Auteur Topic: spiksplinter nieuw  (gelezen 1368 keer)

dadobor

• Gast
spiksplinter nieuw
« Gepost op: september 18, 2013, 15:22:46 pm »
Hallo allemaal,
Mijn naam is albert bosman en ik ben volslagen onbekend met modelbouw. Doordat ik vrij onlangs ruim in mijn tijd kwam te zitten kwam ik met het idee om een lang gekoesterde wens tot uitvoer te brengen:hout modelbouw van historische zeilschepen. De interesse dateert al sinds mijn jonge jeugd, maar is beperkt gebleven tot het lezen van zeemansverhalen en avonturen boeken, zoals CS.Forrester;  Douglas Reeman;Dudley Pope; Alexander Kent en veel meer. Mijn tijd werd opgeslurpt door studie, werk, huwelijk en kinderen; maar daar is nu een kentering in gekomen.
Ik heb ter voorbereiding mijn hobbykamer ( of zoals ik het noemde : machinekamer)die ik gebruikte voor mijn computerhobby; het bouwen en modificeren van pc's,  voor een groot deel vrij gemaakt en heb me verdiept in modelbouw....Mijn wens was om het model van Sovereign te bouwen en die wens is er nog steeds, maar realiteit doet mij inzien dat je zonder enige ervaring daar niet direct aan moet beginnen. Dus een concessie gedaan en het model dat ik probeer te bouwen is de "Beagle". Ik heb me georienteerd op internet en gezien dat "modelbouwdekombuis" een prachtige kit te koop had. Die heb ikop 10 september  via internet aangeschaft, tezamen met enige gereedschappen die ik dacht nodig te hebben.
Helaas moet ik geduld betrachten want de kit en de andere spulletjes zijn op dit moment, ruim een week later, nog niet gearriveerd. Ik hoop dat dit geen slecht teken is. Ik moet me dus nog bezighouden met het lezen van boeken over modelbouw en tuigage ed. Ik hoop dat de spulletje spoedig arriveren zodat ik met mijn nieuwe hobby kan beginnen.
Ik zal alvast mezelf voorbereiden op een minutieus verslag van de bouw,ellende teleurstellingen en frustraties die ongetwijfeld met dit bouwen samen gaan.
Zoals je kunt lezen, kennis en vaardigheden heb ik niet, maar hoop ze hier te vinden.
albert

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: spiksplinter nieuw
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2013, 15:52:11 pm »
Welkom Albert, je gaat hier zeker veel goede raad krijgen.
De raad die we zeker geven is om niet met het moeilijkste te beginnen, maar dat heb je al ingezien  :wink:.
Nog een goede raad, eerst vragen en dan zagen en lijmen  :).
Plaatst maar een mooi bouwverslag met veel foto's daar zijn we gek op .

Succes

René ( Isola2 )
Groetjes

René

dadobor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2013, 16:01:08 pm »
dank Rene.....eerst maar wachten tot Kombuis de boel opstuurt....

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2013, 16:52:33 pm »
welkom albert en veel plezier met deze  hobby
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Jean B

• Vol matroos
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2013, 17:03:42 pm »
Goede tijd van het jaar om indoor scheepswerven te (her)openen! Welkom op dit forum, waar je hopelijk heel veel informatie en inspiratie zult vinden.

Jean
Groet, Jean

dadobor

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2013, 23:31:32 pm »
dank allemaal voor het welkom...