Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 4159 keer)

Offline michiel

• Bootsman
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: september 16, 2014, 07:08:12 am »
ik heb zelf de president van sergal gemaakt niet te moeilijk, niet te groot, niet te duur maar je komt wel alle 'probleempjes' tegen.
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #16 Gepost op: september 16, 2014, 12:14:01 pm »
Nog zomaar een vraag: je zegt dat je als eerste wsch. een kit gaat bouwen, maar vervolgens zoek je wel een tekening.....
Kit en scratch maakt nog al een verschil, uds voor alle duidelijkheid: wil je nu een bouwdoos, of ga je voor de variant: tekening, en ik zok de rest er zelf wel bij?

Jan

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #17 Gepost op: september 16, 2014, 18:35:12 pm »
welkom sander
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Sander

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2014, 12:00:33 pm »
Ik ben uit de kwestie kit of scratch en het word een kit alleen weer nog niet welke precies, zoals eerder al aangegeven de president van sergal vind ik een mooi model en voor 85.95 wel het proberen waard. Toch nog even verder kijken zodat ik zeker weet dat ik de president wil

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #19 Gepost op: september 22, 2014, 18:32:17 pm »
Welkom Sander

leuk te zien dat er hier iemand gaat starten met de President. ik heb deze lang geleden ook gebouwd, als eerste klassieke model, in de periode tussen 1988 en 1995, met onderbrekingen door samenwonen, trouwen, verbouwen etc.

tijdens de bouw toen vrijwel geen foto's gemaakt, mocht je echter foto's van het huidige model willen zien, laat het tzt maar weten
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Sander

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 22, 2014, 20:16:51 pm »
Als ik voor de president ga zou ik graag je foto's willen ontvangen, je kan geen referenties genoeg hebben merk ik al. Zat ook te denken aan het nieuwe model van deagostini maar na het bekijken van het bouwverslag toch niet geworden. Model van sergal is ongeveer 200 euro goedkoper meer detail, geen gietijzer maar brons en je heb in een keer alles. Mischien dat ik hem toch nog ooit ga maken de sergal versie dan. Nu aan het kijken wat ik zo'n beetje aan gereedschap nodig heb maar zijn niet echt standaard lijstjes voor haha dus lekker aan het rondneuzen. Binnenkort meer verdiepen in de beplankingen

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #21 Gepost op: september 22, 2014, 20:19:03 pm »
Zal binnenkort wel wat fotos maken
Jan

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Sander

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 23, 2014, 14:58:53 pm »
Zo de kit is besteld en het is de president geworden van sergal, nu wachten op binnenkomst van het pakketje

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #23 Gepost op: september 27, 2014, 14:42:02 pm »
Sander

ik had je nog wat foto's beloofd van mijn President:

Kijk even op deze link http://www.veraart.net/eerder-gebouwd/president
Jan

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #24 Gepost op: oktober 01, 2014, 08:52:02 am »
(admin-mode)  De discutie over leveren, bestellen, levertijd is overgebracht naar "Stamine√©" :wink:
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik