Auteur Topic: Introductie  (gelezen 1836 keer)

RBB

• Gast
Introductie
« Gepost op: juni 05, 2014, 21:17:24 pm »
Hallo,

Bij deze wil ik mezelf graag voorstellen op dit forum.

Mijn naam is Ruud, 59 jaar, woonachtig te Gouda en na circa 41 dienstjaren bij defensie nu sedert 1,5 jaar met verplicht leeftijdsontslag. Hierdoor heb ik een oude hobby van mij, de modelbouw, weer kunnen oppakken. Tot midden jaren '80 heb ik veel gebouwd, vooral plastic en daarnaast 2 houten scheepsmodellen (Wasa en Smit Rotterdam van Billings Boat), maar daarna was er een staking op het scheepswerf die bijna 30 jaar heeft geduurd. Vorig jaar de San Francisco II van Artesania gekocht en met behulp van de bouwverslagen op dit forum is dit schip inmiddels af. Mijn volgend schip, de H.M.S. Victory van Corel heb ik via een goede deal op marktplaats kunnen aanschaffen en wil ik met behulp van de adviezen op het forum bouwen tot een geweldig mooi model. Voor alle zekerheid heb ik mezelf ook ingeschreven voor een workshop in oktober via de modelbouwwinkel "De Kombuis" in Barneveld. 

Ik heb gezien dat er al een bouwverslag loopt van deze H.M.S Victory, dus ik ga geen nieuw verslag starten, maar zal het lopende verslag uiteraard goed volgen.

Groeten Ruud     

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: Introductie
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2014, 21:52:24 pm »
Van harte welkom Ruud !

Je zegt in je introductie dat hier op het forum al een bouwverslag van de HMS Victory loopt. Dat is waarschijnlijk een oud verslag dat al gestopt is. We hebben deze kit van Corel hier nog nooit gehad, dus het zou erg leuk en leerzaam zijn als je hier ook een bouwverslag start !
Hoe meer updates en foto's je plaatst, hoe beter we je tips en advies kunnen geven om het model te verbeteren  :wink:
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2014, 06:28:14 am »
Welkom Ruud, volg de raad van Arjan, een bouwverslag met veel foto's, ook bij vragen of problemen een foto plaatsen helpt meer dan 1000 woorden.
Groetjes

René

RBB

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2014, 07:02:17 am »
Bedankt voor de reacties en ik kan gelijk iets recht zetten. Het door mij genoemde bouwverslag is inderdaad op een ander forum ( modelbouwforum.nl) en was vanochtend niet beschikbaar. Misschien is het hele verslag wel verwijderd ?

Kortom voel ik mezelf nu wel moreel verplicht om een bouwverslag te starten, zeker omdat dit model nog niet voorkomt in dit forum. De aanvang van de bouw kan wel even duren vanwege het mooie weer en de vakantieperiode, dus voorlopig alleen een beschrijving van de inhoud van de kit.

Zo en nu eerst maar lezen wat de regels zijn voor het maken van nieuw verslag en voor het posten van foto's.

Groeten Ruud 

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2014, 16:59:19 pm »
Welkom Ruud,

Maak je overigens geen zorgen, we vinden het hier niet zo erg als er verschillende verslagen van hetzelfde schip zijn ;-)

Michiel
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2014, 19:07:23 pm »
Welkom Ruud,

Start maar gauw een verslag met veel foto's, want wij kunnen van elkaar leren. :)

Groeten
Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Offline luc

• Officier
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2014, 06:02:41 am »
Welkom Ruud, het begin is al goed , als je deze lijn doortrekt gaat het een mooi model worden.
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Dick

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2014, 12:26:51 pm »
Ook van mij van harte welkom hier Ruud, en je zal zien dat 'n verslag bij houden niet alleen nuttig voor jezelf is maar nog leuk om te doen ook.

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2014, 18:44:49 pm »
Welkom Ruud en veel plezier op het forum.
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2014, 17:53:35 pm »
welkom op het forum
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself