ook van Shipyard). Ik ben erg benieuwd hoe jij deze prachtige kit gaat bouwen.

Voor het verzamelen van goede historische en authentieke informatie ben je hier aan het juiste adres. Genoeg experts hier die je kunnen adviseren

Arjan
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2015, 06:16:37 am »
Welkom op ons forum Robert, kijk maar eens goed rond en plaats een bouwverslag met veel foto's.
Heb je vragen, iedereen gaat je hier met plezier helpen.
Ook een gouden raad eerst vragen en dan zagen en lijmen  :wink:
Groetjes

René

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2015, 06:22:52 am »
Welkom op het forum.
volg de raad die je hier al gekregen hebt, Begin met een bouwverslag  en dan komen de vragen vanzelf.

PS/ laat je niet afschrikken door de bouw van de 7Prov.  en kijk ook eens naar het verslag van ons forum lid "Supersylvester" met zijn zelfbouw van de Friesland aka Hollandse tweedekker...http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,27.0.html
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:11:37 am »
welkom robert  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself