Auteur Topic: Hermione la Fayette, Artesania Latina 1:89 [VERB]  (gelezen 20228 keer)

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Re: Hermione la Fayette, Artesania Latina 1:89 [VERB]
« Reactie #45 Gepost op: juli 25, 2014, 10:05:43 am »
Update
Hallo allemaal,
Vandaag is mijn verjaardag  :D, en van mijn ouders heb ik een heel leuk cadeau gekregen dat ik even wilde delen:

Het is een gereedschapskist :). Hierin kan ik al mijn gereedschap kwijt. Er zitten ook handige bakjes bij voor alle onderdelen:

Deze ga ik de aankomende dagen even in elkaar zetten.

Hieronder nog even een foto van hoe de boot er nu voor staat:

Groet,
Nick

Op de helling: Hermione la Fayette, AL: http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,1663.0.html

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #46 Gepost op: juli 25, 2014, 10:41:16 am »
Mooi Nick, gefeliciteerd met je verjaardag :drink: :verjaar: en nog veel plezier van je cadeau.
Groetjes

René

Offline pauwels

• Bootsman
« Reactie #47 Gepost op: juli 25, 2014, 10:52:46 am »
Gefeliciteerd met je verjaardag Nick  :D . Is het een mobiele werkplaats wat je gekregen hebt?

Dick

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juli 25, 2014, 11:53:08 am »
Nog gefeliciteerd Nick en 'n mooi cadeau heb je gehad, daar kun je tenminste wat mee.

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #49 Gepost op: juli 25, 2014, 20:16:53 pm »
Gefeliciteerd met je verjaardag Nick  :D . Is het een mobiele werkplaats wat je gekregen hebt?

Soort van. Het is met name bedoelt om gereedschap op te bergen, en er is een kleine ruimte geschikt om op te werken.
Groet,
Nick

Op de helling: Hermione la Fayette, AL: http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,1663.0.html

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #50 Gepost op: juli 25, 2014, 20:17:06 pm »
Bedankt allemaal  :D
Groet,
Nick

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #51 Gepost op: augustus 31, 2014, 20:27:44 pm »
Update
Hallo allemaal,

Het is wel een hele lange tijd geleden sinds mijn laatste bericht. Ondanks het mooie weer en het feit dat ik vakantie HAD heb ik niet veel gedaan aan de boot :(
Dit met name omdat ik even met andere dingen ben bezig geweest en ik ook op vakantie was naar Vianden, Luxemburg. Daarvoor ook nog verscheidene andere dingen gedaan, onder andere een bezoek aan de Batavia en Bataviawerf, wat ik echt geweldig vond! :D

In de tussentijd heb ik wel het kistje af. Omdat deze niet echt mooi was afgewerkt (De onderdelen worden in een soort afwerklaag geleverd die ik niet al te mooi vond) heb ik het kistje ook even in een mooie lak gezet. Een snijmat heb ik ook aangeschaft en op sommige ondergronden (zoals de bak bovenop) heb ik een stukje leer gelegd. Hierna was het een kwestie van gereedschap invullen.
Het verbaasde mij zeer dat er zoveel in past. Al mijn gereedschap kan ik erin kwijt op enkele dingen na ;)

Hieronder de beloofde foto's:

Ik ben er erg blij mee en kan hem aanraden aan iedereen die niet al te veel ruimte heeft en erg mobiel moet zijn met zijn gereedschap.

Mijn school begint morgen, maar net als vorig jaar heb ik vaak tussendoor nog wel tijd om kleine dingen te maken. Nu het kistje af is kan ik heel gemakkelijk bouwen. Ik houd jullie op de hoogte :pc: ;)
Groet,
Nick

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #52 Gepost op: september 01, 2014, 06:32:12 am »
Knap, dat ziet er erg praktisch uit, succes met de afbouw van je schip.
Niks overhaasten , je moet zo denken, als dit af is begin ik toch weer aan een ander, het is het bouwen waar je het meeste plezier uit haalt.
Groetjes

René

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #53 Gepost op: september 01, 2014, 18:55:58 pm »
Knap, dat ziet er erg praktisch uit, succes met de afbouw van je schip.
Niks overhaasten , je moet zo denken, als dit af is begin ik toch weer aan een ander, het is het bouwen waar je het meeste plezier uit haalt.

Helemaal met je eens!
Groet,
Nick

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #54 Gepost op: september 02, 2014, 08:40:14 am »
Uit ervaring: als je te langzaam gaat, dan raak je de inspiratie wel een beetje kwijt .....
Maar hoed, daar heb jij zo te zien nog geen last van.

Jan

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #55 Gepost op: september 03, 2014, 18:46:25 pm »
Uit ervaring: als je te langzaam gaat, dan raak je de inspiratie wel een beetje kwijt .....
Maar hoed, daar heb jij zo te zien nog geen last van.

Jan

Ik snap wat je bedoelt maar ik heb daar inderdaad geen last van. Ik ben iemand die heel precies te werk gaat en dus over bepaalde handelingen iets langer doe. Ook moet ik alles met de hand doen. Machines komen bijna niet aan te pas.
Groet,
Nick

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #56 Gepost op: september 05, 2014, 19:37:33 pm »
Update
Even een foto van een deel van de geschutsporten waar ik momenteel mee bezig ben. Zo moet de rest ook worden.  :wink:

Groet,
Nick

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #57 Gepost op: september 05, 2014, 19:54:20 pm »
Mooi kastje, Dick.
Wat ik me wel afvraag, gebruik jij geen figuurzaag(beugel) en breekmesjes?
of heb ik niet goed gekeken?
Je schrijft dat je veel uit de hand doet; bij mijn eerste model - een statenjacht - heb ik ook alle versieringen met een stanleymes gesneden.
later ontdek je het gemak van freesjes etc.

Succes met de bouw en groeten
Andries.
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #58 Gepost op: september 14, 2014, 18:14:04 pm »
Hallo Andries,

Nick hier (ga vanuit dat Dick een type fout is  :wink:)

Ik gebruik zeker wel figuurzaag en hobby mesjes. Ik heb drie verschillende hand vaten waarin deze mesjes kunnen en zo'n 10 verschillende soorten messen.
Omdat ik veel binnen op mijn eigen (slaap)kamer werk en ik alles elke keer moet opruimen is het onhandig om grote schuurmachines en zo te hebben/gebruiken.
Wat ik wel heb is mijn magische dremel  8): deze gebruik ik (vooral in de zomer) buiten en hiermee kan ik veel dingen wegschuren. Ook heb ik hiervoor een set freesjes gekocht zodat ik ornamenten ook makkelijker kan maken. Hiervoor ga ik (voor het grove werk) ook bijtel en guts gebruiken.

Groet,
Nick

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #59 Gepost op: oktober 21, 2014, 21:44:58 pm »
Update
Hallo allemaal,

Hele lange tijd niks van me laten horen :o . Had (en heb) het erg druk met school en ga vanaf vrijdag ook nog eens met en ander project beginnen: het helpen van een vriend om zijn boot helemaal te onderhouden.

Maar omdat het herfstvakantie is heb ik nog wel wat kunnen doen en ben iets verder gekomen. Ik heb onder andere een deel van de breeuwnaden van het dek afgemaakt met potlood en heb een deel van de verschansing afgemaakt:

Ik hoop nog deze herfstvakantie wat te doen, en anders komt er voorlopig waarschijnlijk niet al te veel updates.
Ik houd jullie op de hoogte ;)
Groet,
Nick