Auteur Topic: Occre - Santísima Trinidad (Doorsnede) - 1:90 - OOB  (gelezen 310 keer)

Offline Arclaud

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Occre - Santísima Trinidad (Doorsnede) - 1:90 - OOB
« Gepost op: april 21, 2017, 17:59:39 pm »
Vandaag ben ik begonnen aan de doorsnede van de Santísima Trinidad. Het is de tweede kit die ik ga proberen te voltooien. Enkele jaren geleden ben ik vast gelopen op de beplanking van mijn eerste scheepje, de Toulonnaise. Gezien deze kit een doorsnede betreft, sla ik dat probleem al over.  :mrgreen:

Er is al een forumlid die deze kit heeft gebouwd, JeanB. Zijn verslag ga ik nauwgezet opvolgen.

Enkele foto's van de doos en inhoud:

Na de eerste stappen (het uitsnijden en lijmen van de kiel, spanten en mastvoet):

En het einde van de werkzaamheden voor vandaag (de eerste planken in het ruim en het gewelf voor het eerste dek geplaatst):

Komend weekend ga ik met veel enthousiasme verder.

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Occre - Santísima Trinidad (Doorsnede) - 1:90 - OOB
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2017, 18:03:10 pm »
Je foto's zijn zichtbaar  :wink:
Succes
Groetjes

René

Offline Jean B

• Vol matroos
  • **
Re: Occre - Santísima Trinidad (Doorsnede) - 1:90 - OOB
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2017, 19:45:25 pm »
Er is al een forumlid die deze kit heeft gebouwd, JeanB. Zijn verslag ga ik nauwgezet opvolgen.

Hallo Arclaud, hou goed in de gaten dat ik ook niet echt perfect werk geleverd heb. Volg vooral je eigen inzichten op, dat geeft het meeste voldoening. Het gaat vooral om het plezier dat je hebt in het bouwen en uitzoeken hoe het zou kunnen.  :D

Heel veel succes,

Groet uit Maastricht,

Jean
Groet, Jean