Auteur Topic: san francisco 2 artisania schaal 1:90 [Verb.]  (gelezen 7143 keer)

realdutchie

• Gast
Re: san francisco 2 artisania
« Reactie #15 Gepost op: februari 23, 2014, 08:28:22 am »
Bijgaand eindelijk de foto's van de kit
gelukt met Postimage.org ...

Offline Robert1965

• Bootsman
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: februari 23, 2014, 08:44:52 am »
Bijgaand eindelijk de foto's van de kit
gelukt met Postimage.org ...

Jaap

De foto zijn nu heel klein, op de meeste forums worden vaste formaten van foto's gehanteerd.
Zelf maak ik de foto's met mijn telefoon met een resolutie van 640x480 dan hoef ik niets te herschalen.

Maar als je foto's plaats moet je de link URL kopiëren en dan "voeg afbeelding knop" gebruiken om de link in te sluiten dan zie je in het scherm gelijk het goede formaat in het scherm.
Als je de afbeeldingsknop gebruik ziet je ook meteen de tekst  staan, en hier plak je de link tussen en zou het goed moten werken.

Mocht het met google niet goed werken zou je ook Photobucket kunnen gebruiken dit werkt ook goed.

Voorbeeld:

realdutchie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 23, 2014, 08:51:34 am »
Ik heb het op die manier gedaan,  maar de foto's worden niet groter, ze zijn wel aan te Klikken! 
Op modelbouwforum.nl kun je een album aanmaken, misschien ook een tip voordat forum.
dat werk bijzonder gemakkelijk.

Ik ben nu langer bezig met foto s plaatsen dan met bouwen. :evil:

Offline Robert1965

• Bootsman
« Reactie #18 Gepost op: februari 23, 2014, 09:04:04 am »
Ik heb het op die manier gedaan,  maar de foto's worden niet groter, ze zijn wel aan te Klikken! 
Op modelbouwforum.nl kun je een album aanmaken, misschien ook een tip voordat forum.
dat werk bijzonder gemakkelijk.

Ik ben nu langer bezig met foto s plaatsen dan met bouwen. :evil:

Dan doe je het op de een of andere manier toch niet goed want je ziet dat mijn foto er wel in verschijnt. Weet ook niet of postimage wel forums ondersteund.
Zou het toch proberen via Google of Photobucket.

Bij Google / picasa moet je goed op het volgende letten.

De gallery van de foto's moet een wereldbol te zien zijn dat de foto's voor iedereen zijn gedeeld, die je dit niet zul je geen foto's zien.

Als je dan een foto wilt gebruiken moet je in het album waar je foto's staan de foto aanklikken zodat hij groot in het scherm staat en dan met de rechtermuisknop De afbeeldings URL kopieren en dat weer plakken zoals in vorige bericht.

Succes

Offline luc

• Officier
« Reactie #19 Gepost op: februari 23, 2014, 09:43:12 am »
Citaat van: 50Realdutchie;3255697
Zoals beloofd bijgaand de foto van de Kit inhoud.
Morgen ga ik eerst begin maken .

:D

makkelijker is als je het volledig bericht met foto's van modelbouwforum kopieerd en hier gewoon plakt.
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

realdutchie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 23, 2014, 09:56:19 am »
life can be simple.
Bedankt LUC

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #21 Gepost op: februari 23, 2014, 11:30:21 am »
kom even tussen als admin van dit forum. ik las daar je suggestie over een eigen fotoalbum.

Daarop wil ik je wel even melden dat dit forum werkt zonder sponsors, zonder financiële inbreng van leden en ook zonder eraan verbonden winkel.
Als je dan toch iets kent van IT zal je wel tewen dat een eigen album veel plaats op een server neemt en dus ook de prijs bepaald van een forum.

Van in het begin was het onze doelstelling van een klein maar hoog kwalitatief forum te hebben. Hoog kwalitatief over de  historische verantwoording van modelschepen, of het kits of eigenbouw was. Dit forum wordt door mij uit eigen middelen gerund en er zijn genoeg gratis sites op het internet waar je foto's kan parkeren. Je moet dus enkel een beetje  inspanning doen om te begrijpen hoe men een foto post.

Dus graag dat je met deze doelstellingen wel even rekening houd in je commentaren.

Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

realdutchie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: februari 23, 2014, 11:34:03 am »
Geen punt, ik begrijp dat dit geld kost, was alleen een suggestie..
dus geen commentaar,

realdutchie

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 23, 2014, 13:20:59 pm »
Het is eindelijk gelukt foto's op groter formaat te plaatsen pfff...

De romp heeft aan de voorzijde een aantal verstevigingsstukjes van triplex vlgs het model/
In principe zou dit voldoende moeten zijn om de huidplankan aan te bevestigen Dus geen balsa houten opvulling nodig?
Ik begreep van Robert dat hij zijn schip ook gebouwd heeft zonder extra opvulling.

Hieronder de 1e bouw foto's

Wat mij opvalt is dat de spanten deels wel geheel tot onder aan doorlopen en deels niet.
Ze zitten exact op hun plek.

Dus hout wat van onder teveel is wegschuren tot dat onderzijde gelijk is aan onderzijde spanten

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #24 Gepost op: februari 23, 2014, 13:36:37 pm »
Citaat
In principe zou dit voldoende moeten zijn om de huidplankan aan te bevestigen Dus geen balsa houten opvulling nodig?

Houten fillers maken het beplanken van de boeg wel een stuk makkelijker, en het resultaat is ook vaak mooier. Dus als ik jou was zou ik ze gebruiken.

Citaat
Wat mij opvalt is dat de spanten deels wel geheel tot onder aan doorlopen en deels niet.
Ze zitten exact op hun plek.
Dus hout wat van onder teveel is wegschuren tot dat onderzijde gelijk is aan onderzijde spanten

Nee, niets wegschuren van de kiel !!
Het ziet er goed uit op die foto. Dat randje onder de spanten is waarschijnlijk gelijk aan de dikte van je beplanking. Misschien dat het 4e spant vanaf de boeg ietsje lager zit dan de rest. Daar zou je voorzichtig wat van af kunnen schuren, maar ik zou het zo laten. Die kleine verschillen schuur je er wel uit met de eerste beplanking.

Tot slot wil ik even opmerken dat je wel erg snel van start gaat. Op de foto's is te zien dat de lijm van je spanten nog niet droog is terwijl het dek er al op zit. Eigenlijk moeten de spanten eerst goed gedroogd zijn voor je het dek gaat plaatsen. Dan heb je een stijvere constructie met minder kans op vervorming.
Maar ik begrijp het wel hoor: dat enthousiasme had ik ook bij mijn eerste kits  :wink: (met als gevolg een kromme romp)
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

realdutchie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 23, 2014, 13:39:05 pm »
Ik heb exact de bouw instructie gevolgd. Hier word het dek gelijktijdig met de spanten aangebracht.
Deels wordt het dek in de spanten gestoken(uitsparingen in spant,) goed te zien op d e4e en 5e foto
Vandaar dat alles ineens gebouwd wordt.
Nu staat dit te drogen.
De romp heeft overigens een enkele beplanking!

Vlgd stap is dek beplanken.

Offline Robert1965

• Bootsman
« Reactie #26 Gepost op: februari 23, 2014, 13:41:07 pm »
Je hebt al een begin.  :D

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #27 Gepost op: februari 23, 2014, 13:51:27 pm »
Citaat
Ik heb exact de bouw instructie gevolgd. Hier word het dek gelijktijdig met de spanten aangebracht.

Je moet mijn opmerkingen niet zien als kritiek, maar als advies voor volgende projekten om tot een beter resultaat te komen. Bouwbeschrijvingen zijn helaas vaak erg slecht en op meerdere manieren te interpreteren.

Deze kit heeft laser-gesneden onderdelen, dus het zal in de praktijk hopelijk wel meevallen met die vervormingen

Nog even een belangrijke vraag: wil je een standaard San Francisco bouwen, of ben je geïnteresseerd in tips en adviezen om een meer historisch verantwoord model te bouwen ? In dat laatste geval moet je bijvoorbeeld bij de dekbeplanking al rekening gaan houden met de juiste patronen in het verspringen van de planken.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

realdutchie

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: februari 23, 2014, 14:05:05 pm »
Ik zie het ook niet als kritiek :D  Ik wilde alleen uitleggen waarom ik het zo gedaan heb. Ik neem aan dat iedere kit toch anders is.

Ik wil proberen verantwoord historisch te bouwen, maar is 1e kit sinds jaren. Dus zal best wel vragen op gaan roepen.

MBT tot dekbeplanking heb ik a e.e.a. gedownload.  vlh=gs de bouwbeschrijving moet ik stroken maken van 10 cm. Was ik niet van plan.
Alleen ben ik er nog niet 100% zeker van hoe deze schepen wel beplankt werden, 4 planken verspringen  etc?

Maar dat is vast uit te vinden.
Wel wil ik zijkanten met potlood zwart maken, en nagels met potlood weergeven

Verder moet ik nog uitvinden hoe dekbeplanking te "verweren"en hoe na beplanken en verweren af te lakken. olien oid. (ik denk olie, daar lak tzt gaat scheuren?)

Overigens gebruik ik het verslag van Robert ook een beetje als naslagwerk. Echter daar zijn veel foto's verdwenen en staat de bouw er in vanaf het moment dat de romp al bijna beplankt is  :)

Offline luc

• Officier
« Reactie #29 Gepost op: februari 23, 2014, 15:00:02 pm »
Ik persoonlijk geef ook de voorkeur aan balsa hout in de boeg en stern.

Zie je veel beter hoe de vorm gaat komen en heeft de enkele beplanking meer hout om tegenop te lijmen .

Ga je deuken voorkomen in je beplanking.

mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen