Auteur Topic: baas boven baas  (gelezen 1852 keer)

Offline michiel

• Bootsman
  • Geslacht: Man
baas boven baas
« Gepost op: oktober 16, 2015, 20:56:20 pm »
Ik had van middag een paar uur over in Londen en ben, omdat dat toch op de route terug naar het vliegveld lag nog even een paar uur in het British Museum geweest. In de collecting the world zaal kwam ik onder andere snijwerkjes tegen die werkelijk alles teboven gaan wat ik tot nu toe gezien heb.

Hier is een link
http://www.britishmuseum.org/explore/highlights/highlight_objects/pe_mla/r/rosary_bead,_carved_in_boxwood.aspx

mocht je in de buurt zijn, de toegang is gratis. Scheepsmodelen hebben ze er echter niet.

Groeten,
Michiel
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: baas boven baas
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2015, 06:32:04 am »
Bedankt voor de link Michiel, prachtig  :shock:
Groetjes

René

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2015, 12:32:57 pm »
Een bolletje van 5 cm doorsnede. En geen  loeplampjes met led-verlichting en precisie-freesjes voor de makers.
Hoeveel uren zouden daarin zitten?

Jan

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2016, 14:30:04 pm »
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2016, 20:40:43 pm »
sta met verstomming te kijken, wat men x jaren terug  als vakman kon  .... met handgereedschap.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2016, 21:55:49 pm »
Een zeer indrukwekkend stukje vakmanschap. Daar moeten vele honderden uren werk in zitten.

Citaat
sta met verstomming te kijken, wat men x jaren terug  als vakman kon  .... met handgereedschap.

Ik denk dat handgereedschap de enige manier is om zo iets te maken. Onze moderne dremels, frezen etc. zijn te grof om zulke details te kunnen maken. Voor kunstwerken als dit is de menselijke hand nog steeds onovertroffen.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving