Auteur Topic: Ton had een vraag.  (gelezen 1710 keer)

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Ton had een vraag.
« Gepost op: januari 24, 2014, 15:03:36 pm »
ons nieuw lid had een vraag.
ik plaats ze even in zijn plaats.

Citaat
Naar mijn zoek tocht van de juiste verf voor mijn San Felippe van Panart, stuit ik toch op een stelling van
Modelbouw de Kombuis een webwinkel.
Deze medewerker stelt dat de verven van bv. Humbrol en Vallejo op het hout liggen en de verven van
Admiralty inpregnerend werken zodat de houtnerf meer behouden blijft.
Uw voorstel van Golden artist is in Nederland moeilijk te verkrijgen, dit hoeft natuurlijk geen reden te zijn om over te stappen naar een andere verf, maar wat is uw mening tussen Admiralty en Golden Artist.
Ik hoor graag van u.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
Re: Ton had een vraag.
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2014, 15:13:26 pm »
Ton
Ik werk niet met de door jou genoemde merken. ik kan er dan ook geen oordeel over vinden.
mogelijk werken andere forumleden hiermede en kunnen je beter van advies dienen.

"Golden-paint" is  in bijna alle kunsthandel winkels te vinden.( niet in modelbouw winkels).
even googlen  op "Golden-Paint  site:.nl" en je scherm staat vol met adressen  :lol: :wink:
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline ABrouwer

• Bootsman
  • al doende leert men
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2014, 17:13:07 pm »
Mijn ervaring met Adimiralty paints is dat de eerste laag er inderdaad aardig intrekt maar een eventueel tweede laag blijft er wel degelijk op liggen.

Met Humbrol schilder ik alleen de metalen delen (en daar trekt het inderdaad niet in  :wink: ) met andere verven heb ik geen ervaring.

Andy
Afgemeerd: Neeltje Jacoba, HMS Endeavour, 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder "Het Paradys"

Op de werf: Prins Willem Corel 1:100

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2014, 18:56:50 pm »
ik denk zelf dat golden van holland komt. ga maar eens kijken bij airbruch almere  daar  hebben ze alle verven van golden  en het is echt wel goede verf.

maar ik vind ze ijgelijk te dun voor op houten schepen  ze zijn ook bedoeld om mee te airbruchen.

de gewone ravell aqua  vind ik persoonlijk nog altijt de beste verf om houten schepen te  verven. en als je ze te dik vind kan je ze gewoon verdunnen met water
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself