Auteur Topic: voorstelling  (gelezen 1102 keer)

Offline TORRO

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
  • en de boer ploegde voort
voorstelling
« Gepost op: november 24, 2014, 16:36:34 pm »
hallo allen,
ik ben al een tijdje bezig met scheepsmodelbouw en ben nu toe aan mijn eerste echte schip, de Nordkap van Billing Boats.
mijn eerste schip was de Marina II, maar die heb ik opgestookt in de open haard, omdat de romp echt op niks leek.
al doende leert men, en ik moet zeggen, mijn Nordkap ziet er goed uit.
alles is gelijmd, geschilderd en nu rest mij alleen het afmonteren.

ik hou hem wel statisch, dus niet als varend model bedoeld.

tot wederhoren
eric
afgewerkt : Nordkap 476 (Billing Boats), Marina II (Artesiana Latina), Calypso (Billing Boats)
op de werf : Titanic (Mantua)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
Re: voorstelling
« Reactie #1 Gepost op: november 24, 2014, 16:42:34 pm »
welkom torro.

ik heb er ook al een paar opgestookt dus maak je gen zorgen je bent niet de enige.
en oefening baart kunst  het enige wat je wel moet hebben bij scheepsbouw is geduld anders gaat het nooit lukken  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2014, 20:16:54 pm »
Welkom !

Ook al is je Nordkap al bijna af, het zou leuk zijn als je hier een samenvatting van het bouwverslag plaatst. Met veel flto's.
En als je nog vragen hebt die op de andere forums niet beantwoord kunnen worden: probeer het hier eens. Grote kans dat er iemand is die het antwoord weet  :wink:

Oh, en kan je ook je echte voornaam vermelden ? Het aanspreken met nicknames is hier niet echt gebruikelijk.

Arjan  :sail:
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline † Bloemkool

• Vol matroos
  • **
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2014, 12:25:15 pm »
Welkom Torro,

wat ik nog niet tegen gekomen ben als reactie op je aanmelding. Men heeft hier graag foto's van de dry fit en vragen om te beantwoorden. Vooral die vragen voordat de zaak definitief vast zit vinden de meesten hier fijn omdat je op die manier geholpen kunt worden om het model zo goed mogelijk te laten slagen. Ik vergeet dit laatste ook wel eens en moet zeggen dat de mensen die reageren in dat geval meestal gelijk hebben. Heel veel plezier met de modelbouw.
Groetjes, Cees

Afgebouwd: Smit Rotterdam, Billing Boats. 1:75; HMS Victory, Mamoli. 1:90; sloep 1:32