Auteur Topic: 2017  (gelezen 29815 keer)

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: 2017
« Reactie #45 Gepost op: juli 10, 2014, 12:52:24 pm »
Tja, ik zit al een jaartje of wat te spelen met een kit die beweert 1:100 te zijn, en dat gaat best nog wel.
Ik lees tegenwoordig ook een paar bouwverslagen mee op een duitse site, die jongens werken op 1:160.
Vind ik ook wel wat hebben. (voordeel is in ieder geval dat het eindresultaat nog gewoon in je huis past)

Jan

amazone

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: augustus 03, 2015, 09:33:14 am »
ben aan de raampjes begonnen

ze zijn 10 mm breed en 15 en 20 mm hoog achter de raam zit een muggen gaas voor glas in lood  na te bootsen, waarschijnlijk komt daar nog een lichtblauw plasticje tegen zodat je er niet kunt door kijken of gewoon mat wit dit moet ik nog bezien wat het beste past

amazone

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: augustus 04, 2015, 14:20:58 pm »
1 voor en zijgevel

binnen kant

pannen zijn bestelt hopelijk ergens volgende week komen ze binnen  ondertussen kan ik nog ramen maken

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #48 Gepost op: augustus 04, 2015, 14:33:04 pm »
ben je tevreden over de ruitjes?

Ik heb zelf hele goede ervaring met het 'glas-in-lood' maken door te printen op transparanten. Je maakt een afbeelding die wit is waar je glas wilt hebben en zwarte lijnen voor het lood. Een keer een stapel printen en je bent klaar.
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

amazone

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: augustus 04, 2015, 15:22:55 pm »
ik wou er nog patroonpapier achter maken michiel want je zou er niet door mogen kijken.

zal zien of dit goed lukt anders kan ik transpirant printen  maar heb je daar een jpeg of pdf van ?

Offline Beagle

• Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
« Reactie #50 Gepost op: augustus 04, 2015, 15:47:06 pm »
Citaat
transpirant printen  maar heb je daar een jpeg of pdf van ?
Dirk  je hebt toch autocad !!!!   gewoon lijntjes horizontaal /vertikaal  tekenen op de gewenste afstand.
en dan op transparant papier drukken...
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

amazone

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: augustus 04, 2015, 16:18:32 pm »
 :oops: ja juist niet meer aan gedacht natuurlijk een mens is soms toch een lui beest  :lol:
ik ga eerst het patroonpapier eens proberen anders druk ik wel iets af.  thx

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #52 Gepost op: augustus 04, 2015, 16:19:57 pm »
je kan natuurlijk wat je maar wilt printen. een beetje licht groen of wittig. dan is het wel een beetje transparant en reflecteren maar toch zo wazig dat je er niet echt doorheen kan kijken. eventueel nog een paar ledjes in de huisjes...
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #53 Gepost op: augustus 04, 2015, 16:23:21 pm »
dit is wat ik uiteindelijk heb gebruikt

N. WITSENS

amazone

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: augustus 04, 2015, 16:29:39 pm »
die ledjes was ik wel van plan daarom dacht ik eerst aan wit patroonpapier dat is een beetje doorzichtig en tog niet helemaal transpirant .

zal eerst wel eens en testje doen voor ik verder ga  :wink:

amazone

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: augustus 06, 2015, 11:27:48 am »
glas achter de ramen gedaan

amazone

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: augustus 06, 2015, 14:59:57 pm »
begonnen aan het eerste ornament

nu zou zo een 3d pen wel handig zijn

Offline Beagle

• Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
« Reactie #57 Gepost op: augustus 06, 2015, 16:47:08 pm »

Dirk, wel opletten dat alle loodlijntjes van het glas, in ieder raam, wel in dezelfde richting wijze!!!!

Het zijn deze detail die tellen..of het verschil maken tussen .... & ....
 zie eens naar raam links en raam rechts...
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

amazone

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: augustus 06, 2015, 18:30:41 pm »
 :oops: je hebt zeker gelijk eric zal ik zeker beter op letten bij de andere ramen .

en deze lijken me helemaal niet goed te zitten de vierkantjes moeten schuin zitten en niet recht.

amazone

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: augustus 06, 2015, 19:15:45 pm »
 :D ben blij dat je het gezien hebt want heel de muur was slecht ,het loodglas dan toch.
net alles afgebroken morgen terug maken, slechte glazenmaker geweest ik heb een andere aangesteld  :mrgreen: