Auteur Topic: ghost ship 1/48  (gelezen 25766 keer)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: ghost ship 1/48
« Reactie #150 Gepost op: maart 20, 2015, 18:28:31 pm »
zit ik ook een beetje mee gewrongen jan  hoek om kan denk niet en het hennegat moet ook helemaal doorlopen.

ik kan het nog een beetje rond zetten tot aan het potlood lijntje of er iets voorbij mischien gaat dat een ander zicht geven  :?:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #151 Gepost op: maart 25, 2015, 08:18:14 am »

dit lijkt mij wel redelijk goed te zijn , vanaf het 3 berghout begint het schip in te vallen dat geeft de ronding op het bovenste berghout dus, en word het hennegat een stuk kleiner .

laat maar horen hoe de vorm er uit ziet ,  de rest ziet er een beetje rommelig uit maar moet ook nog alles afwerken ook de furtuning moet er nog helemaal op
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #152 Gepost op: maart 25, 2015, 13:21:59 pm »
ik heb het beeldmateriaal van ab toegestuurt gekregen waarvoor nog maals bedankt  en ben al weer af aan het breken  :lol:
ijgelijk is het niet om te lachen maar wil het wel goed krijgen zoals het zou moeten zijn.

waar ik nog het meest van verschoot is dat de beplanking onder de berghouten helemaal niet verjongt word of geprobeert word om het passend te krijgen.
nee gewoon naar omhoog en het komt uit zodat het uitkomt , zoals de meeste het bij een kid doen en de planken die niet aan het steven geraken stoppen gewoon onder het onderste berghout.  dus wie  het verjongen uitgevonden heeft is er denk aan voor de mooite zeker voor de achterkant van deze fluit is dit het geval dus voor andere schepen spreek ik me niet uit of het wel of niet gedaan werd.

nu ga ik niet de beplanking afbreken onder de berghouten maar het is dus wel verkeert om zoveel mooite te doen want het werd bij dit schip alvast niet gedaan.

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #153 Gepost op: maart 25, 2015, 14:42:11 pm »
Ik had je al gewaarschuwd dat volgens mij de bocht van de billen wat lager inzette dan jij nu hebt gedaan.
Wat ik enorm in jou waardeer is dat je elke tegenslag gewoon pareert met een actie, waarmee je probeert je fouten te herstellen. Bravo. Uiteindelijk zal dit tot een goed resultaat leiden, daar ben ik van overtuigd.
Ab

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #154 Gepost op: maart 25, 2015, 18:14:55 pm »
Ben erg benieuwd wat je gaat veranderen, begrijp namelijk nog niet helemaal wat je bedoeld.
Vind het knap wat je allemaal doet Dirk

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #155 Gepost op: maart 27, 2015, 10:53:14 am »
nog maar eens fotos

eerste fout die ik zag na het zien van de beelden is dat het bovenste berghout  , de bovenkant valt samen met de bovenkant versiering van het hennegat.
hierdoor word het hennegat minder hoog want op delft schip was het uitgetekend half wegen het hennegat en zo had ik het ook eerst gemaakt.

en dan hoe het er nu uit ziet spiegel staat er nog los op

waar de versiering stopt komt het voetstuk van de hoekman te zitten moest je denken dat dit een beetje tekort moest zijn.

de hoogte van de spiegel  en de furtuning  lijkt me nog een beetje te hoog te zijn , dit moet ik nog eens bekijken want denk dat het nu  iets te hoog is.

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #156 Gepost op: maart 27, 2015, 12:52:24 pm »
Lang niet slecht, het begint nu inderdaad trekken van een fluit te vertonen  :).
Ab

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #157 Gepost op: maart 27, 2015, 13:21:02 pm »
thx  ben een beetje met de furtuning aan het stoeén en de spiegel zit wel degelijk een stuk te hoog , het is wel een heel gepuzzel  :D

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #158 Gepost op: maart 27, 2015, 14:37:00 pm »
wat ik zo eigenaardig vind :

dat brede hennegat.

Daar moet toch maar de helmstok door en die heeft toch geen heel achterschip nodig voor een uitslag van +/- 25-30° aan iedere kant.
een kleine opening van pakweg 1-à 2 voet had dan toch volstaan.

dus waarom zulk breed en open heengaat ?? wat is het nut daarvan..

Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #159 Gepost op: maart 27, 2015, 16:54:43 pm »
Wat is het nut ervan je dat af te vragen als je voor je ogen ziet (zie de onderwaterfoto) dat het zo was?
Dat de opening zo breed was had te maken met de planken die op de hoogte van het hennegat niet helemaal terug konden lopen richting kiel. Dus liet men het open, maakte er een mooi randje omheen en bekreunde zich er verder niet om.
Wie zijn wij om dat raar te vinden? :lol:
Ab

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #160 Gepost op: maart 27, 2015, 17:08:53 pm »
fortuning wou eerst niet echt kloppen  in delft schip was er 1 drop gemaakt in de fortuning zoals de zweden getekent hadden.

ik mocht schuiven zoveel ik wou ik kon met mijn fortuning nooit laag genoeg komen aan het  campanje dek.

dus filmpje kijken

volgens mij zit er halverwege het campanje dek nog een drop in de fortuning  en dan kom ik er wel met mijn hoogte, dus dit ga ik wel veranderen.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #161 Gepost op: maart 27, 2015, 17:36:10 pm »
dit is de hoogte die je krijgt als je 1 drop maakt als je op het kampanje dek staat

kijk je naar het schip dan zou het +/- knie hoogte mogen komen dus met het te veranderen  geraak ik er wel

nu zie je dat het achteraan aan de spiegel te hoog zit zoals ik al dacht

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #162 Gepost op: maart 30, 2015, 10:36:17 am »
bezig met de fortuning en de reling best een hoop werk om het uit te vissen maar gaat in de goede richting , de verfjes heb ik ook al boven gehaald  :D

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #163 Gepost op: april 01, 2015, 18:26:58 pm »
achterste verschansing  +schotje van de hut

nu op naar het ( bakdek )

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #164 Gepost op: april 02, 2015, 09:42:01 am »
Nog een paar extra foto's Dirk dan kunnen we het beter beoordelen  :wink:
Maar probeer eens foto's te trekken van op grotere afstand , met de tele functie op 3 m afstand, dan krijg je minder vervormingen.
Groetjes

René