Auteur Topic: fluitschip houthaler 1/87  (gelezen 30455 keer)

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • Geslacht: Man
Re: fluitschip houthaler 1/87
« Reactie #180 Gepost op: september 03, 2014, 19:01:04 pm »
ik heb een foto gemaakt met ongeveer de berghouten op de goede plaats en dat ziet er van opzij goed uit enkel blijf  ik met het fenomeen zitten dat ik een zak krijg in de verschansing ( gezien tegen over de bovenkant.  mischien moet ik het daar dus ook nog iets veranderen . maar zonder fotos zien jullie ook niets dus wachten tot morgen  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #181 Gepost op: september 03, 2014, 21:09:26 pm »
Ikdenk wel dat die ene schuineoplang te snel naar binnen knikt, inplaats van met een mooie s-bocht  zoals je andere oplangen

Jan

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #182 Gepost op: september 04, 2014, 16:23:51 pm »
foto van gisteren dus.
denk dat de berghouten zo ongeveer wel goed lopen ( staan maar vast met spelden dus zo juist ging het niet ) maar waar de zwarte pijl staat loopt de fortuning dus presies met een zak naar beneden , is dit normaal ?

van de rest ben ik wel content hoor de vorm achter vind ik nu wel goed zijn  of ben ik te snel content

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #183 Gepost op: september 04, 2014, 17:17:02 pm »
Die "zak" in de fortuining is voor mij niet te zien Dirk. Daar is de foto te klein voor.

Het is in ieder geval al veel beter als eerst.
De verschansing moet ook de zelfde lijn volgen als het rahout, en dat klopt nog niet overal. Ik denk dat je er nog een extra trapje in moet maken ongeveer ter hoogte van de zwarte pijl.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #184 Gepost op: september 04, 2014, 18:04:34 pm »
ja ik denk dat daar het probleem een beetje zit arjan  ik ga denk dat stuk ook moeten aanpassen voor een vloeénd geheel te verkrijgen.

de reling er terug af en een beetje van de oplangen zagen lijkt me de beste oplossing maar ga wel eerst de berghouten proberen te zetten dat ik een lijn hebwaar ik me heen kan richten

het is niet echt een zak maar daar aan de pijl is het gewoon hoger dan ergens anders en dan krijg je presies een zak in de fortuning, dus reling laten zakken

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #185 Gepost op: september 05, 2014, 17:42:44 pm »
berghouten er opgezet

zijzicht

bovenzicht

denk dat het goed zit deze keer, de fortuning ga ik morgen wel bekijken eerst het berghout laten drogen

Offline stanley

• Special Guest
  • Vol matroos
« Reactie #186 Gepost op: september 05, 2014, 18:02:26 pm »
Veel beter, maar door de enkele foto niet helemaal goed te beoordelen. Je zou, denk ik, wat meer gebruik moeten maken van een lange lat, die je onder spanning langs het schip houdt om de lijn te controleren. Het is nu allemaal een beetje rommelig en de strakke lijn ontbreekt. Maar misschien komt dat door de foto. Als er uit meer hoeken gefotografeerd zou zijn, kregen we misschien een beter beeld.
Maar dat komt vast nog wel.
Ab

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #187 Gepost op: september 05, 2014, 18:05:12 pm »
Inderdaad veel beter zo.

Er zijn nog wat details zo als het hennegat dat niet helemaal klopt, maar dat komt hierna wel.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #188 Gepost op: september 05, 2014, 18:18:32 pm »
ja dat het 100% juist is ga ik ook niet zeggen hoor het ziet er nu ook weer erg slordig uit dus ff wachten tot alles weer is opgevuld en bijgewerkt.

maar zelf vind ik het wel een hele verbetering met wat ik  eerst had.

ik wou achter deze ijgelijk nog een fluit maken  1/48 maar denk dat ik dat maar wijselijk ga laten en eerst nog maar eens goed kijken hoe arjan het er van af gaat brengen en hoe hij het allemaal gaat maken  kan ik zeker nog een hoop van leren.

eerst deze dame maar eens proberen af te krijgen voor ik weer plannen ga maken want  zoveel tijt heb ik tegen woordig ook weer niet

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #189 Gepost op: september 05, 2014, 18:32:34 pm »
Citaat
maar eens goed kijken hoe arjan het er van af gaat brengen en hoe hij het allemaal gaat maken  kan ik zeker nog een hoop van leren.

Dat weet ik niet hoor. Met het bouwen op zich heb jij veel meer ervaring dan ik. En ik vermoed dat bij mij het onderwaterschip zeker nog niet klopt.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #190 Gepost op: september 05, 2014, 18:59:08 pm »
Een hele verbetering.

ziet er toch al meer uit , zoals ik het gewoon ben van op tekeningen en schilderijen te zien Dirk.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #191 Gepost op: september 17, 2014, 16:48:23 pm »
alles terug opgebouwd

moet nog wel een beetje bij werken aan de spiegel en wat bij schilderen, en dan kan ik aan de beplanking verder

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #192 Gepost op: september 17, 2014, 17:17:08 pm »
Dit is veel beter dan de eerste versie  8)

Maar natuurlijk heb ik ook wat de zeuren  :mrgreen: De sier rand rond het hennegat loopt niet door langs de bovenkant. Daar zit meteen de spiegel. Je moet dus de spiegel wat lager laten komen, of het gat iets hoger.

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #193 Gepost op: september 17, 2014, 17:24:39 pm »
Schiet lekker op:)
Even om me op weg te helpen: hoe lang is dit model over de stevens?

Jan

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #194 Gepost op: september 17, 2014, 18:16:33 pm »
had ik niet gezien arjan dat pas ik dan wel weer aan

41 cm jan