Auteur Topic: Hallo Iedereen  (gelezen 908 keer)

Kilrathi_be

• Gast
Hallo Iedereen
« Gepost op: juli 25, 2015, 06:55:00 am »
IK ben Erwin , 46 jaar en getrouwd.
Sinds mijn jeugd hebben  zeilschepen mij altijd gefascineerd en vandaar, omdat ik mij ook geen full size exemplaar kan veroorloven  :? , mijn interesse voor de houten modelbouw.
Ik ben effectief met houten modelbouw begonnen sinds men de Eenhoorn heeft uitgebracht van Deagostini, welke voor mij de mijlpaal was om mij verder te ontplooien in deze hobby en ik vond het wel handig omdat er boekjes bij waren met de beginselen van het bouwen.

Momenteel ben ik gestart met de kit van La Toulonnaise ( billing boats ) , welke ik voor een prikje gekocht had ( wel zonder fittings, maar ik heb een 3d printer  :D ). Aangezien ik voor historisch correct wil gaan heb ik mij dan hiervoor ook ingeschreven op jullie forum. Mijn bedenkingen,vragen, onduidelijkheden stapelden zich op... :D , wat natuurlijk ook een deel van de hobby is, maar deze moeten wel eens uitgeklaard worden, anders blijft het bij bedenkingen....zodat alles in de steigers stil blijft staan....zodat momenteel er momenteel maar alleen de spanten rechtstaan  :oops:

Binnenkort zou ik graag een bouwverslag op het forum willen plaatsen met het verloop van de bouw van het schip en mijn vragen zullen zeker in de groep gesmeten worden  en elke feedback zal zeker opgenomen worden.

Ik heb wel al met interesse naar  het topic : Bouwverslagen Overig » Mottenballen Vloot * » La Toulonnaise van   Billing Boats  1:50 gekeken.

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Hallo Iedereen
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2015, 08:02:37 am »
Welkom Erwin, kijk maar eens goed rond je gaat hier zeker antwoord vinden op je vragen, iedereen gaat je hier met plezier antwoorden  :)

Dus eerst vragen en dan zagen en plakken  :wink:
Groetjes

René

Offline schipper

• Global Moderator
  • Vol matroos
  • Geslacht: Man
Re: Hallo Iedereen
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2015, 08:38:48 am »
Welkom Erwin, er zijn hier genoeg mensen die je bij eventuele vragen willen helpen.
dat je over een 3 d printer beschikt vind ik persoonlijk erg interessant.
gr. simon

klaar:          Albatros van Constructo
bezig met : Halifax van constructo, statenjacht BB, lilla dan van BB en de Artur van Igra