Auteur Topic: sails of glory  (gelezen 4081 keer)

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: sails of glory
« Reactie #15 Gepost op: november 22, 2014, 08:27:55 am »
Ja, maar sails of glory doet het toch echt met kleintjes:

"The game will be supported by a range of painted and assembled 1/1000 miniatures. "

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #16 Gepost op: november 22, 2014, 12:53:41 pm »
inderdaad ik verschoot me een bult toen ik de schepen zag .

mijn hollander leek wel een sloep  :mrgreen:

de fregat schepen zijn +/- 11 cm over de stevens  het zijn wel andere dan in jou foto erik
ik heb eens op het www rond gesnuffeld en deze schepen waren rond de  40 a 45 meter  dat  is denk ik  schaal 1/ 400 en niet 5 of 600.
er is ook geen lijst voor nederlandse schepen enkel franse en engelse 18 eeuw.

dan ga ik toch voor een fransman of een engels schip moeten kiezen om met mijn ijgen schip te kunnen mee doen.

het 74 gun ship van de fransen of britten lijkt me dan wel een mooi schip om te bouwen. dus moet ik toch eerst wel eens  op zoek gaan naar informatie over dit schip om het in 1/400 schaal te kunnen bouwen.

ik kan wel de  plastik versie gaan halen maar dat zecht me wijnig  ik wil een houten schip bouwen want dat is toch het mooiste aan een schip vind ik.
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #17 Gepost op: november 22, 2014, 15:39:53 pm »
ik heb een lijst op gevraagt van de schepen die zij gaan maken.

moest de h.m.s. bellona er niet tussen zitten ga ik denk dit schip wel bouwen, dus wacht ik eerst nog ff af welke schepen zij hebben
kan ik inde winter lekker  binnen naast de haard  bouwen  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself