Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1708 keer)

Hansa

• Gast
Even voorstellen
« Gepost op: mei 28, 2014, 09:06:17 am »
Zal me even voor stellen ik ben H v G uit H. Ik heb mijn hobby modelbouw weer eens opgepakt, op mijn 22ste was ik begonnen aan een 17de eeuws statenjacht!  ik had tekeningen gevraagd aan Dhr W van Beuge en gekregen. Had daar toen de romp uit eiken alles gemaakt ik vond hem/haar prachtig. Door familie omstandigheden en werk is de hobby niet meer opgepakt . Een maand of wat geleden had ik de romp weggegooid vlak daarna spijt. Op marktplaats zag ik een compleet (Nieuwe) Kit van De Prins Willem en heb deze aangeschaft. Ik ben nu volop aan het bouwen lijkt wel weer 31 jaar geleden !! Wat een uitdaging maar heel voldaan. Dus gaan met die banaan

Vriendelijke groet, Hansa

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2014, 09:22:31 am »
Hallo Hans,

Gaan met die banaan, maar dan uiteraard wel een met een bouwverslag, zodat we met z'n allen onze welgemeende, opbouwende kritiek op je los kunnen laten, waarbij we in ons enthousiasme soms een beetje te
kritisch klinken/zijn. (geod bedoeld, maar het komst soms wat rottig etc)

Heb jij die tekeningen van Beuge nog?
Ik vermoed dat er hier wel een paar mensen belangstelling voor hebben.

Jan

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2014, 09:38:46 am »
Welkom Hans!

Een mooi kit waar je een prachtig schip uit kunt bouwen (zeker met de hulp van het forum)
De kans is grote dat de echte Prins Willem ook in Hellevoetsluis heeft gelegen. Dat was destijds de uitvalsbasis van onze vloot.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2014, 09:40:36 am »
Welkom op ons forum Hans, kijk maar eens goed rond en we verwachten uiteraard een bouwverslag met veel foto's , zijn we dol op  :)
Groetjes

René

Offline luc

• Officier
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2014, 10:05:55 am »
Welkom Hans, idem als de rest.
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2014, 11:52:52 am »
nog meer pw's zijn altijd welkom ;-)

een verslag is altijd goed, kijk even goed in welke categorie je het plaats 'historisch' of 'kit'

zoals al opgemerkt hierboven, we proberen hier wat kritischer te zijn dan op het gemiddelde forum. We geloven dat iedereen daar meer aan heeft. Je moet er misschien wel even aan wennen, maar uiteindelijk krijg je er meer kennis, ervaring, kunde en een mooier model mee.

groeten,
Michiel
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2014, 13:43:12 pm »
Welkom op het forum Hans.

PW kunnen we hier niet genoeg van krijgen :D

Veel plezier op het forum en bij de bouw van de Prins Willem!
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Dick

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2014, 14:22:02 pm »
Ook vanuit Hoevelaken welkom hier Hans en net als de anderen kijk ik ook uit naar je verslag.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2014, 16:43:01 pm »
welkom vanuit  hellevoet sluis.  :lol: :lol:
Normaal is de 'baas' altijd in 'antwerp' :wink:
lig juist even in de jachthaven voor een dagje.

Leuk schip de PW. geeft a.u.b. wel ven aan hou je denkt hem te willen bouwen....
Zoals in de bouwdoos, of met een paar wijzigingen naar meer historisch verantwoord of helemaal historisch verantwoord.
Dat  kan je aangeven in je titel van je bouwverslag. Het is ook een aanduiding voor de andere forum leden hoeveel opbouwende commentaar men wil ontvangen en  hoe scherpzinnig ze moeten.

Bijkijk ook even alle verslagen die er over de PW hier op het forum bestaan. Soms ga je  wel echte  prima tips vinden.

nog heel veel bouwplezier ..

nog een kleine opmerking wij zijn gek van foto's  en mocht je ergens twijfelen, vraag het eerst  !!!
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2014, 17:55:28 pm »
Welkom Hans,
Heel graag foto's, ook vanaf het prille begin, want daar staat of valt je hele bouw mee
Sterkte en leet je verslag maar komen

Groeten
Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #10 Gepost op: mei 28, 2014, 19:22:55 pm »
welkom hans en veel plezier met de bouw
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Hansa

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2014, 11:18:38 am »
Allereerst hartelijk dank voor het warme welkom  :o Ik zal trachten mijn vorderingen in een bouwverslag tentoon te stellen  :)

Heb jij die tekeningen van Beuge nog?
Ik vermoed dat er hier wel een paar mensen belangstelling voor hebben.

Jan

Ja ik heb de tekeningen nog in mijn bezit alleen er staan wel aantekeningen op en ze zijn een beetje vergeeld. Maar toch :) ook heb ik 3 deeltjes met bouw aanwijzingen en kleine tekeningetjes.

Groet Hansa,