Auteur Topic: ghost ship 1/48  (gelezen 25741 keer)

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: ghost ship 1/48
« Reactie #165 Gepost op: april 02, 2015, 13:04:11 pm »
het enige spijtige, maar dat heeft arjan vroeger ook al gezegd.
Dirk doet met hout wat anderen niet kunnen. maar bij hem moet het weer allemaal snel gaan en eens tweemaal passen en vooral kijken... zou zijn afwerking zeker ten goede komen.

En krak van een vakman...  echt hoedje af.  maar afwerken ... als je daar nu eens wat meer aandacht aan gaf. je modellen zouden er heel veel beter bij varen.
Waarom ga je niet eens zien naar de afwerking van de mannen van de SMA club.
Daar sta ik versteld van de graad van afwerking en detail.
EN moest je echt willen je kan het ... alleen wil je het niet toegeven.
kijk nu even naar je eigen foto Dirk.

geen enkel dwarse lijn heeft dezelfde perspectief of licht evenwijdig.
neem bv de lijn van de bovenste vergunning van het schot van de hut en de lijn van het dek erboven. dat zou minstens parallel moeten lopen.
hetzelfde voor het achterste dek. de voorkant ligt onder een nader hoek dan de achterkant.

Ik vind je echt een krak, gewoo,  ik neem mijn pet af voor wat je doet, verwezenlijkt. Maar als ik naar de afwerking telkens kijk , komen de tranen in mijn ogen. en zie ik talent dat word weggegooit gewoon omdat men snel, snel, en nog sneller wil werken...
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: ghost ship 1/48
« Reactie #166 Gepost op: april 02, 2015, 17:15:55 pm »
ben ook al eens naar hun opendeurdag geweest SMA   en dan ben je echt wel jaloers van wat je daar te zien krijgt.

ook al bouwen de meeste in schaal 1/20 en zijn het bijna allemaal 1 mast scheepjes die ze daar hebben is het niveau ongelooflijk hoog ( veel te hoog voor een doorsnee modelbouwer denk ik )  de meeste zijn gepensioneerd en zitten tussen de 5 a 7 jaar aan een schip te bouwen.

ik zou nooit zolang aan een schip kunnen bouwen want dan heb ik er geen plezier meer aan.
ik ben ook niet iemand die alles met een schuifmaat zit na te meten tot op 1/10 van een mm
ik vind bij een schip vaak sommige dingen heel belangrijk als ik ze maak terwijl anderen er weinig aandacht aan besteden
ik besteed soms  weinig aandacht aan dingen waar anderen enorm veel aandacht aan besteden
meestal zie je ook pas fouten als je er een  foto van maakt want daar word een mm wel enorm groot , en dan is het meestal te laat want je kan  gewoon niet alles terug liggen afbreken omdat het wat scheelt op de foto .

ik zag het ook op de foto maar ik kan daar niet alles voor gaan afbreken , toen ik er aan bezig was is het me nooit opgevallen en zal ik me er nu ook niet aan storen want je ziet het niet of nauwelijks.

je kan perfectie zo hoog opdrijven dat je nooit iets afgebouwd krijgt maar dan vraag ik me af of je dit leuk vind

ik vind het jammer dat het niet helemaal perfect recht staat maar ga er echt niet van wakker liggen hoor  , en ik ga ook niet mijn foto s liggen filteren als er iets scheef opstaat om die niet te posten. waarschijnlijk is de spant niet helemaal juist uitgezaagd bij het dek of is er links iets meer gevijld dan rechts , een mm of zelfs 2 mm is er rap af en je ziet het pas veel later in het bouwproces als je er een schotje voor zet .

als dit mijn grootste fout is op het hele schip dan zal ik erg gelukkig zijn .

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself