Auteur Topic: How the U-47 sunk  (gelezen 9154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2013, 19:40:08 pm »
Het verweren is mij voor mij geen kunst...............................zolang een ander het maar bouwt, wow, wat is dit mooi.

Ik heb al moeite met die 1/350 onderdeeltjes, maar zo te zien een koreaan, die hebben van nuture al vingerstjes zo dik als een pincet  :lol: :lol:

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2013, 20:53:34 pm »
Ja, het is weer zondag en ik kon weer een paar uurtjes ongestoord aan het aanrecht plakken. Okee, van de week wel wat kunnen doen, maar dat was de moeite niet.
Ik ben alleen mijn zoeklicht kwijtgeraakt, zelfs met een zaklamp (hoe ironisch) was het niet meer terug te vinden.
Het witte is maar zelf gemaakt, want dat was wel erg dik in de originele uitvoering.

Tevens maar even op het plexiplaatje gedaan, ik heb de moed nog niet gehad om aan de zee te beginnen en mijn ervaring is inmiddels dat ik daar dan pas aan moet beginnen als ik er klaar voor ben. Maar goed, ik heb nog effe tijd





Op het plaatje, zie je gelijk het model als waterlijnmodel






Offline amazone

  • Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
  • ****
  • Berichten: 4.961
  • Geslacht: Man
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #32 Gepost op: oktober 07, 2013, 11:35:05 am »
dat ziet er wel heel goed uit hoor bertus  8)
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #33 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:29:01 pm »
Thanks, ik doe mijn best

Offline ISOLA2

  • Administrator
  • Officier
  • ******
  • Berichten: 2.313
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #34 Gepost op: oktober 07, 2013, 22:26:13 pm »
Strak werk Bertus , welk materiaal heb je hier als water gebruikt?
Groetjes

René

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #35 Gepost op: oktober 08, 2013, 21:49:14 pm »
Rene, npg eigenlijks niets. Dit is slechts het basisplexiglasplaatje. Hier gaat dan kit oberjeem, maar ik ben moed aan het verzamelen om dat aan te gaan brenge

Offline ISOLA2

  • Administrator
  • Officier
  • ******
  • Berichten: 2.313
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #36 Gepost op: oktober 08, 2013, 22:16:23 pm »
Was aan het denken aan een blauw getinte doorschijnende plaat, zodat je ook het onderwaterschip ziet :?:
Groetjes

René

Offline Beagle

  • Administrator
  • admiraal
  • ******
  • Berichten: 5.546
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #37 Gepost op: oktober 08, 2013, 22:33:40 pm »
ligt je schip niet wat te diep in het water ???? OK  het is nu nog een proefopstelling .
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #38 Gepost op: oktober 09, 2013, 20:07:39 pm »
Neuh,dat valt wel mee, zij draait net naar stuurboord en ligt daarom schuin, het zal iets hoger komen, ten tweede wil ik een redwlijk zware zeegang gaan proberen te maken.
De waterlijn ligt midscheeps ongeveer 3 huidgangen laag, dus zal 2 huidgangen zijn aan de lage kant. Ik zit momenteel op mijn tablet omdat mijn laptop wat [roblemen heeft en ik daarom nu even niet bij de de foto's kan

Offline Beagle

  • Administrator
  • admiraal
  • ******
  • Berichten: 5.546
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #39 Gepost op: oktober 09, 2013, 20:21:49 pm »
denk erom dat een schip anders reageert in een bocht dan een spitfire. :shock:
Neem je een scherpe bocht naar SB. dan kan het zijn dat het schip anders overheld. ttz naar BB !!! als het nogal topzwaar is.


Kijk dus eerst eens naar wat originele foto's hoe een korvet overheld !!!!!


(dat is mij ooit x jaren geleden overkomen met mijn Jean Bart sleepboot.  en daarom ligt die nu nog x meter onder het wateroppervlak. hij helde naar de verkeerde kanten iets te ver en water kwam in het los liggende sleepdek... was ook ineens het einde van mijn RC avontuur :lol:)
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #40 Gepost op: oktober 09, 2013, 21:20:02 pm »
Ik weet hoe een schip zich gedraagt op zee, ook dankzij google foto's van jagende korvetten

Maar hier een paar waterspeelkwartiertjes





Ligt lekker laag toch zo ploegend door de zee

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #41 Gepost op: oktober 10, 2013, 20:10:21 pm »
Erik
Ik moest even zoeken naar de url van de foto, maar hier zie je mijn inspiratiebron voor de route die mijn corvette moet gaan varen


foto van www.history.navy.mil/

Je ziet hem lichtelijk overhellen naar bakboord in de bocht naar stuurboord

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #42 Gepost op: oktober 10, 2013, 20:16:21 pm »
Ik begin mijzelf nu in een moeilijke hoek te duwen, alle onderdelen zitten er nu bijna op en nu moet ik gaan kleuren, althans bijna, maar ik ehb een hekel om te lijmen op geschilderde onderdelen, zeker als het zo klein en teer is.

Ik twijfel ook een beetje aand e kleurstelling. Ga ik voor de historische correcte grijze cammo, dus alles grijs op de stuurhut en achterschipbehuizing na die lichtgrijs wordt, (de Camelia), ga ik voor het Mountbatten Pink, zoals de originele Anchusa, of ga ik voor een kleurstelling uit een latere periode, dus rond '42 of '43

Even wat voorbeeldjes van de latere kleurstellingen

Tja, maar even een paar ideetjes gezocht, maar ik heb nog veel meer variaties, grijs toch makkelijker?  :lol:





Tekeningen uit Flower Class Corvette van John Lambert en les Brown

Het blijft nog effe twijfelen, op een ander forum werd de eerste van de tweede plaat voorgesteld (ze willen me daar gewoon treiteren, dat kan niet anders.)

Offline Beagle

  • Administrator
  • admiraal
  • ******
  • Berichten: 5.546
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #43 Gepost op: oktober 10, 2013, 21:05:51 pm »
ik zou voor jou het 5° prentje kiezen vertrekkende vanaf boven  :lol:
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline BertUS

  • Kaapstander Koning
  • Global Moderator
  • Bootsman
  • *****
  • Berichten: 585
    • BertUS Scale Figures
Re: How the U-47 sunk
« Reactie #44 Gepost op: oktober 10, 2013, 21:31:50 pm »
Duh, begint het nu hier ook al? :lol: