Allen een goede avond,
Bedankt voor de oplettendheid voor de bazaanmast, echter deze staat volgens mijn bescheiden mening correct zie bijgaande foto.

.
JanV Bedankt voor de reactie, ik bekijk later wel wat ik met de sloep ga doen, voorlopig laat ik hem even van het dek.
De kaapstander is de originele (nog niet samengesteld of bewerkt) versie van de kit, maar met het weglaten van de sloep klopt het aardig.
Echter ik heb voor de volgende belangrijke stap wat input van het forum nodig aangaande kiel e.d., alvorens ik de schotten ga vastlijmen.
Ten eerste:De bestaande valse kiel komt neer op wat is aangegeven op onderstaande foto:
Mijn vraag of dit klopt voor dit type schip?
Ik zelf denk dat hij beter uitkomt op 5 mm (37,5 cm in werkelijkheid), of is daar een andere maatvoering voor !
De overzicht tekening van Corel geeft 9 mm (67,5 cm) aan.
Ten tweede:Rond de boeg wil ik het wit gearceerde gedeelte weghalen om beter met mijn eerste laag beplanking uit te komen.
Later (na de eerste laag beplanking ) een nieuwe boeg gedeelte plaatsen.
Zodat de laatste laag beplanking hier netjes in kan worden weggewerkt.
En ten derde:Bij de achtersteven wil ik het blauwe gedeelte verwijderen.
Na de beplanking komt er een nieuwe achterstuk voor de bevestiging van het roer.
De planken die betrekking hebben op de zandstrook en de steek (totaal 4 stuks) komen op dit nieuwe stuk te leggen.
De resterende planken vallen achter het nieuwe stuk.
Hiervoor zal het resterende gedeelte van de bestaande valse kiel taps worden afgeschuind, zodat de laatste beplanking hier netjes op gaat aansluiten.

Ik ben na wat spit werk in een aantal bouw verslagen en documentatie (Hoe te beplanken) tot deze conclusie gekomen.
Gaarne wat reactie's alvorens ik de zaag in het geheel ga zetten.
Alvast bedankt .
Groet AHenk.