Auteur Topic: Friesland Mamoli Schaal 1:75 (VERB)  (gelezen 20294 keer)

Rob Wierenga

• Gast
Re: Friesland Mamoli Schaal 1:75 (VERB)
« Reactie #90 Gepost op: januari 28, 2014, 18:26:56 pm »
Dat wel maar dan had de schilder dit ook met dunnere lijnen kunnen doen denk ik.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
« Reactie #91 Gepost op: januari 28, 2014, 19:10:45 pm »
ook even mijn deeltje. :wink:

Dat de trompen werden afgedekt met een houten prob is gekend! Op die houten prop stond meestal een  symbool. Bloem,  wapenschild, Icoon, etc.
Dat die houten tromp een kleurje had, ga ik niet betwitsen,  Maar die houten tromp zat wel IN het gat van de loop !!!!!!en niet errond.( Zie ook geschut Victory in Portsmouth) die hebben ook een houten prop !!!

Die kanonnen dat werd wel heel warm als ze werden afgeschoten.  Dan zou verf afbladeren denk ik zo.

Bedenk ook op een schilderij dat je met vlakken te maken hebt met lichtinval , Dus best mogelijk dat de schilder de voorkant in iets lichtere tint schildert dan de zijkant in de schaduw.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

pedro80

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: februari 19, 2014, 16:15:36 pm »
Heren,

Na een lange stilte maar weer 'ns bericht van mij (vanwege privé ligt mijn Friesland een beetje stil...). Wat betreft de witte kanonslopen: op het moment dat je een kanon een paar keer afschiet, zal al het wit toch afbladderen of bedekt raken met roet/kruitresten? dat zou betekenen dat ze na ieder gebruik alle kannonen moeten gaan poetsen/opnieuw witten....

Daarnaast een tip voor het plaatsen van de kanonnen als de verschillende dekken al vast zitten: ik heb dit gedaan door een gaatje in het rolpaard aan de voorkant te maken, deze met een satéprikker onder het dek door te schuiven tot voor het poortje en dan met een pincet eruit te vissen. Als je dan aan het touwtje trekt, kan je het kanon voor het geschutspoortje priegelen... (touwtje dus niet vastknopen aan het rolpaard, maar doorheen halen zodat je 'm los kan trekken als 't kanon staat).

Dat gezegd hebbende: wordt een geweldig mooi schip!

Groet

Peter

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #93 Gepost op: februari 19, 2014, 17:25:34 pm »
Ik begrijp uit je verhaal dat je de rolpaarden dus niet vastlijmt achter de poorten ?
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

pedro80

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: februari 19, 2014, 23:15:47 pm »
Jawel, als ze eenmaal op hun plek staan, heb ik met een sateprikker een beetje lijm onder de voorste wieltjes geprutst door t poortje heen, zodat ze wel vaststaan (anders kantelen ze ook naar voren...).

Rob Wierenga

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: juni 18, 2014, 19:16:39 pm »
Ik denk waar is me boot, maar staat al in de mottenballen vloot.

Dick

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: juni 19, 2014, 09:53:21 am »
Is al wel lang geleden Rob, maar schiet je al op?

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #97 Gepost op: juni 19, 2014, 16:20:12 pm »
Ik denk waar is me boot, maar staat al in de mottenballen vloot.
Normaal toch :?: al meer dan  bijna 4 maanden geen postings. :wink: :lol: :lol:
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #98 Gepost op: juni 19, 2014, 16:38:38 pm »
Maar we kunnen je verslag er zo uithalen hoor.
Even een berichtje naar 1 van de mods en we slepen je model weer naar actieve verslagen :wink:
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Rob Wierenga

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: juni 22, 2014, 19:01:09 pm »
Ik vond het wel een leuk rijmpje, maar even de stand van zaken. Ik heb een catering bedrijf en in deze dagen is het heel druk, dus komt de bouw van de friesland op een iets lager pitje te staan (catering grapje). Maar het galjoen zit erop, en ben bezig geweest om verlichting in te bouwen, wanneer de bouw weer actiever van start gaat zal ik een berichtje sturen en weer foto's plaatsen. :P