Auteur Topic: voorstellen  (gelezen 1293 keer)

luc69

• Gast
voorstellen
« Gepost op: november 29, 2013, 21:55:22 pm »
hallo

ik ben luc ik ben 44 jaar en mijn hobby's zijn vissen en hoofd hobby modelbouw
Deze hobby heb ik in 2001 weer opgepakt,nadat ik deze hobby vele jaren heb laten liggen.

Dat gebeurt door allerlei omstandigheden,zoals rug klachten en meer ziekenhuisen revalidatie En zo verdwijnt dan deze hobby eerst op de achtergrond om dan later geheel te verdwijnen. Doch  blijft het je toch altijd achtervolgen. En stillaan mee te gaan winkelen in  speelgoed winkel. En zo is het dan gebeurt dat ik deze hobby weer volledig terug ben gestart. Dat gaf mij meteen weer dat kriebel gevoel. Dat speciale gevoel dat iedere modelbouwer wel kent. Je vingers kriebelen,dat gevoel van dat wil ik gaan bouwen. Na dit eerste project ging ik over naar het bouwen van vliegtuigen. De f16 en de seaking van het belgische luchtmacht 40ste  . En het voelde ook meteen een goede  aan .  Dat vond ik al enorm boeiend. En zo begon ik langzamerhand steeds meer zelf wijzigingen aan te brengen in standaard bouwdozen. En na heel wat vliegtuigjes en schilderwerk,
En dit zelf helemaal veranderen aan een bestaande kit, dat lag mij wel. En zo kwam ik terecht op een heel ander onderdeel in onze hobby,

Bij deze zijn dat  vliegdekschepen met allerlei kleine stukje tot het laatste labeltje toe  dat geef je echt voldoening .
En opsporing op het net naar forums ben ik gaan kijken om ideen opte doen tot ik bij een forum kwam ,waar je alles op tafel kan gooien ivm problemen of vragen zowel aan de leden,je krijg altijd hulp.ideeien uitwisselen dat is het leuke eraan aan zo'n forum.en je leer er veel van gewoon met de lezen en te brijpen wat ze willen bedoelen.en zo leer je mensen kennen die nog een stukje verder gaan als modelbouw dan gaan we over naar het scratchen  van modellen
het woord zegt het zelf  nabootsen van het originelen model maar dan in een grotere versie als in 1.50 dat spreken we van groote van boven de 1 m groote

bij deze worden vele materialen gebruikt zoals piepschuim,balsahout,allerlei spullen zoals TI rap maw kabelbinder,dat word of kan worden gebruikt om een trap na te bootsen en ga zo maar verder,ik zal nog een voorbeeld  een splastic keten van de kinderen met met zo van die steen kan je gebruiken voor verlichting en ga zo maa door er is zodanig veel,te veel om op te noemen,

gr luc

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2013, 22:06:10 pm »
Hallo Luc,

Mogen we ook wat van je werk zien? Het lijkt me wel mooi.
Of we je hier van heel veel hulp kunnen voorzien weet ik niet, want de meesten van ons zijn ouderwetse houtsnuivers die iets bouwen met masten en zeilen :)

Jan

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2013, 22:36:04 pm »
welkom luc op dit forum
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2013, 11:54:48 am »
Welkom Luc, blij dat je hier het resultaat van je project post, hoop dat je je hier thuis voelt voor een volgend
project  :)
Groetjes

René

luc69

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2013, 12:04:23 pm »
zoals julie zien is een mooi project wat niet op een twee drie klaar is dus als we via deze weg mekaar helpen met raad en daad komt het allemaal goed

gr luc

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2013, 14:16:07 pm »
welkom op het forum.
Het heeft even geduurd maar je hebt dan toch de weg gevonden...

en nu spoedig terug een nieuw bouwverslag.  Jij bijt hier de spits af met moderne scheepsbouw verslagen dan.. :lol:

Je kan het bouwverslag van Luc hier verder volgen : :wink:

http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,1572.msg4594.html#new
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik