Auteur Topic: President van Sergal (oob/verb)  (gelezen 1824 keer)

Sander

• Gast
President van Sergal (oob/verb)
« Gepost op: oktober 16, 2014, 11:02:43 am »
Zo bij deze dan mijn bouwverslag. Vorige week heb ik de kit binnen gekregen meteen de doos open gehaald en al het moois bekeken. Alles zag er goed uit en ook recht. Daarna eigenlijk alles gaan nakijken of alles aanwezig en gesorteerd in sorteerbak gelegd. Dit is ook wanneer ik er achter kwam dat de huidige kit tegenwoordig niet meer een volledige dubbele beplanking heeft maar de romp aan de onderkant koperkleurig geschilderd moet worden of beplaat met koperen plaatjes volgens de bouwbeschrijving. Ik heb gekozen om geen van beiden te doen maar een volledige dubbele beplanking. Hierdoor ben ik nu ook aan het kijken of ik het geleverde hout voor masten en dubbele beplanking wel ga gebruiken omdat ik nog niet weet welke houtsoorten ik dit wil maken. Ben hierdoor gister stom toevallig tegen een modelboot winkel op 10 minuten fietsen gekomen die niet al te duur is. Verder ben ik ook al begonnen met de boot en heb de valse kiel met de spanten bijna in elkaar zitten nu, het laser snijwerk is zo precies gedaan dat alles na wat vijlen naadloos in elkaar zit. Ik heb alleen nog geen foto's gemaakt maar deze zullen snel volgen

Offline michiel

• Bootsman
  • Geslacht: Man
Re: President van Sergal (oob/verb)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2014, 11:43:04 am »
in de versie die ik had bleef de valse kiel zichtbaar en werd deze niet verder gefineerd. Ik heb dat naderhand nog gedaan, voor het beplanken is makkelijker..
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2014, 11:49:58 am »
Een modelbootwinkel? Bestaan die dan nog??

Jan

Sander

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2014, 14:06:38 pm »
@michiel het is nu vanaf de berghouten (als ik het goed heb zal thuis controleren) dt er geen dubbele beplanking is.
@jan ja worden alleen spullen voor modelboten verkocht denk dat het gewoon uit huis vandaan word maar zal het binnenkort zien als ik er balsa hout ga halen

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2014, 14:50:45 pm »
Niet dat ik je adres wil weten, maar een linkje naar die winkel misschien wel....

Jan

Sander

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2014, 17:05:12 pm »
Het internet adres is www.topfproducts.nl ze heben zover ik zag geen boten op de site staan maar wel de benodigdheden evenals hout etc. Voor een winkel die in de buurt zit heb ik er veel aan :) Zojuist nog even in de bouwbeschrijving gekeken en via een zijaanzicht zit er onder de berghouten geen dubbele beplanking

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2014, 19:57:21 pm »
Bedankt voor de hint naar de winkel, Sander :P
Succes met de bouw en laat de foto's maar komen.

Groeten
Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Sander

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2014, 05:04:43 am »
Andries daarvoor zitten we toch ook op een forum :) foto's moet ik wel binnenkort gaan maken maar weet niet hoe ik ze via iPad online krijg haha