Auteur Topic: Even voorstellen aan iedereen  (gelezen 1269 keer)

Offline nick

• Scheepsjongen
  • *
  • Geslacht: Man
Even voorstellen aan iedereen
« Gepost op: juni 04, 2014, 09:14:18 am »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Nick. Ik ben 16 jaar oud (bijna 17). Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik een beetje naar fora's aan het zoeken was op google.
Ik doe aan houten scheepsmodelbouw. Hierbij kijk ik wel naar de historische correctheid, maar omdat ik nog beginnend ben kijk ik met name hoe ik het model goed tot zijn einde kan brengen.
Ik doe deze hobby al 3 jaar. Hiervoor heb ik veel plastic modelbouw gedaan (Revell). Mijn eerste (houten) schip was de Albatros van Constructo. Dit ging mij goed af, en ik heb hier veel van geleerd. Deze is helaas nog niet af, omdat ik hem nu aan het verbeteren ben (Ik had hem dus al zo goed als af, maar zag dat ik een verkeerde lak had gebruikt. Ik ben aardig perfectionistisch en wilde dit dus veranderen).

Vorig jaar ben ik aan mijn grootste project tot nu toe begonnen: de Hermione la Fayette van Artesania Latina. Hiervan ga ik een bouwverslag maken, dus meer informatie daar.

Groet,
Nick

Op de helling: Hermione la Fayette, AL: http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,1663.0.html

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Even voorstellen aan iedereen
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2014, 09:18:52 am »
Welkom Nick, voor historische scheepsbouw zit je hier goed, kijk maar eens goed rond en eerst vragen en dan plakken succes.
Groetjes

René

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2014, 11:17:48 am »
Welkom Nick.

Maak maar snel een bouwverslag ook van je lopende project. 
en Wij zijn hier gek op foto's, onder het motto een foto zegt meer dan xxx woorden..
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2014, 11:22:58 am »
Welkom Nick!

De Hermione la Fayette hebben we hier nog niet gehad, dus dat is een interessant projekt. Mooi schip ook.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Dick

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2014, 13:31:24 pm »
Welkom hier Nick, als je vragen hebt is er hier wel altijd iemand die het antwoord heeft dus wat dat betreft zit je goed.
Belangrijk is het plaatsen van foto's omdat we er hier gek op zijn en 'n foto zegt soms meer dan 100 woorden.
Veel succes met de bouw en ook ik ga je zeker volgen.

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2014, 19:03:28 pm »
Welkom Nick, veel succes
en laat die foto's maar komen.

Groeten
Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)