Auteur Topic: zinita  (gelezen 3409 keer)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: zinita
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2015, 19:20:00 pm »
 :lol: het is ook persoonlijk denk ik ik zaag liever met een grof zaagblad.

als je een pakje zaagbladen van powertools koopt  die passen perfeckt op de ferm machien  zitten er denk 8 zaagbladen in 3 heel fijne 3 groffe en 2 tussen in.

de  heel fijne zijn denk die voor metaal te zagen en  dat zijn degene die eric bedoeld.

ik gebruik ze gewoon allemaal  en als ze allemaal op zijn ga ik een nieuw pakje halen .
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline TORRO

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
  • en de boer ploegde voort
Re: zinita
« Reactie #16 Gepost op: februari 23, 2015, 16:53:03 pm »
heb vorige week een aantal spanten, kielbalken e.d. uitgezaagd, maar na een dryfit tot de vaststelling gekomen dat dit niet goed komt  :evil:
teveel speling op de aansluitingen, uit-de-haak staande "rechte" hoeken en nog meer van dat fraais.  :(

toevallig dit WE met iemand gesproken (student) die deze onderdelen voor me wil uittekenen, zodat ik ze kan laten lasersnijden. Maar dat duurt toch wel zeker 1 maand.

liever een tijdje wachten op  goede onderdelen dan me op te winden omdat de romp, wat uiteindelijk toch de basis is van je schip, niet goed is.
  :sweep

zal ondertussen een nieuwe topic openen, namelijk de bouw van de Calypso van Billing Boats, 1:48, die ik al een tijdje heb.

eric

eric
afgewerkt : Nordkap 476 (Billing Boats), Marina II (Artesiana Latina), Calypso (Billing Boats)
op de werf : Titanic (Mantua)