Auteur Topic: Revell flowerclass corvet  (gelezen 1970 keer)

Offline schipper

• Global Moderator
  • Vol matroos
  • Geslacht: Man
Revell flowerclass corvet
« Gepost op: juli 13, 2015, 17:18:36 pm »
Omdat de tuigage niet zo vlot van mijn Halifax, was ik wat aan het rondsnuffelen op het internet naar een tussendoortje, en kwam daar een oude liefde tegen.
Plastic modellen, in het verleden diverse tanks, geschut e.d. gebouwd. Nu lijkt mij Revell's flowerclass corvet  (platinum editie ) wel interessant, is dit een verbeterde versie of moet je nog steeds aanvulsets kopen, om een redelijk resultaat te krijgen.
gr. simon

klaar:          Albatros van Constructo
bezig met : Halifax van constructo, statenjacht BB, lilla dan van BB en de Artur van Igra

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
Re: Revell flowerclass corvet
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2015, 17:47:50 pm »
of het een nieuwe verbeterde versie is.... dan zou je feitelijk de inhoud moeten kunnen bekijken.
Ik heb hier nog een kit liggen van een jaar of 10 geleden. ( Oei :oops:  is dat al zolang dat die op de kast ligt)  en daar heb ik een behoorlijk aantal etched parts bijbesteld. want de kwaliteit was niet om echt van te juichen.

volgens dit:
http://www.scalemodelnews.com/2012/09/big-boat-from-revell-172-scale-flower.html
en
http://www.modelshipwrights.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=214001&page=2&ord=1
zou het aanmerkelijk beter moeten wezen.

het lijkt erop dat Revell de kits van GLS  in de kit heeft verwerkt. als ik zo kijk naar de tweede link.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2015, 19:34:13 pm »
De Flower Class Corvet is een leuk en "simpel" basis pakket, zolang je genoegen neemt met de details zoals verstrekt door Revell.
zeker om uit een sleur te komen, is dit een kwestie van lekker plakken en schilderen.
je kunt zelf een zekere vrijheid nemen op een aantal onderdelen waar meerdere keuze mogelijkheden zijn naar gelang de uitvoeringen.
als je echt natuurgetrouw wil bouwen is er voldoende materiaal te vinden met foto's etc van de diverse uitvoeringen zoals indertijd gebouwd.

ik denk hierbij aan een opmerking van een oude veteraan uit die tijd, alle mogelijkheden zijn mogelijk, na schades werden deze gerepareerd met hetgeen op dat moment in de haven beschikbaar was of functioneel nodig werd geacht.

heb deze indertijd als basis in elkaar gezet tijdens een vakantie met nog kleine kinderen waardoor we veel aan de caravan gekluisterd waren in de avonduren

zo een extra set met messing onderdelen zal ook wel een aardig prijskaartje hebben.
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Offline BertUS

• Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
    • BertUS Scale Figures
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2015, 21:47:35 pm »
Ook ik heb de Corvette staan, moet hem nu eindelijk eens afbouwen. Hij staat al een jaar of 4 stof te vergaren  en er is inmiddels wel wat gesneuveld.
Ergens op dit forum staan de foto's nog, denk ik................oh wacht even, ik plak de linkjes hier wel even in

Eriks Corvette
http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,1534.0.html
Mijn Corvettte
http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,71.0.html

Offline schipper

• Global Moderator
  • Vol matroos
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2015, 07:11:08 am »
bedankt voor jullie inbreng, zo gauw ik tijd heb :lol: ga ik eerst alles eens op mijn gemak bekijken, valt mij wel op dat ze niet allemaal afgebouwd zijn.
gr. simon

klaar:          Albatros van Constructo
bezig met : Halifax van constructo, statenjacht BB, lilla dan van BB en de Artur van Igra